LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška
Obsah LS Výzkum trhu Výzkum image, značky Výzkum produktu při vývoji i u zavedeného produktu Výzkum obalu Cenový výzkum Cenová elasticita Vnímání ceny Propagační a mediální výzkum v ČR Měření spokojenosti zákazníků Výzkum v maloobchodu, službách …..
Literatura ke studiu Poznatky z přednášek a seminářů Kozel, R. Moderní marketingový výzkum. Grada 2006 Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum - Jak poznávat své zákazníky, Grada 2003 Juříková, M: Studijní opory V. – Marketingový výzkum II. – aplikace. FMK UTB Zbořil, K.: Marketingový výzkum - metodologie a aplikace, VŠE 1998 Dále doporučuji: Hague, P: Průzkum trhu. Computer Press, Brno 2003 Bártová, H., Koudelka: Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu, VŠE
Požadavky AKTIVNÍ účast (vykazovaná práce) na 80 % seminářů Vykazovaná práce na projektu z MAVY1, odevzdání a obhajoba závěrečné zprávy Aplikační test ??? = CELKOVÉ HODNOCENÍ ZA LS + HODNOCENÍ ZA ZIMNÍ SEMESTR (test + projekt) ______________________________________________________ ZKOUŠKA Z MAVY2
Výzkum trhu 1.Přednáška LS....aneb začneme na zelené louce…....aneb začneme na zelené louce…
Výzkum trhu Vychází z DEFINOVÁNÍ trhu Spočívá v DESKRIPCIrysů dosavadního a současného trhu Následuje PROGNÓZOVÁNÍ budoucího vývoje
DEFINOVÁNÍ TRHU Úkolem je → vymezení trhu z několika hledisek Pojmy (tržní potenciál x tržní kapacita x tržní podíl) Segmentační výzkum Cíl: zjistit odlišný faktor chování, citlivost na mktový mix Fáze Hlediska segmentace B2C x B2B trhů
Předpokládanýsegment Cílovýsegment ? Pozor na chybné předpoklady!
1. Krok – vytvoření segmentů pomocí faktorové analýzy 2. Krok – vytvoření clustrů hodnot 3. Krok – Zobrazení postojového profilu segmentu 4. Krok – charakterizace nejvýraznější vnitřní dimenze uvnitř jednotlivých segmentů Segmentace provedená psyma Praha 2001
Mamina – hlavní osy: mamina společenská domácká impulsivníplánující
DESKRIPCE TRHU Předmět deskripce Pojmy
PROGNÓZOVÁNÍ VÝVOJE Účel Východiska prognóz Volba metody, přístupu k prognózování 1. Kvalitativní metody Expertní odhady Delfská metoda Metoda historické analogie 2. Extrapolace časových řad 3. Kauzální modely ! Každá prognóza musí být periodicky přezkoumána!!!