Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Člověk a vývojová stádia člověka
Smyslové orgány: - Sluch - Čich - Chuť (výklad učiva)
Téma: Soustava řídící, smysly Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5 Autor: Mgr. Iveta Mazgalová ZŠ TGM Hodkovice n. M. Klíčová slova: nerv, mícha,
Smyslová soustava člověka
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Nervová soustava Zrak Počet hodin:1 5. ročník.
26.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK SMYSLY
Název školy:Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_170 _NAŠE_TĚLO Téma:Vnitřní orgány Číslo projektu:
Elektronická učebnice - I
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLY ČLOVĚKA.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Smyslové ústrojí 5. ročník
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Smysly člověka (všeobecně)
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Elektronická učebnice - I
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Co všechno vnímáme? Pojďme si to vyzkoušet!
Smyslová ústrojí Funkce:
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přírodověda 5.tř. opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_29_Lidské smysly
Smyslové ústrojí čichu
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_18_CHUŤ
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Smyslové orgány.
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Lidské smysly.
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad Smyslová soustava Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad

Smyslová soustava Smyslová soustava nám prostřednictvím smyslových orgánů umožňuje vnímat podněty z okolního prostředí. Smyslové orgány sídlí v pěti smyslech: zrak, sluch, čich, hmat a chuť. Podněty, které zachytí smyslové orgány, vedou nervy do mozku, kde se zpracovávají. Smyslové orgány se mohou při úrazech snadno poškodit. Nejčastěji to bývá u zrakového a sluchového ústrojí.

Smyslová soustava Smyslový orgán Smysl Co vnímáme 1. oko (oči) zrak vidíme barvy, světlo, tvary, zvuk i pohyb 2. ucho (uši) sluch slyšíme zvuk i pohyb 3. nos čich cítíme pach a vůni 4. kůže hmat hmatáme, cítíme bolest, tlak, teplo, chlad..

Smyslová soustava 5. jazyk chuť chutnáme čtyři chutě-sladká, slaná, kyselá a hořká

Smyslová soustava Oko

Smyslová soustava Oko

Smyslová soustava Ucho

Smyslová soustava Nos

Smyslová soustava Jazyk

Smyslová soustava Jazyk-chutě

Smyslová soustava Hmat-ruka-otisk prstu

Smyslová soustava Zajímavosti o smyslové soustavě Abyste zjistili, jak něco chutná, musí to dokázat rozpustit vaše slina. Ženy mají lepší čich než muži, a to po celý život (2 % lidí nemají čich vůbec). Nos si může zapamatovat až 50 000 různých vůní. Dokonce i malý hluk způsobí, že se vám rozšíří zorničky. Každý člověk má jedinečnou vůni, s výjimkou jednovaječných dvojčat. Pokud sníte hodně jídla, váš sluch bude otupený.

Smyslová soustava Otázky: 1.Co nám umožňuje smyslová soustava? 2.Kolik máme smyslů, vyjmenuj je. 3.Které jsou smyslové orgány, vyjmenuj je. 4.Co jednotlivými smysly vnímáme? Otázka pro bystré hlavy: Jaké části má ucho?

Smyslová soustava Zápis: Smyslová soustava nám prostřednictvím smyslových orgánů umožňuje vnímat podněty z okolního prostředí. Smyslové orgány sídlí v pěti smyslech: zrak, sluch, čich, hmat a chuť. Podněty, které zachytí smyslové orgány, vedou nervy do mozku, kde se zpracovávají. Smyslové orgány se mohou při úrazech snadno poškodit. Nejčastěji to bývá u zrakového a sluchového ústrojí.

Smyslová soustava Smyslový orgán Smysl Co vnímáme 1. oko (oči) zrak vidíme barvy, světlo, tvary, zvuk i pohyb 2. ucho (uši) sluch slyšíme zvuk i pohyb 3. nos čich cítíme pach a vůni 4. kůže hmat hmatáme, cítíme bolest, tlak, teplo, chlad.. 5. jazyk chuť chutnáme čtyři chutě-sladká, slaná, kyselá a hořká

Smyslová soustava Prameny: http://www.beruna.cz/text-sto-zajimavosti-o-cloveku/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Smysl_(biologie) http://cs.wikipedia.org/wiki/Smyslov%C3%A1_soustava Přírodověda 5 učebnice pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět Vše platné k 26.6.2012

Smyslová soustava Konec