LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
Advertisements

Passport PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Důsledky zákona o svobodném přístupu k informacím pro veřejné knihovny Bakalářská práce FF MU V Brně, Ústav české literatury a knihovnictví, kabinet knihovnictví,
Cenová strategie Eduard Andráši.
Bakalářské praktikum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Aneb „Shit in, shit out“ (J. Herzmann: Konference ČMS 2008) „Opakování - matka moudrosti“
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitelský výzkum
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Aneb „Shit in, shit out“ (J. Herzmann: Konference ČMS 2008) „Opakování - matka moudrosti“
Produkt.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová. 1.setkání: úvod do problematiky „povinnosti“ ke zkoušce zdroje informací brainstorming.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
MARKETINGOVÝ MIX.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
B.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Trh práce a politika zaměstnanosti
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
....aneb začneme na zelené louce…
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Co už znáte? Typologii dnes užívaných výzkumů Náležitosti Research Brief Rozdíly mezi kvalitativními a kvantitativními metodami Výhody a nevýhody těchto.
Geografický výzkum periferních oblastí Česka 1. Úvod do tématu, cíle přednášky, organizační záležitosti.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy I LS 2012/2013.
8. Marketing.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Marketing I.  Monika Horehleďová  kabinet 307 Pod lesem  konzultační hodiny: čtvrtek 12:40 kabinet 307 Pod lesem 
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Passport PhDr. Ivana Reznerová
Rekreologie 1 (sylabus)
MARKETING Přednáška P
Obecná didaktika ÚVOD.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingové strategie
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Passport PhDr. Ivana Reznerová
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška

Obsah LS  Výzkum trhu  Výzkum image, značky  Výzkum produktu  při vývoji i u zavedeného produktu  Výzkum obalu  Cenový výzkum  Cenová elasticita  Vnímání ceny  Propagační a mediální výzkum v ČR  Měření spokojenosti zákazníků  Výzkum v maloobchodu, službách …..

Literatura ke studiu  Poznatky z přednášek a seminářů  Kozel, R. Moderní marketingový výzkum. Grada 2006  Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum - Jak poznávat své zákazníky, Grada 2003  Juříková, M: Studijní opory V. – Marketingový výzkum II. – aplikace. FMK UTB  Zbořil, K.: Marketingový výzkum - metodologie a aplikace, VŠE 1998  Dále doporučuji:  Hague, P: Průzkum trhu. Computer Press, Brno 2003  Bártová, H., Koudelka: Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu, VŠE

Požadavky  AKTIVNÍ účast (vykazovaná práce) na 80 % seminářů  Vykazovaná práce na projektu z MAVY1, odevzdání a obhajoba závěrečné zprávy  Aplikační test ??? = CELKOVÉ HODNOCENÍ ZA LS + HODNOCENÍ ZA ZIMNÍ SEMESTR (test + projekt) ______________________________________________________ ZKOUŠKA Z MAVY2

Výzkum trhu 1.Přednáška LS....aneb začneme na zelené louce…....aneb začneme na zelené louce…

Výzkum trhu  Vychází z DEFINOVÁNÍ trhu  Spočívá v DESKRIPCIrysů dosavadního a současného trhu  Následuje PROGNÓZOVÁNÍ budoucího vývoje

DEFINOVÁNÍ TRHU  Úkolem je → vymezení trhu z několika hledisek  Pojmy (tržní potenciál x tržní kapacita x tržní podíl)  Segmentační výzkum  Cíl: zjistit odlišný faktor chování, citlivost na mktový mix  Fáze  Hlediska segmentace B2C x B2B trhů

Předpokládanýsegment Cílovýsegment ?  Pozor na chybné předpoklady!

1. Krok – vytvoření segmentů pomocí faktorové analýzy 2. Krok – vytvoření clustrů hodnot 3. Krok – Zobrazení postojového profilu segmentu 4. Krok – charakterizace nejvýraznější vnitřní dimenze uvnitř jednotlivých segmentů Segmentace provedená psyma Praha 2001

Mamina – hlavní osy: mamina společenská domácká impulsivníplánující

DESKRIPCE TRHU  Předmět deskripce  Pojmy

PROGNÓZOVÁNÍ VÝVOJE  Účel  Východiska prognóz  Volba metody, přístupu k prognózování 1. Kvalitativní metody  Expertní odhady  Delfská metoda  Metoda historické analogie 2. Extrapolace časových řad 3. Kauzální modely ! Každá prognóza musí být periodicky přezkoumána!!!