Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Grafické formáty výukový text.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Počítačová grafika.
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Vývoj počítačové grafiky
Ing. Bohuslava Vitekerová
Formáty grafických souborů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
2D grafika Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Vektorová a bitmapová grafika
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Vývoj počítačové grafiky
Anotace Žák definuje aplikační SW Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat aplikační software Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Počítačová grafika, prezentace
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
GRAFIKA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Datové formáty grafiky, jejich specifika a možnosti využití
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Digitální fotografie a Adobe Photoshop + grafika na web by šaman.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické editory Jaroslav Pergler EP1 2015/2016. grafický editor = program pro tvorbu nebo úpravu grafických dat Používány k tiskovým návrhům i grafik.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bitmapový grafický editor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické programy - opakování
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika

Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu křivek, které lze matematicky popsat. Ukládáme tedy číselné parametry, popisující tvar jednotlivých křivek a jejich umístění

Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 2) Bitmapová (=rastrová) grafika – obrázek vnímáme jako skupinu různobarevných bodů – jakousi mozaiku

Lotus NotesJiří Beran Vektorový nebo bitmapový obrázek? Vektorová grafika – hodí se, pokud pracujeme s jednoduchými objekty bez velkých podrobností – tedy skoro vše kromě fotografií Bitmapová grafika – obvykle ke zpracování nascanovaných nebo vyfotografovaných objektů, poměrně rychle se rozvíjí

Lotus NotesJiří Beran Lze převádět z bitmapové do vektorové grafiky a naopak? Vektory → bitmapy: Převod je snadný, snaží uložit ve formátu bitové mapy – př. JPEG, GIF, BMP Bitmapy → vektory: Převod je možný, ale je velmi nedokonalý a vyžaduje speciální software – př. Corel OCR Trace – provádí se málokdy

Lotus NotesJiří Beran Lze kombinovat? Ano, často je výhodné používat ve vektorové grafice bitmapové obrázky – můžeme tak využít to lepší z obou systémů

Lotus NotesJiří Beran Programy pro vektorovou grafiku: Corel Draw! – asi nejlepší na světě, ale drahý Kreslení v balíku Open Office – slušný program zdarma, méně používaný Word, Excel, FrontPage, PowerPoint – slušné možnosti, na většině počítačů na MZV

Lotus NotesJiří Beran Programy pro bitmapovou grafiku: Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint – špičkové, ale drahé Adobe Photoshop Elements – trochu zjednodušený Adobe Photoshop, ale výrazně levnější Gimp – trochu slabší, ale zdarma MS Photo Editor – na většině počítačů MZV, spíše nouzově Malování – na každém počítači, pro skutečnou grafickou práci se nehodí

Lotus NotesJiří Beran Jak vzniká obraz v digitálním fotoaparátu? 1.Světlo se odrazí od objektu, který fotíme 2.Světlo projde objektivem a dopadne na snímač mil. buněk zachytí obraz a převedou ho na jedničky a nuly 4.Data projdou procesorem, který zhotoví soubor typu.jpeg, někdy také.raw nebo.tiff

Lotus NotesJiří Beran Jak vzniká obraz v digitálním fotoaparátu? 5.Soubory jsou uloženy na paměťovou kartu nebo do interní paměti 6.Soubory se přetáhnou do počítače 7.Soubory mohu být upraveny, uloženy, vytisknuty, zálohovány na CD atd.

Lotus NotesJiří Beran Typy bitmapových souborů: JPG nejobvyklejší pro zpracování fotografií komprimovaný formát lze snížit kvalitu Výhoda – malá velikost souboru Nevýhoda – v některých případech horší kvalita

Lotus NotesJiří Beran Typy bitmapových souborů: Gif Velké soubory vhodné pro pohyblivé efekty pro fotografie málokdy používané

Lotus NotesJiří Beran Typy bitmapových souborů: Raw Formát produkovaný některými aparáty Výhoda – jsou vynechány automatické opravy fotoaparátu Nevýhoda – většina fotoaparátů ho nevytváří, je datově objemný