Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/14/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření25.10.2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Portréty literárních osobností světové literatury.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou R. Fulghuma…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_ČJK43960BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/15/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Portréty literárních osobností světové literatury
Joseph Heller Narození 1. květen 1923 Úmrtí 12. prosinec 1999 NárodnostAmeričan.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_483_Život a dílo Aloise Jiráska AUTOR: Mgr. Martina Ringová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/11/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Portréty literárních osobností světové literatury.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/13/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B20 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/19/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Daniel Keyes životopis, výklad románu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_358_Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Ladislav Fuks životopis, romány,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
JOHN GALSWORTHY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/12/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Portréty literárních osobností světové literatury.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Leo Rosten životopis, charakteristika.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Mark Twain životopis, romány,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A3 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava - Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09B1 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Portréty literárních osobností světové literatury
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
NázevCharlotta Brontëová Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie Tematická oblast Vybraní autoři české a světové literatury z Čítanky 8 pro základní.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09A14 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníProsinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Významní světoví spisovatelé 2. POL. 20. STOLETÍ
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_20 Název Michal Viewegh Téma hodiny Generace.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
TÉMA: ERICH MARIA REMARQUE AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/14/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření Ročník/věková kategorie 3. ročník Vyučovací předmět/klíčová slova Český jazyk a literatura Anotace Materiál poskytuje základní informace o životě a díle spisovatele J.W. Irvinga. V závěru prezentace je vložena strana úkolů typu pravda/lež.

Portréty literárních osobností světové literatury

John Winslow IRVING *1942

americký spisovatel držitel Oscara za scénář k filmu Pravidla moštárny člen Americké akademie pro umění a literaturu

Základní životopisné údaje: Rodným jménem John Wallace Blunt, Jr. Narodil se jako nemanželské dítě dědičce rodu Winslow, jedné z nejstarších a nejvýznamnějších rodin Nové Anglie. Poté, co přijal příjmení svého adoptivního otce, se stal Johnem Irvingem.

Studoval v Exeteru, účastnil se kurzu tvůrčího psaní v Iowě, a promoval na universitě v New Hampshire. Svoji první ženu Shylu poznal na svých zahraničních studiích ve Vídni. V Massachusetts přednášel jako univerzitní profesor anglickou literaturu 19. století. Během spisovatelské činnosti pracoval také jako trenér zápasu.

Irvingovo dílo: Svět podle Garpa(1978) Tato kniha vzbudila ohlas nejširší veřejnosti a Irving se stal hrdinou své doby. Oslovil především mladší generaci. Amerikou se přehnala vlna „garpománie“. Hlavním hrdinou je spisovatel Garp – je stejně náruživý zápasník jako nadšený spisovatel. Jeho smyslem žití je marná touha žít obyčejným šťastným životem a ochránit ženu a děti před nástrahami a brutalitou světa.

Tento strach se v Garpově mysli mění v chorobně utkvělé představy, jež jsou v knize symbolizovány vědomím přítomnosti „Spodního výra“, příšerky pojmenované podle nahodilé slovní hříčky. Absurdní událostí v Garpově životě je jeho vlastní smrt – je zavražděn mentálně nedospělou fanatičkou za něco, co ve skutečnosti nespáchal. Irving má výjimečný dar fabulace a smysl pro kombinování reálna a fantaskna. Čtenář je mnohdy na pochybách, zda čte komedii, tragédii, satiru či tragikomedii. Jedná se groteskní metaforu přítomnosti strachu a zla ve společnosti.

Pravidla moštárny (1985) Tato kniha řeší především otázku potratů a jejich legalizaci v 50. letech v USA. Unikátní příběh chlapce Homera vyrůstajícího v sirotčinci a jeho cesta do velkého světa za poznáním běžného života lidí z „normálního“ světa. Snaha a přání Homera být hrdinou se rozpadá v nicotě a obyčejnosti života. Kniha byla později velmi úspěšně zfilmována jako stejnojmenný film Pravidla moštárny.

Dávali jste pozor?  Irving byl aktivním zápasníkem. Irving svým dílem Svět podle Garpa oslovil převážně starší generaci. Jeho díla byla zfilmována. Irvingovi chyběl smysl pro kombinaci reálného života a fantaskna. 

Použité materiály: 1.PROKOP, Vladimír. Přehledné dějiny literatury 20. století: pro výuku literatury na středních školách. Sokolov: O.K. - Soft, 1997, s John Irving - Wikipedie. In: Wikipedie: otevřená encyklopedie[online]. ©2001- [cit ]. Dostupné z: File:John Irving.jpeg – Wikipedia. In: Wikipedia: The Free Encyklopedia[online]. ©2001- [cit ]. Dostupné z:

Děkuji za pozornost.