VY_32_INOVACE_TMM25260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Advertisements

VY_32_INOVACE_TMM25760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
VY_32_INOVACE_TMM24560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
VY_32_INOVACE_TMM21760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_TMM24860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM23860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
VY_32_INOVACE_PSYM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM24260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM25060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
VY_32_INOVACE_TMM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_SVF35560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM25960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM25160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM24460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VY_32_INOVACE_TMM24060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM23960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_SVF34160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYM24760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF34760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM26060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM24160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_TMM21160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM23160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_TMM25460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM23060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM25560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF11160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM25860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_TMM24660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM23760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Úvod do měkkých technik
VY_32_INOVACE_PSYM22960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_TMM25260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor: Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Teorie masáží Tematická oblast Masážní techniky Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční ( L/02) 2. ročník Název výukového materiálu: Měkké techniky v oblasti nohy Popis využití: výukový materiál s využitím dataprojektoru a notebooku k prohlubování a upevňování učiva Čas: 30 minut

Význam chodidla Chodidlo má velký význam jak z hlediska pohybu, tak i stability Chodidlo má velký význam jak z hlediska pohybu, tak i stability Doporučuje se provádět vyšetření funkčních poruch právě u nohou Doporučuje se provádět vyšetření funkčních poruch právě u nohou Vyšetření provádíme tak, abychom mohli obě končetiny dobře porovnat Vyšetření provádíme tak, abychom mohli obě končetiny dobře porovnat Včasná diagnóza hraje klíčovou roli při následné terapii Včasná diagnóza hraje klíčovou roli při následné terapii

Interdigitální řasy Vyšetření provádíme vleže na zádech a protažlivost se zjišťuje uchopením sousedních prstců nad interdigitální řasou a vytvoří se předpětí do abdukce a lehké dopružení Vyšetření provádíme vleže na zádech a protažlivost se zjišťuje uchopením sousedních prstců nad interdigitální řasou a vytvoří se předpětí do abdukce a lehké dopružení V případě patologické bariéry je terapií vytvoření předpětí a vyčkání na fenomén tání V případě patologické bariéry je terapií vytvoření předpětí a vyčkání na fenomén tání Mezi jednotlivými prstci se palpačně vyšetřuje tonus interdigitálních řas a přítomnost bolestivosti Mezi jednotlivými prstci se palpačně vyšetřuje tonus interdigitálních řas a přítomnost bolestivosti

Měkké tkáně mezi metatarsy Provádí se vleže na zádech Provádí se vleže na zádech Uchopení za hlavičky metatarsů, vytvoření předpětí dorzopalmárním směrem a dopružení Uchopení za hlavičky metatarsů, vytvoření předpětí dorzopalmárním směrem a dopružení Terapií je vyčkání u bariéry na fenomén tání, příp. opakované pružení Terapií je vyčkání u bariéry na fenomén tání, příp. opakované pružení

Měkké tkáně v oblasti planty edná se o vyšetření v oblasti plantární aponeurózy, m. quadratus plantae a flexorů prstců. Palpuje se zvýšené napětí a bolestivé body TrPs. Vleže na břiše. Dolní končetina je flektována do 90° v kolenním kloubu. Jednou rukou fixace přednoží, druhou paty, vytvoření lehkého předpětí a palpace jedním prstem do hloubky planty. Terapie při stejné pozici i fixaci, vytvoření předpětí směrem dorzálním, klient na vyzvání provede „malou nohu“, sekund výdrž, po uvolnění lehce dotáhnout. Autoterapií je vytvoření „malé nohy“ ve stoji a následné uvolnění. Na plantě chodidla je též důležitá palpace svalových úponů při patní kosti (viz fotografie edná se o vyšetření v oblasti plantární aponeurózy, m. quadratus plantae a flexorů prstců. Palpuje se zvýšené napětí a bolestivé body TrPs. Vleže na břiše. Dolní končetina je flektována do 90° v kolenním kloubu. Jednou rukou fixace přednoží, druhou paty, vytvoření lehkého předpětí a palpace jedním prstem do hloubky planty. Terapie při stejné pozici i fixaci, vytvoření předpětí směrem dorzálním, klient na vyzvání provede „malou nohu“, sekund výdrž, po uvolnění lehce dotáhnout. Autoterapií je vytvoření „malé nohy“ ve stoji a následné uvolnění. Na plantě chodidla je též důležitá palpace svalových úponů při patní kosti (viz fotografie

Tukový polštář paty Vyšetřuje se vleže na břiše, končetina flektována do 90° v kolenním kloubu Vyšetřuje se vleže na břiše, končetina flektována do 90° v kolenním kloubu Vyšetřuje se převálením tukového polštáře,následná fixace jednou rukou přes nárt, druhá ruka vede palcem předpětí směrem vzhůru po straně patního polštáře s dopružením Vyšetřuje se převálením tukového polštáře,následná fixace jednou rukou přes nárt, druhá ruka vede palcem předpětí směrem vzhůru po straně patního polštáře s dopružením Vyšetřuje se po obvodu celé paty Vyšetřuje se po obvodu celé paty Při následné terapii se ve stejné pozici vytvoří předpětí a vyčkává se na fenomén tání Při následné terapii se ve stejné pozici vytvoří předpětí a vyčkává se na fenomén tání

Měkké tkáně pod Achillovou šlachou Vleže na břiše, končetiny nataženy, kotníky mimo lehátko Vleže na břiše, končetiny nataženy, kotníky mimo lehátko Provádíme palpační vyšetření tonu a zvýšené bolestivosti v tkáních pod Achillovou šlachou Vždy porovnat obě strany, můžeme vyšetřovat pomocí palpace současně Provádíme palpační vyšetření tonu a zvýšené bolestivosti v tkáních pod Achillovou šlachou Vždy porovnat obě strany, můžeme vyšetřovat pomocí palpace současně

Úkol Popište způsob ošetření měkké techniky u A chillovy šlachy Popište způsob ošetření měkké techniky u A chillovy šlachy

Řešení úkolu Vyšetření pružnosti pomocí řas C a S Vyšetření pružnosti pomocí řas C a S Terapie bude probíhat ve stejné pozici, vytvoříme pomocí palců a ukazováku řasu ve tvaru C Terapie bude probíhat ve stejné pozici, vytvoříme pomocí palců a ukazováku řasu ve tvaru C Předpětí a vyčkáme na fenomén Předpětí a vyčkáme na fenomén

Odkazy Obrázek č. 1 hillovka.jpg Obrázek č. 1 hillovka.jpg