DNA-Fingerprint1 Testování produktů elektroforézou v agarózovém gelu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Slovní úlohy – směsi 4..
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ATOMIZACE KAPALIN ULTRAZVUKEM A JEJÍ VYUŽITÍ PŘI SÍŤOVÁNÍ NANOVLÁKEN
Kriminalistická daktyloskopie
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Konzultační dny 2005 EXTERNÍ HODNOCENÍ KVALITY HYBRID CAPTURE II Jana Šmahelová.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
řešené soustavou rovnic
R ECEPT NA MUFFINY S TROJTOU Č OKOLÁDOU Dobré a p ř íprava nebude trvat dlouho.
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Vedlejší jednotky objemu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Karotenoidové agregáty ve vodných roztocích Lucie Těsnohlídková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Poměr.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Test vyšetření plodnosti mužů Male fertility test Miloslava Betková VFN Praha.
ZAŘÍZENÍ PRO VAŘENÍ, PAŘENÍ A MÁČENÍ DŘEVA .
v programu MS PowerPoint
Hmotnostní zlomek převáděný na %
AnotacePrezentace, která se zabývá celkovým opakováním procent. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují procenta. Speciální.
ROZTOKY.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„Co má rum společného s vínem?“
Nejnovější výsledky klinického výzkumu: Nová klinická studie srovnávající použití výbojů s nižšími fixními dávkami energie a bifázických výbojů se zvyšujícími.
Zjasnění Hydratování Revitalizování Tři kroky ke krásné pleti Zjasnění Hydratování Revitalizování Zjasňující, revitalizující, hydratační maska.
ROK 2011 HOSPODÁ Ř SKÉ VÝSLEDKY MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC.
PCR. Polymerase chain reaction PCR Je technika, která umožňuje v krátkém času namnožit daný kus DNA bez pomoci buněk užívá se, pokud je DNA velmi malé.
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
Tání grafy.
Vypracovaly: Iveta Vyskočilová Michaela Poláková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Stejnorodé směsi (Homogenní )
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Znaky dělitelnosti.
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/ ; CHROMATOGRAFIE.
Izolace RNA z živočišné tkáně
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
Hmotnostní zlomek složky směsi
Chemické výpočty III.
Poškození DNA účinkem ionizujícího záření N. Stoklasová M. Caha G. Krejčíková M. Bulínová.
Praktické cvičení č. 3 ZÁKLADY GENOVÉHO INŽENÝRSTVÍ Klonování PCR produktu do vektoru PCR®2.1-TOPO® a transformace do E. coli AMOLc Úvod do molekulární.
Experiment: Test na přítomnost patogenu ve vodě z mytí brambor pomocí PCR.
Jak chránit DNA před zářením
Jak chránit DNA před zářením R. Čermák 1, V. Kanclíř 2, J. Kratochvíl 3 1 Gymnázium F. V. Sasinka, Námestie slobody č. 3, Skalica 2 Gymnázium Turnov, Jana.
Studium aktinu, mikrofilamentární složky cytoskeletu pomocí dvou metod:
Marie Černá, Markéta Čimburová, Marianna Romžová
Vývoj mikrosatelitních markerů (SSR) KBO/125 Jiří Košnar, katedra botaniky PřF JU, 2012 Kurz byl financován z projektu FRVŠ 1904/2012.
DNA diagnostika II..
Stanovení původu kontaminace pacienta. Souvislosti Pacient nakažený infekcí byl po operaci hospitalizován. V průběhu hospitalizace absolvoval každý den.
Matúš Mihalčin Ayoub Amleh Khaled M. Alhibeedi
Antibiogram bakteriálního kmene
V praktiku budou řešeny dvě úlohy:
Proces bakteriální identifikace Část 1: Příprava API systému.
Immunoprecipitace Praktická práce – část I.. Protokol k experimentu Protokol.
Zjištění molekulární hmotnosti zeleně fluoreskujícího proteinu (GFP)
Čištění GFP z lyzátu E.coli pomocí sloupcové chromatografie
Provedení DNA – otisků prstů
Poškození DNA vlivem ionizujícího záření
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
POŠKOZENÍ DNA VLIVEM IONIZUJÍCÍHO ZÁŘENÍ
Izolace genomové DNA Základní kroky: Biologický materiál:
Výroba a degradace PLA 1.
SDS-PAGE Protokol experimentu
Dominika verešová Kateřina Sapáková
Rozložení obrázku s titulkem
Transkript prezentace:

DNA-Fingerprint1 Testování produktů elektroforézou v agarózovém gelu

DNA-Fingerprint2 1. Příprava elektroforézní komory

DNA-Fingerprint3 1. Příprava gelové vaničky 1.1 Přidejte 1 g agarózy k 33 ml TAE- pufru do 100 ml Erlenmayerovy baňky 1.2 Svařte směs v mikrovlnce, potom protřepejte a znovu krátce povařte 1.3Nechte agarózový roztok zchladnout, než dosáhne 55 °C (otestujte teplotu na hřbetu dlaně) a přelijte gel

DNA-Fingerprint4

5 1.4Poté, co gel ztuhne, odstraňte kovové plíšky z gelové vaničky 1.5Přilijte 270 ml TAE-pufru, abyste pokryli celý gel 1.6Vyjměte hřebínek 1. Příprava elektroforézní komory

DNA-Fingerprint6 2. Příprava vzorků pro gelovou elektroforézu

DNA-Fingerprint7 2. Příprava vzorků pro gelovou elektroforézu 2.1Vyndejete 6 PCR zkumavek z termocykleru 2.2Vložte zkumavky do držáků

DNA-Fingerprint8

9 2.3Do každé ze zkumavek z PCR napipetujte10 µl Orange G nanášecího barviva (LD) a promíchejte jemným potřepáváním 2. Příprava vzorků pro gelovou elektroforézu

DNA-Fingerprint10 3. Naplnění gelových jamek

DNA-Fingerprint11 3. Naplnění gelových jamek 3.1Naneste do gelových jamek zleva doprava: - 20 µl molecular weight ruler (MWR) - 20 µl –GMO control s PMM (1) - 20 µl –GMO control s GMM (2) - 20 µl vzorku jídla (T) s PMM (3) - 20 µl vzorku jídla (T) s GMM (4) - 20 µl +GMO-DNA s PMM (5) - 20 µl +GMO-DNA s GMM (6)

DNA-Fingerprint12 4. Průběh elektroforézy

DNA-Fingerprint13

DNA-Fingerprint14 4. Průběh elektroforézy 4.1 Zavřete elektroforézní komoru a spusťte elektroforézu při 120 V 4.2 Elektroforézu zastavte, když se barevná linie přesune 1 cm před konec gelové vrstvy

DNA-Fingerprint15 5. Zviditelňování fragmentů DNA

DNA-Fingerprint16 5. Zviditelňování DNA fragmentů 5.1 Otevřete elektroforézní komoru a vytáhněte vaničku s gelem! Pozor, gel je velmi kluzký (slijte pufr, dá se opakovaně použít) 5.2 Přeneste gel na barvící podložku, přidejte 70 ml barvicího roztoku (50x) a dvě minuty jemně protřepávejte

DNA-Fingerprint17 5.3Po dvou minutách slijte barvící roztok a gel odbarvěte jemným protřepáváním v teplé kohoutkové vodě ( °C) po dobu dvaceti minut. Uschovejte barvivo pro opakované použití! 5. Zviditelňování DNA zlomků

DNA-Fingerprint18 6. Vyhodnocení

DNA-Fingerprint19 6. Vyhodnocení 6.1S pomocí měřítka molekulových hmotností (MWR) s následujícími délkami100 bp, 200 bp, 500 bp, 700 bp a 1000 bp identifikujte proužky DNA v gelu

DNA-Fingerprint20 6.2Je vaše testované jídlo geneticky modifikováno? Připravte si krátké slovní hodnocení vašich výsledků! 6. Vyhodnocení