Kurikulum S Spolupráce odborných škol se sociálními partnery Doc.RNDr. Pavel Petrovič, CSc. Národní ústav pro vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průmyslová střední škola Letohrad
Advertisements

Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Kurikulum S Spolupráce odborných škol se sociálními partnery Celostátní konference Brno, Doc.RNDr. Pavel Petrovič, CSc. Národní ústav odborného.
ÚŘAD PRÁCE V JIHLAVĚ partner projektu „Budování rozvojového partnerství…“
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Vlastní hodnocení školy
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Olomouc 5. října 2006 Stojíme na začátku: ÚVODNÍ KONFERENCE k projektu „Střední školství v přechodu ČR na novou politiku EU pro zemědělství a venkov “
Plán aktivního stárnutí ve městě Brně součást projektu „Rozvojové dokumenty Strategie pro Brno“ Rodina spojuje generace Projekt Brno-Zdravé.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Analýza volných pracovních míst a sil Nabídka pracovních sil pro nedostatkové profese v Rakousku.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
„Okna technickým oborům dokořán“
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Bc. Magdalena Zábranská
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
IP Alena Kopáčková (DFP)
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Vzorový projekt pro ZŠ.
Kariérové poradenství a podnikavost
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Kurikulum S Spolupráce odborných škol se sociálními partnery Doc.RNDr. Pavel Petrovič, CSc. Národní ústav pro vzdělávání

Efektivita vzdělávání v odborných školách je významně závislá na dobře fungujících vztazích mezi školou a jejím okolím, v němž působí. Klíčové postavení v tomto vztahu mají především sociální partneři školy, a to zejména ti, kteří se bezprostředně na tvorbě a realizaci vzdělávacích programů školy podílejí.

„Dobré sociální partnerství“  Funkční vazby školy s okolním sociálním a pracovním prostředím  Průběžně se přizpůsobující proces, na který nelze aplikovat nějaká jednotná a striktní pravidla Interaktivní systém vazeb, kde všichni, kteří na procesu vzdělávání participují, mají možnost tento proces ovlivnit a považují ho za dostatečně průhledný

Kurikulum S - Podpora sociálního partnerství Realizační kroky v rámci aktivity 2  získávat informace o formách spolupráce škol s jejich sociálními partnery, informace vyhodnotit (identifikovat silná a slabá místa této spolupráce), zpracovat je do formy studie a seznámit s nimi veřejnost  shromažďovat příklady dobré praxe škol z této oblasti a zprostředkovat je ostatním školám

DOPORUČENÍ PRO ŠKOLY Intenzívně mapovat situaci v regionu a pružně reagovat na požadavky trhu práceIntenzívně mapovat situaci v regionu a pružně reagovat na požadavky trhu práce Rozvíjet spolupráci s pestrou škálou sociálních partnerůRozvíjet spolupráci s pestrou škálou sociálních partnerů Dlouhodobě budovat spolupráci se zaměstnavateliDlouhodobě budovat spolupráci se zaměstnavateli Využívat absolventy školy pro navazování a rozvoj sociálního partnerstvíVyužívat absolventy školy pro navazování a rozvoj sociálního partnerství Zvláštní pozornost věnovat žákům základních škol a jejich rodičům. Spolupracovat s výchovními poradci. Do propagace školy zaměřené na ZŠ zainteresovat sociální partneryZvláštní pozornost věnovat žákům základních škol a jejich rodičům. Spolupracovat s výchovními poradci. Do propagace školy zaměřené na ZŠ zainteresovat sociální partnery Určit na škole pracovníka, který se bude spolupráci se sociálními partnery systematicky věnovatUrčit na škole pracovníka, který se bude spolupráci se sociálními partnery systematicky věnovat Spolupráci pravidelně vyhodnocovat, nefungující ukončit a hledat nové partnerySpolupráci pravidelně vyhodnocovat, nefungující ukončit a hledat nové partnery Dodržovat sliby a závazky vůči všem partnerůmDodržovat sliby a závazky vůči všem partnerům Stavět na tradici vlastní školy, udržovat si profilaci a vhodně ji rozvíjetStavět na tradici vlastní školy, udržovat si profilaci a vhodně ji rozvíjet

Další průběžné informace  Web projektu:  Zpravodaj projektu Děkuji Vám za pozornost☺