Zásady stylizace a sloh obchodních dopisů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
Slovesa.
Informační systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Návěští NÁVĚŠTÍ (AVÍZO) - písemnost, kterou dodavatel oznamuje odběrateli, že zboží je připraveno k přepravě (používá se při dodávkách většího množství.
Tabulky v MS Excel Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Struktura obchodního dopisu a obchodní smlouvy
Přehled personálních písemností Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vodorovné odvolací údaje
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Technické zhodnocení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nabídka 1.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Korekturní značky 1. - úvod
Adresy odesilatele v obchodní korespondenci
Přehled vnitropodnikových písemností
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Poptávka 1.
Struktura obchodního dopisu
Struktura obchodního dopisu
Struktura obchodního dopisu
Význam odvolacích údajů
Adresy a odvolací údaje
Účetní odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Teorie mezního užitku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní dopisy Střední odborná škola Otrokovice
Tělo obchodního dopisu Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školy Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská.
Motivační dopis zadání
Typy dopisů korespondence
Vývojové tendence češtiny v současnosti Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PLANIMETRIE MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.
Evidence DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vladimir Vysockij Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Formy podnikání Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marcel Proust Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější)
Statistická šetření Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
John Irving Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Anton Pavlovič Čechov Višňový sad
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Psaní adres Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dana Haviarová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
U R G E N C E Písemnosti při porušování kupních smluv
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jednoduché právní listiny
NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_OBK_104
Druhy trhů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SYMBOLISMUS 2 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Druhy bankovních úvěrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Zásahy do tržního mechanismu
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Kritéria hodnocení písemné práce
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Příkaz ředitele.
Tvorba obchodních dopisů – sloh, způsob stylizace
Zásady při psaní obchodních dopisů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Zásady stylizace a sloh obchodních dopisů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

Zásady stylizace obchodních dopisů Písemnost vyhotovujeme v 1. os. mn. č, (my), ve vztahu k adresátovi ve 2. os. mn. č. (Vy) – pokud píše pisatel sám za sebe, pak používá 1. os. j. č. NIKDY ne ve 3. os. Volíme slova přesného a jednoznačného významu Používáme krátké a srozumitelné věty

Dodržujte gramatickou a interpunkční správnost, cizí slova volte pouze tehdy, pokud znáte jejich přesný význam a pravopis Stejná slova nebo slova se stejným slovním základem nahrazuje vhodným synonymem Nepoužíváme nelogické vazby (např. děkujeme laskavě) Nepoužíváme trpný tvar (např. bude zaplaceno, zařízeno, uděláno)

Pokud možno se vyhýbáme podmiňovacímu způsobu (např Pokud možno se vyhýbáme podmiňovacímu způsobu (např. kdybychom věděli, že budete mít zájem o naše služby, tak ...) Vynecháváme slovo doufat, nahrazujeme slovem věřit, nepoužíváme slovo prosím Dodržujeme pravopis v zájmenech Vy a my ve všech tvarech Dodržujeme zásadu - 1 dopis = 1 téma

Pořádek slov ve větě někdy vytvoří neobratné vyjádření Pořádek slov ve větě někdy vytvoří neobratné vyjádření. Podmínkou srozumitelného a jasného vyjadřování je správné členění věty. Slovosled napomáhá k tomu, abychom poznali, která slova k sobě patří a v jakém jsou vztahu. Ten je v češtině volný, ale ne libovolný. Nesprávný slovosled si uvědomíme při hlasitém čtení textu. Pozor na vyjadřování, ve kterém převládají řetězy podstatných jmen a chybí slovesa.

Užívání útvarů trpného rodu (opisný, zvratný) musí být také správné a promyšlené, například: „dnes není úřadováno“, ale „dnes se neúřaduje“ Pozor je potřeba dávat i na módní a slangová slova a jejich vazby, která nejsou ve slohu obchodních dopisů příliš vhodná.

Zásady stylizace a sloh obchodních dopisů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Použitá literatura: ČSN 01 6910 – Úprava písemností zpracovaných textovými editory Pojmy PEK, NUOV – Těsnopisný ústav Technika administrativy 2 pro střední školy – Kroužek J., Novák J. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti – Kuldová O., Fleischmannová E.