Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Mekka a medina Hudba.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Arabové a jejich výboje
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Arabové a Islám Raný středověk.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Islám Petr Machala.
Světová náboženství.
Registrační číslo projektu:
Islám.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Islám Arabové.
Světová náboženství.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Sousední státy ČR
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Islám Arabové.
VY_32_INOVACE_06-03 Arabská říše
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - ISLÁM
Arabská říše Islám.
KOLONIZACE A VZNIK MĚST
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Počítání s mocninami – I.
Velkomoravská říše pro 4. ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_154.
RISK Náboženství.
PTÁME SE  Kdo je hlavou katolické církve? _________  Jeho dnešním sídlem je ___________, který je také samostatným církevním státem (město _______) 
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
Oblast: Zeměpis 9. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Bitva na Bílé hoře Doba pobělohorská
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_465.
Anna Hradecká, Kačka Vránová
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Náboženství - islám Název školy
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Zápis čísla v desítkové soustavě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Arabská říše 7. ročník.
Islámské umění.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_17 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Arabský svět, islám -žáci se naučí základní fakta o arabské společnosti.
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
Křesťanství a středověká Evropa
D ě jiny islámských zemí. Z Mekky do Medíny Prorokem islámu Muhammad Žil jako obchodník, než se mu začal zjevovat archanděl Gabriel Muslimové (vyznavači.
Arabové a islám.
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Martinou Perutkovou ARABSKÁ ŘÍŠE I.

Arabská Ř íše I. Islám

Arabská ř íše - nehostinný Arabský poloostrov domovem pro roztroušeně žijící kmeny Arabů - bohatli z dálkového obchodu - centrem město Mekka, zde počal Mohamed – šlechtic rodu Kurajšovců - šířit nové náboženství – ISLÁM Islám je vírou v jednoho boha – Alláha. Hlásal svatou válku všem okolním nevěřícím. Zemřít se zbraní v ruce za Alláha byla pro Araba ta největší čest.

Doba p ř ed p ř íchodem Mohameda : obchodním a náboženským centrem město Mekka Arabové vyznávali mnohobožství ve svatostánku Kábě uloženy modly všech bohů Nejv ě tší modlou byl č erný kámen - z ř ejm ě se jedná o meteorit

Kába (současný vzhled ) Kába je krychlovitá, bez oken a je potažena brokátem v rohu stavby uložen posvátný kámen ( meteorit ) každý muslim by měl alespoň jednou za život vykonat pouť do Mekky a Kábu celkem 7x obejít ic--kaba.jpg mosque-photos/slides/kaba-interior-wp-pd.jpg

Nástup Mohameda 500x376.jpg Zde se mu roku 610 n.l. zjevil Archanděl Gabriel a řekl: Mohamed meditovával v jeskyni Hira poblíž Mekky. „Přednášej ve jménu Pána svého, který člověka z kapky přilnavé stvořil!“ Zjevení přivedlo Mohameda k šíření víry v jednoho boha.

Út ě k Mohameda Mohamed vyhnán – prchá do Mediny Tím v Mekce ohrozil mnohobožství Mohamed šíří v Mekce jednobožství MedinaMekka V Medině dál šíří islám, získává stoupence…..

Bitva u Badru ( 624n.l.) 313 muslimů vedených Mohamedem porazilo cca mužů vojska Kurajšovců, kteří proti nim vytáhli z Mekky. thumb/5/59/Battle_of_Badr.jpg/220px- Battle_of_Badr.jpg ons/a/a5/Battle_of_Badr.gif Význam vít ě zství: Mohamed umlčel opozici ve vlastních řadách získává nové spojence (někteří přijímají islám) ukázalo se, že mocná Mekka je porazitelná!

destinations.com/saudi-arabia/mecca- mosque-photos/slides/mecca-painting- on-egypt-house-c-sacredsites.jpg Mohamed ů v návrat do Mekky: R. 628 je Mohamed natolik silný, ž e se vydává na pou ť do Mekky Toho roku byl odmítnut, ale m ůž e vstoupit do Mekky roku 629 n.l. R. 629 vstup povolen, ale na další roky vstup op ě t zakázán! R. 630 proto vytáhl Mohamed na Mekku s armádou. Mekka se bez boje vzdává! Mekka

Korán ( obdoba křesťanské bible ) pg vznikl až po Mohamedově smrti byl sepisován přes 23 let potřeba zaznamenání Mohamedových myšlenek snaha zabránit soupisem více výkladům – nepovedlo se zcela sepsán nesouvisle, není to příběh členěn do veršů, takzvaných sůr kniha náboženstvím i právem

D ě kuji Vám za pozornost A doufám, že jste si alespoň něco zapamatovali.