Analýza konkurence.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Firma a odvětví. Koncentrace odvětví
Advertisements

Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
VÝROBNÍ PROCES TRH KONKURENCE
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
Zahraniční obchod.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Eva Kocourková1. Obsah prezentace Konkurence dříve a dnes Identifikace konkurence Úrovně konkurence podle nahraditelnosti výrobků Typy struktury.
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomická gramotnost
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Dnes fiktivně, zítra reálně.
A) Determinanty nabídky
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
KONKURENCE, HOSPODÁŘSKÁ SOUTĚŽ
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
MARKETING.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dokonalá konkurence (DK)
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Teorie rozdělování a její kontexty
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
13. Multiprodukční firma Osnova přednášky
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Nedokonalé konkurence
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
 Vytvořit vhodné a stabilní prostředí pro podnikání  Omezovat stínovou ekonomiku / nezákonné, nemorální, nezdaněné/  Řešit selhání trhu.
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Management - Organizování
Monopolistická konkurence
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
8. Marketing.
Nedokonalá konkurence
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Modely oligopolu Společné předpoklady modelů oligopolu
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Formy konkurence v tržní ekonomice - monopolistická konkurence M. MokrýC2A.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Dokonalé a nedokonalé trhy TNH 1 – 3. seminář
Analýza hodnot zákazníka
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Marketingové strategie
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
ANAlýza konkurence co je pro nás důležité.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

Analýza konkurence

Firma má často největší konkurenty tam, kde je vůbec nepředpokládá Latentní konkurent – skrytý, neočekávaný Příklad: Kodak – největší konkurent Fuji. Nakonec se stali největšími konkurenty Canon a Sony – přišli jako první s fotoaparátem bez filmu – paměťové karty

Úrovně konkurentů Největší konkurenti jsou ti, co nabízejí podobné výrobky stejným zákazníkům za podobné ceny – Škoda – Peugeot, Citroen Firma považuje za konkurenty výrobce podobných výrobků všech tříd – Škoda – konkurenti všichni výrobci podobných aut Firma považuje za konkurenty všechny, kteří nabízejí SLUŽBU – konkurenty jsou výrobci aut, autobusů, motocyklů, kol Konkurenty jsou všechny firmy, které soutěží o tytéž zákazníkovy peníze – cestovní kanceláře, stavební firmy, …

Faktory ovlivňující konkurenci Počet prodejců a stupeň diferenciace Monopol Oligopol Monopolistická konkurence Dokonalá konkurence

Faktory ovlivňující konkurenci 2. Bariéry vstupu a pohyblivosti Ideální stav – libovolná firma vstupuje na trh a nabízí výrobky nebo služby = rozšíření nabídky = snížení zisku firem Jednotlivé trhy se liší obtížností vstupu – snadné otevřít restauraci, nesnadné vyrábět auta Základní překážky vstupu: Vysoká kapitálová náročnost Patenty a licence Suroviny Nutnost dobré pověsti

Faktory ovlivňující konkurenci 3. Bariéry zmenšení a výstupu Ideální stav – bez problémů se opustí trh, který je pro firmu nerentabilní Překážky : Oficiální nebo morální závazky vůči zákazníkům, věřitelům nebo zákazníkům Vládní opatření – poskytnutá dotace – nutnost pokračovat v podnikání x let Nedostatek jiných příležitostí Firmy zůstávají v podnikání dokud jsou schopny pokrýt variabilní a fixní náklady = to snižuje zisk ostatním firmám

4. Struktura nákladů- v některém odvětví je specifická struktura nákladů - ocelářství má velké náklady na surovinu, jiné odvětví – výroba spotřebního zboží - distribuce

Identifikace strategií konkurentů Nejbližší konkurenti jsou ti, kteří se zaměřují na stejný cílový trh a používají stejnou strategii Strategická skupina – firmy uplatňující stejnou strategii na daném trhu Příklad: Skupina A Velice úzká specializace, nízké výrobní náklady Vysoká cena Skupina B Široký sortiment Průměrné ceny Skupina C Střední sortiment Střední výrobní náklady Skupina D Průměrné výrobní náklady Nízká úroveň služeb Nízká cena

Odhad pravděpodobné reakce konkurenta Laxní konkurent – nereagují rychle ani výrazně na konkurenci. Může to být způsobeno tím, že pokládají své zákazníky za věrné, nebo nejsou dostatečně všímaví, nemají dostatek prostředků na reakci Vybíravý konkurent – reaguje pouze na určité formy reakce konkurenta – snížení ceny. Nereaguje na zintenzivnění reklamy Konkurent tygr – reaguje rychle a důrazně na jakékoliv ohrožení svého trhu Scholastický konkurent – reaguje nepředvídatelně