Management ve službách Ing. Eliška Jirásková, Ph.D. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Zahraniční obchod.
Projektové řízení Modul č.1.
Tvorba cen v maloobchodě
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Personální informační systém
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Poradenství v obecném řízení
Důvody vstupu na zahraniční trhy
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Organizace a organizování podniku
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
Management - Organizování
Management - Organizování
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Ekonomika malých a středních podniků
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Strategie regionu, obce
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Ekonomika malých a středních podniků
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Ekonomika malých a středních podniků
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

Management ve službách Ing. Eliška Jirásková, Ph.D. 2014

Provázanost s dalšími přednáškami Operační management; Inovace ve službách; Řízení lidských zdrojů ve službách; CRM.

Základní pojmy management služeb; plánování služeb; rozhodování o uvedení služeb; vedení lidí v oblasti služeb; organizování podniku služeb;

Pojetí managementu služeb Nelze unifikovat; Není přímo definované pro služby: Management je souhrnem všech činností vedoucího pracovníka, které směřují k určení optimálního postupu při plnění podnikových cílů, tedy organizování, účelné využívání a kombinace všech zdrojů a motivační vedení lidí.

Historie managementu služeb Díky rozmanitosti služeb není možné jednoznačně klasifikovat. Socialistické X kapitalistické pojetí služeb. Tržní X netržní pojetí služeb Př. Sociální služby.

Současné trendy managementu služeb soběstačnost zákazníka; spolupráce s konkurencí; nabídka širokého sortimentu.

Cíle managementu služeb prosazování jakosti,; sledovanost surovin a bezpečnost doprovodných produktů; snižování provozních nákladů; u tržních služeb dosažení zisku; u netržních služeb realizace služeb s nízkými náklady a uspokojení potřeb obyvatel; zajištění shody se standardy a předpisy; zajištění konkurenceschopnosti.

Rozhodování ve službách Snaha o dosažení stanovených cílů organizace; při splnění určitého finančního plánu; za předpokladu předcházení rizikům.

Omezení rozhodování ve službách nedostatek potřebných informací; nedostatek času; nedostatek finančních prostředků; nutnost řešit problém za přítomnosti klienta (zákazníka); zhoršená situace při rozhodování o reklamaci.

Management reklamace Při prodeji nebo poskytování služeb mimo ohlášenou provozovnu musí prodávající na žádost spotřebitele poskytnout zejména název nebo jméno a adresu prodávajícího, kde lze i po ukončení takového prodeje nebo poskytování služeb uplatnit reklamaci V souvislosti s uplatněním reklamace je třeba si uvědomit, že po dobu prvních 6 – ti měsíců od koupě je důkazní břemeno na prodávajícím, který tedy musí věrohodně prokázat, buď že je výrobek ve shodě s kupní smlouvou, nebo že deklarovaný rozpor s kupní smlouvou vznikl v důsledku jednoznačného porušení způsobu užívání či ošetřování ze strany kupujícího. V případě sporu ovšem bude mít vždy poslední slovo příslušný soud.

Příklad reklamace služby Jakým způsobem reklamovat službu kosmetičky? Poskytnutá služba byla prodloužení řas metodou lepení řasa na řasu, kdy si kosmetička naúčtovala 1790 Kč a po týdnu řasy vypadaly. Po reklamaci služby byla nabídnuta oprava, avšak zákaznice nemá zájem tuto službu znovu postoupit??

Management stížnosti

Plánování služeb Limitováno finančními prostředky; Krátkodobé plány zpravidla na podstatně kratší časové úseky, např. u stravovacích služeb se setkáváme s obdobím 1 týdne. Absence plánovací činnosti díky: Absenci vhodných zaměstnanců; Nestálosti plánů služeb (velká citlivost na změny).

Obecné dělení plánů??

Řízení Ovlivněno: povahou manažera, který společnost řídí a usměrňuje; povahou zaměstnanců; předmětem činnosti organizace. Řízení ve službách je orientováno především na: zjišťování nových trendů; hledáním nových mezer na trhu; inovace; řízení lidských zdrojů.

Kontrola ve službách smyslem je ověření míry plnění cílů podniku, přijetí opatření a poskytnutí zpětné vazby; zásadní význam v oblastech, kde dochází k přímému kontaktu se zákazníky; závislost na podnikatelské činnosti služeb.

Specifika kontroly ve službách Finanční služby - Doprava – Stravování – Síťové služby – Komunální služby - Obchod – Zdravotní služby –

Kontrola sociálních služeb Provádí inspektor, který se v kodexu zasazuje o zvyšování a rozvoj kvality sociálních služeb tak, aby tyto služby dodržovaly práva těch, kteří je užívají a účinně jim pomáhaly posilovat jejich nezávislost, využívat běžných životních příležitostí a přispívaly k jejich sociálnímu začleňování. Kontrola se od pomoci liší tím, že je postavena na zájmech jiných lidí než toho, o koho je postaráno.

Kontrola vs. pomoc v sociálních službách U kontroly dělá první krok kontrolující pracovník. Kontrolující pracovník nemá prvořadý cíl zájmy klienta, ale zvládnutí nastolené situace. Pomoc je založena na vzájemné interakci mezi pracovníkem a klientem. Kontrola je provedena rychleji než pomoc.

Organizování ve službách Volba organizační struktury v podnicích služeb závisí na: velikosti podniku; strategii růstu; oboru činnosti. Všechny procesy musí být zorganizovány tak, aby na sebe plynule navazovaly.

Organizování ve službách – malé podniky Liniová struktura

Organizování ve službách – střední podniky Liniově štábní

Maticová organizace Gen. ředitel Ředitel výzkumu a vývoje Ředitel výroby Ředitel obchodu Ředitel personál Ředitel projektu 3 Ředitel projektu 2 Ředitel projektu 1 Organizování ve službách – velké podniky Divizní, maticová

Komunikace se zákazníkem služeb Nedostatečné naslouchání; Absence empatie; Nepřesné vyjádření sdělovaného; Nevhodné doprovodné chování; Rozkazovací způsob; Nezdvořilost, neúcta; Agrese; Lhaní; Povýšenost; Neurčitá vyjádření.

Informační systémy služeb Nutný pro shromažďování, vyhodnocování a uchovávání důležitých dat HW, SW, sítě Příklady v odvětví služeb Bankovní systémy – propojení obchodních bank s ČNB; Letecká doprava – řízení letového provozu; Rezervační systémy v hotelovém průmyslu; Distribuční systémy; Internetový obchod; Telekomunikační provoz; Poradenství (daňové, účetnictví, odhadci); Správa nemovitostí, realitní činnost.

Mezinárodní management služeb Vznik multinacionálních korporací v rámci globalizace. Multikulturní týmy. Odlišné požadavky na poskytování služeb. Přesouvání sídel do míst s nižšími pracovními náklady (Indie služby, Čína výroba).

Mezinárodní management služeb Faktory ovlivňující úspěch v multikulturním prostředí: vzdělání, praxe, komunikační a koordinační dovednosti; znalost jazyka; osobnostní vyzrálost, kulturní empatie; schopnost naslouchání; flexibilita, touha učit se novým věcem; adaptabilita; schopnost samostatné práce a rozhodování ve ztížených podmínkách.

Facility management Společnosti vykonávající rozmanité služby na klienta; některé garantují úsporu nákladů minimálně 10 % oproti situaci, kdy si služby zajišťuje klient vlastními silami (Př. Sodexo). Příklady: technické zabezpečení budov; administrativní služby; podpůrné činnosti; catering úklidové služby.

Děkuji za pozornost… Dotazy??