Digitalizace výuky Příjemce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Bobovité - Fabaceae.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Bobovité (fabaceae).
ČELEĎ: Bobovité (Fabaceae)
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Digitalizace výuky Příjemce
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
Základní struktura života
Digitalizace výuky Příjemce
Čeleď bobovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Digitalizace výuky Příjemce
Země ve vesmíru Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Užitkové rostliny.
BOBOVITÉ Fabaceae.
Název a číslo učebního materiálu: VY_32_INOVACE_07_URCOVANI_BOBOVITYCH
Polní plodiny Filip Bordovský.

Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Bobovité (Fabaceae) Čeleď:
Bobovité.
Dvouděložné rostliny – Čeleď Bobovité
POZNÁVÁNÍ: Krytosemenné rostliny - Bobovité
Katedra pícninářství a trávníkářství
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
BOBOVITÉ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pitrunová Martina- úprava , text Honziková Viktorie- obrázky , text
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: LOMIKAMENOVITÉ, ROSNATKOVITÉ, BOBOVITÉ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Bobovité.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
Bobovité - Fabaceae.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Ekosystém pole Rostliny
Rostliny.
Bobovité Bašusová, Šebelová, Holzbachová. někdy motýlokvěté či vikvovité čeleď dvouděložných rostlin z řádu bobotvaré třetí největší čeleď (po vstavačovitých.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
čeledi krytosemenných rostlin I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Čeledi: lilkovité a bobovité
Provozováno výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Bobovité (Fabaceae) Čeleď:
Červenková, Peňázová, Exnerová
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
obecná charakteristika, praktické cvičení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bobovité (fabaceae).
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Rosaceae Fabaceae Lamiaceae
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

Digitalizace výuky Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Přírodopis Téma Bobovité rostliny Ročník sedmý Autor Mgr. Lenka Pechová

BOBOVITÉ ROSTLINY

CHarakteristika Květ rozlišený na kalich a korunu koruna se skládá z pavézy, křídel a člunku pětičetný oboupohlavný ( 10 tyčinek, 1 pestík)

CHarakteristika Plod lusk Listy složené s palisty zakončené úponky

CHarakteristika Kořenová soustava kořen hlavní a kořeny vedlejší na kořenech jsou hlízkové bakterie Vyhledej v učebnici k čemu hlízkové bakterie slouží. Z dusíku přijatého za vzduchu tvoří neústrojné látky potřebné pro rostlinu. Jak se nazývá vztah mezi bobovitými rostlinami a bakteriemi? Symbióza.

ZÁPIS Bobovité rostliny charakteristika: květ: kalich + koruna: pavéza křídla člunek plod: lusk listy: složené s palisty a úponky na kořenech hlízkové bakterie

HospodáŘsky významné bobovité rostliny Doplň následující text: Rostlina, z jejichž plodů – lusků se vylupují – vylušťují semena se označuje jako ………….. . Rostlina, ze které se získává olej se označuje jako …………………. . Rostlina, která se pěstuje jako krmivo pro zví- řata se označuje jako ………………. . Rostlina, kterou člověk pěstuje pro zkrášlení prostředí se označuje jako ………………….. .

HospodáŘsky významné bobovité rostliny Luštěniny Doplň názvy k obrázkům rostlin: ……………….. ……………….. ……………….. ………………..

HospodáŘsky významné bobovité rostliny Olejniny Ukaž na mapě světa, kde se pěstuje podzemnice olejná.

HospodáŘsky významné bobovité rostliny Pícniny Pro krmení zvířat se využívají tolice vojtěška (setá) a bob obecný. Doplň názvy k obrázkům: …………….. ………….

HospodáŘsky významné bobovité rostliny Okrasné rostliny Trnovník akát byl do Čech dovezený ze Severní Ameriky. Tvrdé dřevo z kmene se využívá pro výrobu násad a rukojetí nástrojů, květy jsou důležité pro včely.

PLANĚ ROSTOUCÍ BOBOVITÉ ROSTLINY Poznáš je?

PLANĚ ROSTOUCÍ BOBOVITÉ ROSTLINY štírovník růžkatý hrachor jarní jehlice trnitá jetel plazivý čičorka pestrá hrachor luční jetel luční

ZÁPIS význam: luštěniny: potrava – zdroj bílkovin hrách setý, čočka jedlá, fazol obecný, sója luštinatá pícniny: krmivo pro zvířata tolice vojtěška, bob obecný olejniny: zdroj olejů podzemnice olejná okrasné rostliny trnovník akát planě rostoucí jetel luční, jetel plazivý, hrachor luční, hrachor jarní, čičorka pestrá, jehlice trnitá, štírovník růžkatý

PROCVIČOVÁnÍ UČIVA Pojmenuj části bobovité rostliny: …….... ……….. …………. ……………

PROCVIČOVÁnÍ UČIVA Pojmenuj části květu bobovitých rostlin: ……………….

PROCVIČOVÁnÍ UČIVA Doplň věty: Bobovité rostliny žijí v symbióze s ……………………. …………………. . Největší korunní lístek květu bobovitých rostlin je Složené listy bobovitých rostlin jsou často zákon- čeny …………………. . Burské oříšky se získávají z …………………………… . V živočišné výrobě se jako krmivo používá ………… ……………. a ………………………. . Světlý med včely vyrábí z květů ………………………. .

PROCVIČOVÁnÍ UČIVA Najdi jména pěstovaných bobovitých rostlin: FA ČOČ HR SÓ KA ZOL POD ÁCH ZEM CE NI JA

PROCVIČOVÁnÍ UČIVA