Hopfieldova asociativní paměť. Topologie sítě 1 vrstva zároveň vstupní i výstupní mezi neurony existují všechny spoje (kromě smyček)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace byla vytvořena
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Ostatní vnitřní komponenty
SMS brána Eurotel Jednoduché OCR pomocí neuronových sítí Marek Kukačka
Základy počítačových sítí Strukturovaná kabeláž
Topologie neuronových sítí (struktura, geometrie, architektura)
SSC - cvičení 3 MATLAB - BPG algoritmus 1.Vytvořit tréninková data 2.Vytvořit objekt sítě 3.Natrénovat síť 4.Simulace Funkce pro učení: learngd … základní.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Úvod do umělé inteligence
Základy počítačové grafiky
Neuronové sítě Jakub Krátký.
Vícevrstvé neuronové sítě.  Neuronové sítě jsou složeny z neuronů tak, že výstup jednoho neuronu je vstupem jednoho nebo více neuronů  Propojení neuronů.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Ř ADIČ RASTROVÝ, ELEKTROLUMINISCEN ČNÍ A VEKTOROVÝ.
Sběrnice = soustava vodičů, která umožňuje přenos signálů mezi jednotlivými částmi počítače. Přenáší data a zajišťuje komunikaci.
Základní pojmy počítačové grafiky
Počítačová grafika, prezentace
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
PC Vstupní periferie.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Základní pojmy grafiky
Bitmapová a Vektorová grafika
Síťové karty Eva Zdráhalová 4. Z. Obsah prezentace 1. Role síťové karty Příprava dat 5 3. Posílání a kontrola dat Volby konfigurace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Úvod do počítačové grafiky
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
GRAFIKA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Maturitní otázka do Telekomunikačních systémů
Vyberte k obrázku dřeviny správný název
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_152_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní pojmy Grafiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
© Institut biostatistiky a analýz ANALÝZA A KLASIFIKACE BIOMEDICÍNSKÝCH DAT prof. Ing. Jiří Holčík, CSc.
Projektory LCD Tento projektor využívá technologii tekutých krystalů. Projektor obsahuje jeden (pro monochromatický obraz) nebo tři (pro barevný obraz)
Metodika generování a ladění modelů neuronových sítí Ing. Martin MoštěkVŠB – Technická Univerzita Ostrava.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
W i ref (t+1) = W i ref (t) + h ci (t) [X(t) - W i ref (t)], i Nc h ci (t) 0, t  proces konverguje Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN – P3 SOM algoritmus.
Vstupně-výstupní porty
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Úpravy rastrových obrázků. Úpravy geometrické Ořezání (clip) Otočení (rotate)
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Bitmapová (rastrová) grafika
Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN - P14 Hopfieldovy sítě Asociativní paměti rekonstrukce původních nezkreslených vzorů předkládají se neúplné nebo.
Dita Matesová, David Lehký, Zbyněk Keršner
Martin Langhammer Antonín Wimberský. ÚVOD PŘEDPOKLADY Jednotný vstup Zadní SPZ Stejný úhel a vzdálenost záběru Pouze vodorovné záběry značek Obdélníkové.
Neuronové sítě. Vývoj NS 1943 – W. McCulloch, W. Pittse – první jednoduchý matematický model neuronu 1951 – M. Minsky - první neuropočítač Snark 1957.
Počítačová grafika.
Neuronové sítě.
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: USB zařízení Číslo DUM: III/2/VT/2/1/17 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
SMĚROVÁNÍ V POČÍTAČOVÝCH SÍTÍCH Část 1 – principy směrování Zpracovala: Mgr. Marcela Cvrkalová Střední škola informačních technologií a sociální péče,
Masky vrstev Nástroj vhodný pro úpravu a retuš fotografií.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
PC Vstupní periferie.
Základní systém a dělení barev
GRAFIKA.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
Neuronové sítě.
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č.2 – „Zářivý text“
Počítačová grafika.
Neuronové sítě.
Anotace Prezentace slouží k úvodní hodině do tématického celku: nervová soustava Je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ.
Periférie: Periferie je zařízení, které se připojuje k počítači a rozšiřuje jeho možnosti. Zpravidla slouží ke vstupu a výstupu dat do/z počítače. K.
Transkript prezentace:

Hopfieldova asociativní paměť

Topologie sítě 1 vrstva zároveň vstupní i výstupní mezi neurony existují všechny spoje (kromě smyček)

Motivace Rozpoznávání obrazu –Každý neuron nabývá jednoho ze dvou stavů {0,1}. –Každý neuron odpovídá pixelu rastrového obrázku. –Stav 0 odpovídá bílé barvě, stav 1 černé barvě

Další parametry sítě Přenosová funkce skoková –F(U) = 1 pro U>Θ –F(U) = 0 pro U<=Θ Váhy synapsí se určují při učení Prahy neuronů Θ i = ½ Σ j w ij

Učení sítě = nastavení vah t vzorů (n složkové vektory) w ij = 0 pro i=j Pro i<>j –inicializuj w ij =0 –Pro každý vzor v 1,v 2,…,v n proveď w ij = w ij + (2v i -1)(2v j -1)

Vybavování Vstupní vzor x 1,x 2,…,x n První iterace y(0)=y 1 (0),y 2 (0),…,y n (0) Další iterace –Spočti vstup pro i=tý neuron u i (t+1)=Σ j w ij.y j (t) Podle přenosové funkce urči y i (t+1) = 1 pro u i (t+1) > Θ i y i (t+1) = 0 pro u i (t+1) <= Θ i

Energetická funkce E(t) = -½ Σ i Σ j w ij y i (t)y j (t) –Σ i Θ i y i (t) Během vybavování její hodnota klesá Vybavování končí v lokálním minimu energetické funkce Toto minimum může odpovídat naučeným vzorům Nebo vzorům k ním inverzním Nebo vzorům falešným „fantomům“

Příklad Obrázek velikosti 2x2 pixely. Síť má 4 neurony 1 vzory v = (1,0,0,0) 10 00

Příklad – stanovení vah Pokud má vzor na i-tém a j=tém poli stejnou hodnotu, přičítám 1, pokud má různou odečítám 1 Původní matice vah

Příklad – stanovení vah Váhy po naučení vzoru (1,0,0,0)

Prahy Θ Θ 1 = -3/2 Θ 2 = 1/2 Θ 3 = 1/2 Θ 4 = 1/2

Vybavování Vzor (0,0,0,0) y(0) = (0,0,0,0) E(0) = 0 1.krok –u(1)=(0,0,0,0) –y(1)=(1,0,0,0) E(1) = /2 = -3/2 2.krok – u(2)=(0,-1,-1,-1) – y(2)=(1,0,0,0) E(2)=-3/2 Rozeznán vzor v