Textový editor 2011
Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme daný obrázek. Ve většině textových editorů je to stejné, takzvaně pomocí menu. Obrázek lze vložit i pomocí schránky, do které si ho zkoupírujeme, ať už příkazem ctr+c a ctr+v nepo přímo kopírovat do schránky. Ze ní potom můžeme libovolně kopírovat obrázky do dokumentu. Odkaz na schránku se nachází pod listem Domů ve Wordu 2010.
Textové pole, formátování velikosti, změna ohraničení, obtékání textu Odkaz na textová pole se nachází na listu vložení. Po klepnutí na text. pole se nám rozevře seznam, ze kterého můžeme vybrat předdefinované styly nebo zvolit „nakreslit textové pole“. Kde si sami můžeme definovat velikost a umístění okna pomocí myši.
Když klepneme pravým tlačítkem myši a dáme formát obrazce, rozevře se nám nabídka kde, můžeme nastavit: Na obtékání textu( tzn. jak se má text kolem obrázku formovat) máme tlačítko „pozice“ v listu Formát obrázku. Stačí dvakrát klepnout na obrázek a u novější verze Office se objeví zvýrazněný list formát. List Formát/pozice
Užitečné je také znát zalamování textu (funguje i s obrázky), pokud chceme, aby byl obrázek za textem nebo před textem atd. Viz list Formát/zalamovat text
Použití a vložení hypertextového odkazu List vložení/ hypertextový odkaz Odkaz na dokument: ..\..\..\totalcmd\CABRK.DLL (C:\Files001\FreeFoto\love)..\..\..\totalcmd\CABRK.DLL Odkaz na webovou stránku můžeme napsat i ručně a poté odklepnout enterem: Použijeme jen v kombinaci CTRL+ klepnout na objekt textového odkazu.
Šablona Funkce šablony - předdefinovaná stránka dle standardu, například dopis nebo vizitka, kterou potom stačí jen vyplnit. Z upraveného dokumentu vytvoříme šablonu tak, že dokument uložíme jako šablonu.
Hromadná korespondence Funkce je využitelná v případě, kdy chceme rozesílat stejné znění dopisu na různé adresy, které máme předem připravené v adresáři Microsoft Outlook nebo v jiném souboru typu doc, xls. atd). Podobně můžeme tisknout i poštovní obálky nebo adresní či jiné štítky, y atd.
Výběr typů dokumentů: Dopisy – slouží k odeslání stejného dopisu skupině osob. Každý z odesílaných dopisů zle ještě upravit y Obálky – vytiskne obálky s adresami pro hromadnou korespondenci Štítky – vytiskne adresní štítky pro hr.kr. Adresář – vytvoří dokument obsahující katalog nebo tištěný seznam adres.
Nejprve použijeme ikonu Spustit hromadnou korespondenci a z její nabídky vybereme, jaký typ hromadné korespondence budeme zpracovávat (dopisy, obálky, štítky). Potom použijeme ikonu Vybrat příjemce, můžemé použít existující seznam nebo zadat nový či export z outlooku pokud ho užíváme.
Pokud zadáme nový, můžeme si definovat sloupce zadání tzv. kritéria. Když budete tisknout jako hromadnou korespondenci třeba obálky, můžete si nastavit různé rozměry obálek, adresu odesílatele příjemce a různé zajímavé možnosti pro tisk.