Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Rozdělení hudebních nástrojů
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Světoví hudební skladatelé
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Vstupní a výstupní zařízení
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_04_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_08_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Rozmanitost podmínek života na zemi
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_724_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_833_5TR_VL Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Geometrická tělesa – Krychle a kvádr
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_05_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_806_5TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
zvířata Ve volné přírodě
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_25_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
sčítání do 100 bez přechodu přes desítku
odčítání do 100 bez přechodu přes desítku
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Třídění organismů Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_800_4TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Třídění organismů Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_800_4TR_PRV Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 4. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Přírodověda Téma Očekávaný výstup Žák dokáže rozlišit organismy podle určitých znaků do skupin Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s jednotlivými skupinami organismů Datum vytvoření Září 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Rodové a druhové jméno Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Viz poslední snímek

Organismy Základní skupiny organismů jsou: Rostliny Houby Živočichové Bakterie Organismy v těchto skupinách můžeme třídit do dalších menších skupin. Každý živý jedinec patří k některému druhu organismu. Každý druh organismu se vyznačuje určitou stavbou a činností těla, žije určitým způsobem života, zajišťuje své potomstvo.

1. rostliny Jsou organismy, které mají ve svém těle zeleň listovou – chlorofyl. K výživě potřebují: vodu s rozpuštěnými látkami – živinami oxid uhličitý ze vzduchu sluneční záření (ke zpracování oxidu uhličitého) Rostliny se obvykle nepohybují z místa na místo. Řekni název pěti druhů rostlin. Z kolika částí se každý název skládá? Př. Kokoška pastuší tobolka, mák vlčí, konvalinka vonná, dobromysl, dub lesní

živočichové Živí se jinými organismy – rostlinami i živočichy. Obvykle se pohybují z místa na místo. Řekni nebo vyhledej název pěti druhů živočichů. Z kolika částí se každý název skládá? Př. Mravenec lesní, blecha obecná, rorýs stěhovavý, kur domácí, ježek západní

Houby Nejčastěji se vyživují z různých zbytků v půdě nebo odčerpávají látky z jiných organismů. Nepohybují se z místa na místo. Znáš alespoň pět druhů hub? Víš, jestli jsou jedlé, nejedlé nebo jedovaté? Jedlé: žampion pečárka, hřib pravý, kozák březový atd. Nejedlé: holubinka namodralá, choroš Jedovaté: muchomůrka hlízovitá, muchomůrka červená

Bakterie Jsou to organismy, které pouhým okem nevidíme. Většina z nich se vyživuje tím, že rozkládá složité látky na jednodušší. Jak můžeme pozorovat bakterie? Přístroj pro pozorování se nazývá mikroskop.

názvosloví Jméno druhu organismu se skládá ze dvou částí. Například: pampeliška smetánka pampeliška podzimní kachna divoká kachna domácí javor mléč javor klen 1. část jména – rodové jméno organismů (pampeliška, kachna, javor) 2. část jména – druhové jméno organismů (divoká, domácí, mléč, klen)

1. Pojmenuj organismy na obrázku. Co o nich víš. 2 1. Pojmenuj organismy na obrázku. Co o nich víš? 2. Rozděl tyto organismy do skupin. 3. Které z těchto organismů obsahují chlorofyl? 4. Která skupina organismů není na obrázku? Proč? 5. Které organismy se pohybují z místa na místo? Čím se živí?

1. Sýkora koňadra – lesní pták, Muchomůrka červená – jedovatá houba, Pavouk křižák – hmyz, Srnec polní – divoká zvěř, Zahradní růže – okrasná rostlina, Slunéčko sedmitečné – hmyz, Heřmánek pravý – léčivá rostlina, Kapr obecný – ryba Živočichové: sýkora, pavouk, srnec, slunéčko sedmitečné, kapr Rostliny: růže, heřmánek Houby: muchomůrka červená Růže, heřmánek Bakterie – nejsou viditelné okem, pouze mikroskopem Sýkora – hmyz, pavouk – hmyz, srnec – rostliny, slunéčko – hmyz, šťáva z rostlin, kapr – vodní rostliny, hmyz

ZDROJE INTERNET: [cit.2012-09-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Mochom%C5%AFrka.jpg?uselang=cs> [cit.2012-09-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/V%C3%A1clavka_smrkov%C3%A1.jpg?uselang=cs> [cit.2012-09-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Daedaleopsis_confragosa_tricolor_02.JPG (autor: Eric Steinert)> [cit.2012-09-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/K%C5%99emen%C3%A1%C4%8D_b%C5%99ezov%C3%BD.JPG?uselang=cs (autor: Horst74)> [cit.2012-09-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Araneus_diadematus_%28Gartenkreuzspinne%291.jpg (autor: Jürgen Howaldt)> [cit.2012-09-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/Capreolus_capreolus_%28Marek_Szczepanek%29.jpg (autor: Marek Szczepanek)> [cit.2012-09-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/Common_carp.jpg Microsoft PowerPoint - klipart