Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace byla vytvořena
Advertisements

Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
Investování II (podílové fondy) Základy ekonomiky a účetnictví – 9
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
VY_62_INOVACE_A FINANČNÍ PRODUKTY – SOUHRNNÉ OPAKOVÁNÍ VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: opakování.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ PRODUKTY - PŮJČKY VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: druhy půjček, praktické úlohy (úroková.
Daně Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Spoření a investování Spoření = pravidelné odkládání menší částí příjmu a jeho ukládání na bankovní účet Nízké riziko Nízký výnos Investování = poskytování.
Stavební spoření, úvěry, leasing
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Hospodářský proces Potřeby, peníze
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Firmy a jejich právní formy Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 27.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Základy účetnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Ing. Lucie Kratochvílová
Platební karty a přímé bankovnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres.
VY_62_INOVACE_1_2_03 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční nezávislost.
Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35,
DEFINICE CÍLŮ A PRIORIT KALKULACE ZDROJŮ INVESTOVÁNÍ SPOŘENÍ INFLACE-KUPNÍ SÍLA PENĚZ TYPICKÉ CÍLE FINANČNÍHO PLÁNOVÁNÍ RIZIKA Finanční plánování – cesta.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
VY_62_INOVACE_02_12 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_12 Zpracoval:Ing.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Inflace Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Přebytek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční plán, finanční cíle
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Volba mezi současnou a budoucí spotřebou
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
VY_62_INOVACE_02_11 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_11 Zpracoval:Ing.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peníze,
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Peníze, pohledávky, finanční majetek
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ing. Václav Kovalovský JHK-kapitálové trhy a investice
Transkript prezentace:

Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Finanční plán – jeho úkolem je zajistit splnění našich cílů (např. koupě vlastního bytu, dovolená, vytvoření finanční rezervy atd.) Při sestavování finančního plánu si musím rozmyslet: 1.Co si chci pořídit 2.Kdy budu peníze potřebovat 3.Kolik peněz budu potřebovat Chyby při finančním plánování: 1.Nemám stanovené cíle, tudíž jich nemohu ani dosáhnout. 2.Plány musím dodržovat! 3.Díky cílům vím, kdy budu potřebovat finance a mohu si proto vybrat vhodný produkt.

Finanční nezávislost Znamená, že naše nezbytné výdaje jsou pokryty pasivními příjmy. Opakování: Nezbytné výdaje – zajišťují základní chod domácnosti nebo splátky úvěrů. Pasivní příjmy – plynou z investic – např. úroky z našich vkladů, peníze z pronájmu bytu, dividendy atd.) Renta – důchod - obvykle pravidelný a stálý příjem, který není platbou za nějakou odvedenou práci. Je to nejčastěji příjem z kapitálu, cenných papírů, z pronájmu atd. Člověk, který žije z renty, se nazývá rentiér.

Jak dosáhnout finanční nezávislosti? 1.Rozmyslíme si, jak velkou rentu chceme - např ,-Kč měsíčně. 2.Jak velký majetek musím naspořit, aby mi byla vyplácena tato částka? Finanční poradci počítají na rentu 5000,- Kč s majetkem ,- Kč. Protože chceme rentu ,- Kč, potřebujeme majetek ,- Kč. 3.Za jak dlouho chci rentu čerpat – např. v 55 letech. Jestliže spořit: ve 45 letech – renta mi bude vyplácena za 15 let ve 35 letech – renta mi bude vyplácena za 20 let ve 25 letech – renta mi bude vyplácena za 30 let

Jaký výnos mohu očekávat? Např. výnosy u: Dluhopisových fondů 4 % Smíšených fondů 6 % Akciových fondů 10 % Kdy chceme finanční nezávislost Výnos15 let20 let30 let 4 % Kč Kč5 763 Kč 6 % Kč8 657 Kč3 982 Kč 10 %9 651 Kč5 268 Kč1 770 Kč

Úkoly: 1.Co z tabulky vyplývá? 2.Proč jsou částky v kolonce 30 let nižší než v kolonce 15 let? 3.Jaký je vztah mezi částkou, kterou musím spořit a výnosem? 4.Je lépe se spořením začít dříve či později?

Odpovědi: 1.Z tabulky vyplývá jakou částku je třeba spořit, abychom dosáhli finanční nezávislosti ve výši ,- Kč v daném časovém horizontu. 2.Protože kolonka 30 let znamená, že bude šetřit déle a tudíž k našetření potřebných financí potřebuji menší částku. 3.Čím větší výnos, tím menší částku musím spořit. 4.Z tabulky jasně vyplývá, že čím dříve začnu spořit, tím menší částku musím měsíčně dávat stranou.

Jaký majetek může být zdrojem pro splnění našich cílů? Peníze v podílových fondech ano Auto, které používáme k chodu domácnosti ne Byt, který pronajímáme ano Chata – dědictví pokud ji prodám, tak ano Vlastní byt ne Peníze ze stav. spoření ano

Zdroje: Jena Švarcová a kol.: Ekonomie stručný přehled, Zlín, CEED 2004 Slabikář finanční gramotnosti, Cofet, a.s.,