Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudba v pravěku Vývoj hudební kultury
Advertisements

Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
JAN HUS.
Známí čeští ilustrátoři
Památky v České republice
U rybníka … U rybníků žije velké množství zajímavých zvířat a roste mnoho zajímavých rostlin.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
VESMÍR.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_844_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Název Renesance v Čechách
KAREL IV. ( ).
Hudební baroko ( století).
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Kanada.
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
HUDBA V RENESANCI.
LES-PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 2
PRAHA - hlavní město České republiky.
Čtverec, krychle.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nářečí v Čechách a na Moravě
Nejvýznamnější představitel historické prózy 19.století
1. SVĚTOVÁ VÁLKA.
Ovoce patří mezi plody. Dělíme je na: MALVICE PECKOVICE BOBULE
BOŽENA NĚMCOVÁ BABIČKA (Obrazy ze života venkovského) 1855
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Zelenina.
Prezentace na téma vývoje bydlení člověka.
Les Les je domovem lesních zvířat. V lese také rostou rostliny, které člověku slouží k užitku. Jistě je skoro všechny znáte.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
HUSITÉ- vojsko.
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ZEMĚ a MĚSÍC.
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Renesance 14. – 16. století.
VÝVOJ ČLOVĚKA ZBRANĚ.
JARO Jaro je roční období, které začíná 21. března.
VELKÁ MORAVA.
Sloh polymelodický Evropa Čechy Pojmy RENESANCE.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Česká hudební renesance a baroko Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem hudby v období renesance a baroka. Popisuje historické souvislosti jejího vzniku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Renesanční hudba
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Výtvarné umění Test Poslech POJMY
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy: ZŠ Průhonice
Hudba ve středověku ( 4. – 15. stol.).
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století)

Charakteristika období Jednohlasý zpěv je nahrazován vícehlasým ( polyfonie) Zpěv hraje stále hlavní roli, nástroje doprovodné Vzniká komorní hudba Nejvelkolepější díla vytvářena pro církev, převažuje duchovní hudba Objevuje se tisk hudby

Itálie – kolébka renesance Florencie Kolébka ve Florencii a Benátkách Inspirace antikou – touha po harmonii „Musica camerata“- komorní hudba ( malé skupiny nástrojů, šlechtické salóny) Benátky

První představitelé renesanční hudby Jean Ockegehm Josquin Depres

Monumentálnost polyfonie Polyfonie – vícehlasý zpěv spojený s prolínáním hlasů Vnímala se krása souzvuků Mohutné soubory Nejvhodnější chrámové prostory

Giovanni Pierluigi da Palestrina Nejvýraznější světová renesanční osobnost Missa pappae Marcelli (Mše papeže Marcelliho)

Orlando (di) Lasso Polyfonie Kolem 6000 skladeb, převážně náboženského charakteru

Česká renesance (spojeno s činností Jednoty bratrské) Jan Blahoslav ( kancionály) Jan Ámos Komenský ( kancionály, hudební teorie)

Kryšfof Harant Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic Výrazná osobnost, politik, cestovatel, spisovatel,hudebník, skladatel Missa quinis vocibus, (vynikající dílo, nedokončeno) Hudebník evropského formátu

Hrad Pecka, sídlo Kryštofa Haranta založení šlechtické kapely Klavichord ze 17.století

Účastník protihabsburského povstání Poprava českých pánů na Staroměstském náměstí Smrt jedné z nejvzdělanějších renesančních osobností

Oblíbené nástroje Loutna, flétna, varhany, klavichord ( předchůdce klavíru) Bubínky, tamburiny, rolničky… Domácí varhany, harmonium

Oblíbené tance

Hudební renesance Jednohlasý zpěv je nahrazován vícehlasým ( polyfonie) – prolínání hlasů, vnímány akordy, ne melodie Zpěv - hlavní role, nástroje doprovodný charakter ( loutna, flétna, varhany, bubínky…) Vzniká komorní hudba Nejvelkolepější díla vytvářena pro církev Objevuje se tisk hudby Kolébka v Itálii -Inspirace antikou Představitelé: Giovanni Pierluigi Palestrina, Orlando Lasso Kryštof Harant ( evropský formát),Jan Ámos Komenský, Jan Blahoslav

Prameny www.wikipedia.cz www.webzdarma.cz www.classicel.cz www.hradpecka.cz www.sdglaudius.cz www.vilanella.cz www.dabluvdech.cz www.udu.ff.cuni.cz

Prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.08/01.0025 Podpora realizace počítačového zaměření ŠVP ZŠ Valašská Bystřice. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I N V E S T I C E D O R O Z V OJ E V Z D Ě L Á V Á N Í