VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-23. AnotaceInteraktivní hra AutorMgr. Monika Dudová Vytvořeno dne16.10.2012 Ověřeno dne29.10.2012ve tříděVII.A Jazykčeština Očekávaný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Digitální učební materiál
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 20. Mechanické vlnění – příklady II.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby slovy jednoznačnými, mnohoznačnými a citově zabarvenými. V závěru.
Smyslová soustava člověka
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
EKO KVÍZ.
Homonyma ve větách Autor: Mgr. Monika Dudová
Blasenspiel Stell Fragen für Anfänger
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Syntaktická cvi č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30 Téma: ČESKÝ JAZYK – SYNTAX VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
PYRAMIDA Opakování ČR 1. část.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Zábavné opakování- RISKUJ
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s daňovým systémem ČR AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák je schopen na.
PYRAMIDA Práce a energie
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
VÝZNAM SLOV Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-22

Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
SLOVNÍ DRUHY Autor: Mgr. Monika Dudová
PŘECHYLOVÁNÍ Autor: Mgr. Monika Dudová
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
S-Z Procvičování Autor: Mgr. Monika Dudová
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
BINGO- MNĚ-MĚ Autor: Mgr. Monika Dudová
Základní skladební dvojice-cvičení
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
KUFR- podstatná jména Autor: Mgr. Monika Dudová
Elektronická učebnice - I
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
KUFR- slovesa Autor: Mgr. Monika Dudová
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
VSUVKA Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-35
Blasenspiel W-Fragen für Anfänger
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Opakujeme literární druhy a žánry Návod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu.
Návo d Znáš dobře mluvnici? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr.Olga Kolářová Název : VY_32_INOVACE_16_Význam.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
VY_32_Inovace_6.1.8 opakování nauky o významu slov
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
VY_32_INOVACE_ČJ.3.12 Anotace
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_05
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Významové vztahy mezi slovy - synonyma, antonyma, homonyma
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Opakujeme základní pojmy
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-23

AnotaceInteraktivní hra AutorMgr. Monika Dudová Vytvořeno dne Ověřeno dne ve tříděVII.A Jazykčeština Očekávaný výstup Žák si upevňuje pojmy a znalosti z mluvnice. Speciální potřebyžádné Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborČeský jazyk a literatura Tematický okruhJazyková výchova TémaNauka o tvoření slov Klíčová slovaTvoření slov, homonyma, synonyma, Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání –II. stupeň Věková skupina12-15 let

N á vod Můžeme začít, dávej pozor! Za každou správnou odpověď získáš 1 bod. Na konci testu najdeš hodnocení svého výkonu. Hodnocení testu VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-23

Konec

Dvojice zdraví – zdravý je………………. Zpět Řešení homonymum

Zpět Slovům citově zabarveným říkáme slova ……….……….. Řešení lichotivá

Synonyma jsou slova souznačná. Řešení ano Zpět

„Pakuj se necito“ křičela ctihodná dáma, „ nebo ti povím, že jsi nekřesťan, nelida, netvor, nezdoba a neznaboh, oukladník, partykář, pirát, poberta, pohan, postrach a prachkujón…..“ V uvedené ukázce jsou použita: Řešení SYNONYMA

Zpět Slovům bez citového zabarvení říkáme slova …………. Řešení citově neutrální

Zpět Slova jako: dědek, herka, čokl, barák, lotr, řadíme ke slovům ……………………… Řešení hanlivým

Zpět V odborném vyjadřování používáme tzv. ……………. Řešení TERMÍNY

Zpět Vytvoř synonymum pro slovo FAJFKA. Řešení DÝMKA, LULKA

Zpět Vytvoř slovo hanlivé ke slově KOČKA. Řešení KOCUŘISKO, KOČISKO,

Zpět Ke slovu NEJSPÍŠ vytvoř synonymum. Řešení PRAVDĚPODOBNĚ

Zpět Sousloví LÉKAŘSKÝ POKOJ nahraď jedním slovem. Řešení LÉKAŘÁK

Zpět Co znamená rčení: „Vodí nás za nos.“? Řešení Někdo nás balamutí, podvádí, šidí.

Zpět Spojení ZELENÝ JAZYK je sousloví. Ano nebo ne? Řešení NE, je to volné spojení

Zpět Ze kterého vědního oboru pocházejí tyto odborné názvy?  cholesterol  leukocyty  kardiovaskulární Řešení LÉKAŘSTVÍ, ZDRAVOTNICTVÍ

Zpět Vzpomeň si na nějaké rčení. Řešení Cítí pevnou půdu pod nohama. Nemá to ani hlavu ani patu. Držet jazyk za zuby. Mít na růžích ustláno. a jiné.

Zpět Přísloví je ustálený výraz, který má dvě části. Vzpomeň si alespoň na jeden příklad. Řešení Kdo šetří, má za tři. Lež má krátké nohy, daleko neujde. Proutek se má ohýbat, dokud je mladý. a jiné.

Zpět Metonymie jsou slova mnohoznačná, která vznikla na základě vnitřní souvislosti.  číst Čapka  jíst ementál  kouřil dýmku Řešení ANO

Zpět Metafora jsou slova mnohoznačná, přenesená na základě vnější podobnosti. (oko) Řešení ano

Zpět Mezi homonymy existuje či neexistuje vztah? Řešení NEEXISTUJE

Zpět Vytvoř slovo neutrální ke slovu herka. Řešení kůň

Stupnice pro hodnocení: 23–25 bodůJsi fantastický(á). 19–22 bodůPerfektní- chválím tě. 15–18 bodůPříště to bude lepší. 11–14 bodůZopakuj si učivo. 0–10 bodůZačni se více učit. Zpět

Hru hrají dva hráči (jednotlivci, družstva). Ti soutěží v počtu získaných (vybarvených) okének. První z nich má přidělenou oranžovou barvu, druhý žlutou. Počítač nebo plochu interaktivní tabule obsluhuje učitel. Kliknutím symbolem ručičky na okénko si soutěžící zvolí otázku. Pokud hráč správně odpoví, označí učitel okénko kliknutím na čtvercové pole s číslem otázky v barvě hráče.

Použité zdroje ČESKÝ JAZYK 7. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, s ISBN animace: vlastní