GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Povrch ČR
Advertisements

OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_12 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo : Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
ROZLOHA A ČLENITOST POBŘEŽÍ
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
OBYVATELSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Povrch České republiky
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
CO VÍŠ O ČR Práce ve skupinách. 1. Otázky a úkoly 1. Napiš hlavní město ČR. 2. Vypiš všechny kraje ČR. 3. Kolik obyvatel má ČR? 4. Jak se nazývá nejrozsáhlejší.
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Autor výukového materiálu:
ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU A ČESKÉ REPUBLIKY
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
ŠUMAVSKÁ SUBPROVINCIE
KRKONOŠSKO-JESENICKÁ SUBPROVINCIE
Elektronická učebnice - I
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
INTERPRETACE GRAFŮ a KARTODIAGRAMŮ
ZEMĚTŘESENÍ A SOPEČNÁ ČINNOST
POČASÍ V ČESKÉ REPUBLICE 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
geomorfologické celky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KRUŠNOHORSKÁ SUBPROVINCIE
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Povrch ČR.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TVAR A POLOHA NA ZEMI, HRANIČNÍ BODY
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: listopad 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ OBYVATELSTVO ČR – sídla, architektura.
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
OBJEVENÍ, POLOHA NA ZEMI, HRANIČNÍ BODY
POBEROUNSKÁ SUBPROVINCIE
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ OBYVATELSTVO ČR – NÁBOŽENSKÉ VYZNÁNÍ.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rozmanitost reliéfu v ČR
GEOLOGICKÝ VÝVOJ ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
GEOMORFOLOGIE ČR ČESKÁ TABULE 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM  Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
Česká republika Povrch.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Povrch - Geomorfologie
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
POVRCH ČR ČR má pestré geologické složení, povrch tvoří převážně 2 celky: a) Česká vysočina (záp. část ČR) b) Západní Karpaty (při vých. hranici se Slovenskem)
Transkript prezentace:

GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: září 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/21.0089 9. třída

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Geomorfologie ČR Anotace: Rozmanitost reliéfu v ČR, Opakovací otázky, práce na interaktivní tabuli.

Klasifikace reliéfu v ČR Roviny a nížiny – podél velkých řek,např.Labe a Morava (do 300m n.m.) Pahorkatiny – tvoří největší část ČR (300- 600m n.m.) Vrchoviny – 600-900m n.m. Hornatiny – nadm.v nad 900m, např.hraniční pohoří České vysočiny

Povrch (reliéf) České republiky Povrch Česka má převažně ráz pahorkatin a vrchovin. 67 % území leží v nadmořské výšce do 500m, 32 % v rozmezí 500–1000 m 1 % nad 1000 m.

Nejvýše položené místo: Sněžka (1602 m n. m.; Krkonoše) Nejvýše položený pevný bod je na vrcholu vysílače na Pradědu (1653 m n. m., Jeseníky). Nejníže položené místo: Hřensko (115 m n. m.; hladina Labe na státní hranici s Německem).

Otázky Zkuste vyjmenovat nějaké horniny, ze kterých se skládá litosféra. Jaké horniny najdeme v okolí Liberce? Jaký charakter povrchu má okolí naší školy? Najdi na mapě Ještěd, Jizeru, Smrk. Do jaké patří subprovincie, odečti jejich nadmořskou výšku a zařaď do typu reliéfu. Odhadni nadmořskou výšku Liberce, poté ověř buď v mapě nebo na internetu. Zařad do typu reliéfu

Zdroje dat: Česká geologická služba. [online]. [cit. 2012-09-16]. Dostupné z: http://www.geology.cz/narodnigeoparky Geografie Česka. [online]. [cit. 2012-09-16]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Geografie_%C4%8Ceska Institut geologického inženýrství. [online]. [cit. 2012-09-16]. Dostupné z: http://geologie.vsb.cz/geomorfologie/Prednasky/2_kapitola.htm