Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Konkurence Proces, ve kterém se střetávají různé zájmy různých subjektů trhu.
Druhy konkurence
Konkurence napříč trhem Střetávání výrobků na straně nabídky (snaha o maximalizaci zisku) a spotřebitelů na straně poptávky (snaha o maximální uspokojení potřeb při minimálních výdajích ustavuje se rovnovážná cena jako kompromis mezi firmou a domácnosti.
Konkurence na straně poptávky Střetávání zájmů jednotlivých spotřebitelů vstupujících na trh. Nastupuje zejména tehdy, když je nabídka menší než poptávka – nedostatek zboží.
Konkurence na straně nabídky Střetávání zájmů jednotlivých firem na trhu – snaha o co největší prodej s cílem dlouhodobé maximalizace zisku.
Necenová konkurence Konkurence kvalitou, servisem, obalem, reklamou,…
Dokonalá konkurence Mnoho výrobců vyrábějících malé množství stejnorodé produkce na trhu je pouze jedna cena neovlivnitelná konkrétním výrobcem. Jedinou konkurenční metodou je snižování nákladů (maximalizace zisku).
Nedokonalá konkurence Hra tržních sil je určitým způsobem narušena (monopol, oligopol, monopolistická skupina).
Cenová konkurence Snižování ceny za účelem vytlačení konkurence z trhu.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí