Opakování Prověřování znalostí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kultura Egejské oblasti
Advertisements

Antické Řecko Architektura
Řecká architektura a sochařství
Antické umění Starověké Řecko.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Antická kultura.
Opakování Prověřování znalostí
Antický Řím Architektura.
Mytologie a její odraz v řeckém umění
Antické Řecko Úvod Keramika.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Řecké výtvarné umění.
ŘECKÁ KULTURA.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Registrační číslo projektu:
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Řecké umění.
Kultura starověkého Řecka
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Antické Řecko Sochařství 1. část.
Název Umění starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Antické Řecko Opakovací mix
Fakulta architektury ČVUT / Dějiny techniky ANTICKÉ ŘECKO II.
Doplňkové informace a reprodukce
Prověřování znalostí. Poznávací test.
Antický Řím sochařství.
Název Architektura starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
Antické Řecko Architektura.
Řecká kultura archaické období
Řecká kultura klasické období
 Křížová chodba  používaná při stavbě církevních staveb.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Starověké ŘECKO.
Řecké sochařství MgA. Lukáš Psík wikimedia
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 4 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Umění Řecka Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 4/2012 Anotace: textová.
Románský sloh Architektonický slovník Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_5_Řecké antické umění Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Antika v projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
KLADÍ Autor: Mgr. et Bc. Dagmar Klásková Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Antické Řecko – světská architektura
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kréta, Řecko, Řím.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
Řecké antické sochařství – archaické období
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
PRŮČELÍ ŘECKÉHO CHRÁMU
polykleitos SOCHAŘSké osobnosti KLASICKÉ OBDOBÍ
Starověké Řecko Autor: Mgr. et Bc. Dagmar Klásková
3. 5. Mezipředmětová integrace Brno-Bystrc, Vejrostova 2
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
SOCHAŘSTVÍ KLASICKÉ OBDOBÍ 5. st. př. n. l.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Starověké Řecko VY_32_INOVACE_46_921
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Opakování Prověřování znalostí Antické Řecko Opakování Prověřování znalostí

Antické Řecko Prověřování znalostí Test obrazový K jednotlivým reprodukcím přiřaď: 1. název uměleckého či architektonického díla 2. autora 3. období

Antické Řecko Obr. 1 Obr. 2

Antické Řecko Obr. 3 Obr. 4

Antické Řecko Obr. 5 Obr. 6

Antické Řecko Obr. 7 Obr. 8

Antické Řecko Obr. 9 Obr. 10

Antické Řecko Prověřování znalostí Test znalostí Zaškrtni (napiš na papír) jedinou správnou možnost

Antické Řecko - test 1. Kúros a) je řecký bůh války b) je typ archaické sochy c ) je část řeckého chrámu 2. Počátky řecké keramiky jsou spojeny s a) řecko-perskými válkami b) obdobím athénské demokracie c) obchodem ve Středomoří

Antické Řecko - test 3. Ideálem řecké krásy v klasickém období je: a) realistické zachycení tělesných proporcí b) přesné ztvárnění lidských emocí c) zobrazení harmonického spojení krásy duševní a tělesné 4. Kánon je: a) „recept“ pro zhotovení ideálních proporcí lidského těla b) část kladí řeckých chrámů c) chrámový okrsek

Antické Řecko - test 5. Váza tvaru amfora má: a) vejčitý tvar a dvě svislá ucha b) vejčitý tvar a dvě vodorovná ucha c) široké hrdlo a dvě vodorovná ucha 6. Meandr je: a) sochař klasického období b) ustálený dekorativní prvek c) žlábkování dříků sloupů

Antické Řecko - test 7. Kladí řeckého chrámu se skládá z: a) architrávu, vlysu a římsy b) architrávu, metopy a tympanonu c) architrávu, vlysu a tympanonu 8. Volutová hlavice je součástí slohu: a) korintského b) iónského c) dórského

Antické Řecko - test 9. Emoce, dynamika a žánrové scény jsou součástí: a) archaického sochařství b) klasického sochařství c) helénistického sochařství 10. Kontrapost je: a) přirozený lidský postoj b) stupňovitá podstava řeckých chrámů c) lidská figura nahrazující dřík

Antické Řecko - test Test znalostí Řešení: 1b, 2c, 3c, 4a, 5a, 6b, 7a, 8b, 9c, 10a.

Antické Řecko - test Citování odborných informačních zdrojů Veškeré použité obrazové materiály byly již citovány v šablonách výukového materiálu 4. – 7.hodiny.