PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fonologie Cvičení číslo 6.
Advertisements

Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Tvarosloví – číslovky Střední odborná škola Otrokovice
Kolik to stojí?.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Desetinná čísla 2.část.
zpracovaný v rámci projektu
Lekce 4 čas.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
DESETINNÁ ČÍSLA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Znalostio zlomcích.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_05 Tematická.
ČÍSLOVKY.
Druhy číslovek VY_32_INOVACE_135 pro 5. ročník ZŠ
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslovky.
Mgr. Michal Oblouk. slova číselného významu, vyjadřují počet, pořadí, množství druhů, násobenost a kolikrát se něco vyskytuje rozlišujeme číslovky: 1)URČITÉ.
Tři tisíce dvě stě osmdesát dva
7..
Za předpokladu použití psacích potřeb
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_491_Druhy číslovek AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0110 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
K sémantice základních číslovek Alena Poncarová 13-14/V 2011.
Číslovky.
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Pozor, čárka I..
Převody 6 km+ 6m= m 6 000m+ 2 km= . km 4q + 20 kg= ...kg
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 6 - číslovky Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Číslovky 2 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Český jazyk – 3.ročník, Číslovky
zpracovaný v rámci projektu
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk

ŘADOVÉ ČÍSLOVKY za řadovými číslovkami píšeme tečku (číslovka je před jménem) – 2. strana tečka se nepíše: za letopočtem – rok 2000, v roce 1278,… za datem ve zlomku – 16/12, 4/7,… je-li číslice za stranou, kapitolou, cvičením – strana 21, kapitola 12, cvičení 3, … letopočty můžeme číst jako číslovky základní i jako číslovky řadové – v roce tisíc šest set (šestnáct set) čtyřicet osm/v roce tisícím šestistém čtyřicátém osmém jednoduchá čísla píšeme v textu slovem – číslice užíváme tehdy, je-li číslo složitější

PSANÍ ČÍSLOVEK základní číslovky od 21 do 99 zapisujeme dvojím způsobem - dvacet jeden/jedenadvacet, devadesát osm/osmadevadesát u několikačlenných základních číslovek píšeme každý člen zvlášť - čtyři sta třicet pět, devět set padesát, dva tisíce sedm, deset tisíc pět set čtyřicet jedna jen na účtech a poštovních poukázkách se číslovkové výrazy píší dohromady jako jedno slovo s velkým počátečním písmenem o tvaru počítaného předmětu rozhoduje obvykle poslední část číslovky – V přízemí sedělo dvaaosmdesát diváků./V přízemí seděli osmdesát dva diváci./V přízemí sedělo osmdesát dva diváků.