Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PowerPoint - hudba na pozadí prezentace
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Multimédia Video a zvuk.
Webkamera A její využití.
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Licenční politika Pro výuku devátého ročníku ZŠ Vypracoval: S.V.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
Vzhled prezentace - šablony
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
INFORMATIKA 8 Videosekvence, webkamera III2 – I8- 20.
Audacity Filip Mečíř. O co se jedná Zvukový editor a rekordér Multiplatformní software-pro Windows, Mac i Linux.
Filmový střih 1 VY_32_INOVACE_Mul4r0109Mgr. Jiří Mlnařík.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
Microsoft Powerpoint Microsoft Word.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Snímeksnímek bezměřítkaorientace obraz bez přesného měřítka a orientace překreslený snímek překreslený snímek směřítkemorientací obraz s přesným měřítkem.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Jednoduché programování
VY_32_INOVACE_51_Microsoft_Office_2010. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Jak učit zvuk Jan Langmajer.
* Zařízení pro záznam pohyblivého obrazu a zvuku. * Jedná se v principu o fotoaparát, který dokáže zaznamenávat a ukládat snímky rychle za sebou (50/s)
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Jednoduché programování
Budování atmosféry multimediálního díla
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení prezentace.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Multimédia Žlutířová Eva.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Architektura tužkou a v 3D
Využití klíčových snímků
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 17– PŘECHODY SNÍMKŮ V PREZENTACI. Název školy:
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík

Při budování atmosféry se velmi často používá části záběru, která je dynamicky odlišná, obvykle zpomalená. Za normálních okolností použije filmař rychloběžnou kameru, která zaznamenává násobně větší počet snímků za sekundu, než je běžné u klasické filmové kamery. Snímky pak jsou přehrávány běžnou snímkovou frekvencí a tím vznikne efekt zpomalení. My si musíme pomoci zpomalením již zaznamenaného záběru. Pozor na velká očekávání - pro zpomalení v podstatě neexistuje dobrá metoda, protože každý filmový snímek je už ze své podstaty více či méně poznamenaný pohybem a my se budeme pokoušet z jednoho snímku vyrobit několik! Rychlost záběru

Z běžných, volně šiřitelných editorů nabízí zpomalení MovieMaker, jedná se o zpomalení či zrychlení záběru o pevně dané procento. Profesionální videoeditory obvykle dokážou měnit rychlost obrazu i zvuku na kvalitní úrovni, ale cenou je vysoká pořizovací cena. Poměrně kvalitní je i pro nekomerční účely volný Lightworks, jeho ovládání je však pro běžný střih poměrně komplikované. Sáhneme tedy po volně šiřitelném balíku „VirtualDub“ pro zpomalení obrazu a zvuk odděleně vyřešíme opět ve volně šiřitelném „Audacity“. Software pro zpomalení

V programu otevřeme požadovaný film. Značkami začátku a konce nastavíme požadovaný výsek filmu. V nabídce Video/Frame Rate nastavíme fiktivní vstupní snímkovou rychlost záznamu. Přepočet je jednoduchý – výsledné video bude mít rychlost změněnýFR / původníFR * 100 % skutečné rychlosti (v tomto případě zpomalujeme na 20%) VirtualDub - Zpomalení záběru 1

Příkazem File / Save as AVI uložíme zpomalený záběr. Ukládá se jen vybraná část, opět upozorňuji, že zvuk není upraven a bude se s obrazem rozcházet. VirtualDub - Zpomalení záběru 2

V některých případech se používá i shodně zpomaleného zvuku. U upoutávek se jedná o poměrně vzácný jev, ale přesto bychom měli umět shodně zpomalit i zvuk. Na úpravu audiostopy použijeme program Audacity a v něm funkci Efekty / Změnit rychlost (změní i výšku tónu) nebo Efekty / změnit tempo (zachová výšku tónu). Na rozdíl od změny obrazu zde dochází k poměrně zásadní změně kvality. Zatímco pětkrát zpomalený obraz může být rozmazanější, pětkrát zpomalený zvuk často bude značně zdeformovaný. Zpomalení zvuku

Často efektnější a rozhodně snazší cestou je překrytí zpomalené části zvukem z jiné části filmu, který prostřihem navazuje na reálný obraz buď před nebo po zpomalené části (případně před i po). Velmi často se využívá monologu pronášeného některou ze stěžejních postav díla, ke kterému se vhodně vybírají reálné i zpomalené scény z jiných částí filmu. Fyzicky (např. ve VSDC editoru) je potřeba dát zpomalenou část ve scéně „nahoru“, aby její obraz fakticky překryl obraz, který poskytuje nezpomalený zvuk. Zpomalení zvuku x Voiceover REÁLNÝ (NEZPOMALENÝ) OBRAZ A ZVUK ZPOMALENÝ OBRAZ

 Z předložené ukázky filmového díla vyber pasáže a záběry s danou atmosférou a s využitím zpomalení záznamu sestříhej krátkou upoutávku. Úkol

Filmové trailery – díla výrobcem primárně určená k dalšímu šíření VSDC Free Video Editor - nekomerčně a pro školství freeware VirtualDub – freeware Audacity - freeware Zdroje