Harumi Yamada, Václav Kučera

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úvod do studia jazyka – 4. Gramatika Morfologie.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.1
JAZYKOVĚDA, JAZYKOVÁ KULTURA, ŘEČ A JAZYK
Čínská filozofie Konfucianismus, Taoismus, nauka o Jin a Jang
Afrika, Asie.
Měřítka výkresů Výkresy kreslíme v určitém poměru ke skutečné velikosti. Měřítko je poměr délky na výkrese ke skutečné délce. Měřítko volíme dle účelu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_10
Japonsko 日本 Jedličková Helena 2.A. Základní údaje ostrovní stát – Hokkaidó, Honšú, Kjúšú, Šikoku km milionů obyvatel hl. město: Tokyo 東京.
SUŠMÁNIE aneb všechny barvy SUŠ. SUŠMÁNIE Poděkování:
1 To have got - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_377, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to have.
Lexikologie, lexikografie Slovotvorba Sémantika Japonština
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Šintó 神道 nemá zakladatele ani koherentní nauku
Nová učebnice latiny nakladatelství Veritas
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.10
Mluvená a psaná podoba jazyka Japonské písmo
Historický vývoj japonštiny
Hrátky s češtinou.
捷克語(一) 捷克語(一) 第五課 第一單元 課文【】 第一單元 課文【購物 -1 Nakupování-1 】 第二單元 文法與句型 第二單元 文法與句型 【數字 Číslovky základní 】 【數字 Číslovky základní 】 【主格複數.
Taoismus Lao-c‘ (Laozi) jap. Róši 老子
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_03.
Jak na prezentaci? Jakub Pazdera.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
OBYVATELSTVO ASIE.
2.) HORIZONTÁLNÍ ČLENITOST
Společenské a hospodářské prostředí
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a hledáním otázky VY_42_INOVACE_29 Sada.
VY_32_INOVACE_3D.6.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Přídavná jména - úvod pro 5. ročník ZŠ
Východní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
ASIE Japonsko III2-Z7-II-16.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIVLASTŇOVACÍ:
je staré japonské umění skládání papíru
Úvod do systému rostlin
Perfume 宮本貴浩.
Obyvatelstvo a sídla.
Zjednodušování ve 20. století Čínské písmo v kontextu východní Asie
Einheit 1, 3. pád Mgr. Radka Pospíchalová. 3. pád podstatných jmen (člen určitý) 1. pád rod mužský der Baum rod ženský die Küche rod střední das Bild.
Biometrie prezentace v předmětu X33BMI Filip Kroupa 2006.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie- Východní Asie Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Barbora Novotná Referát k Semináři z dějepisu SŠKNP
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_9.ročník 14_Východní Asie Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_12 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace Alena Carbolová Světadíly Východní Asie Poloha,
DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
PREZENTACE NA PUBLIC RELATION Můj nejoblíbenější předmět Japonština 日本語 Roman Horváth, II.A.
Riskuj Riskuj! soutěž – slovní druhy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
Postavení českého jazyka mezi evropskými
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Gotika Název školy: Základní škola Karla Klíče Autor: Alena Pavolková
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
náboženství staré Číny a Japonska
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
1. LEKCE.
Struktura jazyka.
Mont Saint Michelle.
Šablona III/2 STUDENÁ VÁLKA V ASII Mgr. Lucie Opltová – 1
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
DIALEKTY JAPONŠTINY standardní japonština (média, úřady, školy)
Jazykové skupiny (rodiny)
Valentinovo Gorana Stojanović.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
ZÁJMENA TEN, NÁŠ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Plan Manager 10.2 Technical Presentation
UMAP(アジア太平洋大学交流機構)説明会 UMAPの詳しい説明、プログラム参加方法等については、裏面をご確認ください。
Transkript prezentace:

Harumi Yamada, Václav Kučera Japonština 日本語 Harumi Yamada, Václav Kučera

Obsah Úvod Slovní zásoba Písmo Partikule Hiragana

Úvod do japonštiny Předat (z pohledu „já“) itadakimas wataši ha moraimas sašiagemas agemas Předat (z pohledu „já“) První příchod paleolitické kultury na Japonské ostrovy z kontinentu před 100 – 200 000 lety. Příbuzná s korejštinou a altajskými jazyky, (mongolština, turečtina), přišla asi z Korejského poloostrova. Aglutinační jazyk, důraz na postavení jedince v prostoru a společnosti (ko-, so-, a-; několik zdvořilostních hladin projevu) Ruzne vyrazy pro velikostni stadium ryby

Slovní zásoba Wago – původní japonská slova, nyní cca 60 % základní slovní zásoby (hora=yama, žena = onna 高い山     女 Kango – slova, která japonština převzala z čínštiny společně s písmem, od 8. století (vysoká hora = kózan, žena = džosé) 高山 女性 Gairaigo – slova, která japonština přejala z jiných cizích jazyků (garasu, redý-zu, noiróze) ガラス レディーズ ノイローゼ Wago = skloňovací koncovky – partikule Puvodne portugalstina, holandstina

Písmo 美 み 安 あ 加 か 呂 ろ 以 い 仁 に 久 く 三 ミ 阿 ア 加 カ 呂 ロ 伊 イ 二 ニ 久 ク  čínské znaky (kanji) – do Japonska z Číny asi v 1. století našeho letopočtu (běžně používaných dnes v Číně cca 3000, v Japonsku 1850)  hiragana – původně ženské písmo, zjednodušené kanji gramatické jevy slov zapsaných kanji, 8. století  katakana – původně mužské písmo, pouze části kanji, dnes používané pro zápis cizojazyčných slov, 9. století 美  み 安  あ 加  か 呂  ろ 以  い 仁  に 久  く 三  ミ 阿  ア 加  カ 呂  ロ 伊  イ 二  ニ 久  ク

Hiragana a Katakana

Tabulka - Hiragana

Sensé wa wataši ni katana wo kudasaimašta. Partikule I Sensé wa wataši ni katana wo kudasaimašta. 先生は私に刀を下さいました。 učitel (1. pád) sensé ha ha, ga no ni wo (yo) de to Učitel mi daroval meč. já (3. pád) wataši ni meč (4. pád) katana wo minulý čas darovat kudasaimašita.

Partikule II か (ka) – otázka の (no) – přivlastňovací partikule も (mo) – také Wataši wa čekodžin des. Harumi san wa čekodžin des ka. Wataši no suši. Harumi san no suši. Katana wo kudasaimašta. Suši mo kudasaimašta.

ご静聴ありがとうございました。 Děkujeme za pozornost.