VY_32_INOVACE_PSYPS110460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
C) Slovní úlohy o pohybu
Slovní úlohy na společnou práci
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
VY_32_INOVACE_PSYPS13460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYPS14860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
VY_32_INOVACE_PSYM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF33660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Schopnosti, nadání a talent
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
VY_32_INOVACE_SVF32560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYPS13860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYPS12060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VY_32_INOVACE_PSYPS11560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF34760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYPS14960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
C) Slovní úlohy o pohybu
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_20.
VY_32_INOVACE_PSYPS12660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_PSYPS110460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor: Mgr. Pavel Zapletal Určeno pro předmět: Psychologie Tematická oblast: Psychologie osobnosti Obor vzdělání: Podnikání (64-41-L/51) 1. ročník Název výukového materiálu: Inteligence – učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 20 minut

Inteligence Jedná se o rozumovou schopnost řešit nově vzniklé nebo obtížné situace, schopnost učit se ze zkušeností, schopnost přizpůsobit se, schopnost správného určení podstatných souvislostí a vztahů. Jedná se o rozumovou schopnost řešit nově vzniklé nebo obtížné situace, schopnost učit se ze zkušeností, schopnost přizpůsobit se, schopnost správného určení podstatných souvislostí a vztahů. Je to vlastnost, což znamená, že je vrozená, nemůžeme tedy její míru ovlivnit, ale můžeme ji rozvíjet získáváním zkušeností a procvičováním modelových situací Je to vlastnost, což znamená, že je vrozená, nemůžeme tedy její míru ovlivnit, ale můžeme ji rozvíjet získáváním zkušeností a procvičováním modelových situací Ideální je, zaměřit se na jednotlivé faktory, vybrat si ty, v nichž jsme nejslabší a pokoušet se to cíleně změnit. Ideální je, zaměřit se na jednotlivé faktory, vybrat si ty, v nichž jsme nejslabší a pokoušet se to cíleně změnit.

IQ trénink pro žáky č. 1 Potkal jsem svého příbuzného. Jeho matka je tchýně mé matky, ale on se nestýká s mým otcem. Co je to za příbuzného ? Potkal jsem svého příbuzného. Jeho matka je tchýně mé matky, ale on se nestýká s mým otcem. Co je to za příbuzného ? Mám doma několik zvířecích miláčků. Kromě dvou z nich mám jednoho psa. Až na dvě zvířata mám i jednu kočku. Kromě dvou živočichů mám i papouška. Kolik mám kterých zvířat ? Mám doma několik zvířecích miláčků. Kromě dvou z nich mám jednoho psa. Až na dvě zvířata mám i jednu kočku. Kromě dvou živočichů mám i papouška. Kolik mám kterých zvířat ? Cesta do práce autem mi trvá hodinu a dvacet minut. Zpáteční cesta, po stejné trase a stejnou rychlostí, mi trvá 80 minut. Můžete mi to vysvětlit ? Cesta do práce autem mi trvá hodinu a dvacet minut. Zpáteční cesta, po stejné trase a stejnou rychlostí, mi trvá 80 minut. Můžete mi to vysvětlit ? Které slovo nepatří významově mezi ostatní ? – DĚLÍ NOP, ŘAD SET, BOTA SO, MAL SÁ, KEP TÁ Které slovo nepatří významově mezi ostatní ? – DĚLÍ NOP, ŘAD SET, BOTA SO, MAL SÁ, KEP TÁ Čínský mudrc říká svému žákovi: „ Myslím si číslo. Když k němu přičtu jeho dvě třetiny a odečtu jednu třetinu součtu, výsledek je 10. Jaké jsem si myslel číslo ?“ Čínský mudrc říká svému žákovi: „ Myslím si číslo. Když k němu přičtu jeho dvě třetiny a odečtu jednu třetinu součtu, výsledek je 10. Jaké jsem si myslel číslo ?“

Výsledky IQ tréninku č. 1 Strýc Strýc Celkem tři, jednoho psa, jednu kočku a jednoho papouška Celkem tři, jednoho psa, jednu kočku a jednoho papouška Jde o stejný čas, jedna hodina a dvacet minut je 80 minut Jde o stejný čas, jedna hodina a dvacet minut je 80 minut MAL SÁ – salám,ostatní jsou přesmyčky dnů v týdnu MAL SÁ – salám,ostatní jsou přesmyčky dnů v týdnu Devět Devět

Tabulka IQ hodnot Inteligence géniů Inteligence géniů do Výjimečná superiorní inteligence do Výjimečná superiorní inteligence do Vysoce nadprůměrná inteligence do Vysoce nadprůměrná inteligence do Nadprůměrná inteligence do Nadprůměrná inteligence do Vysoce průměrná inteligence do Vysoce průměrná inteligence do Průměrná inteligence do Průměrná inteligence do 90 - Slabě podprůměrná inteligence do 90 - Slabě podprůměrná inteligence do 80 - Nižší stupeň mentální retardace do 80 - Nižší stupeň mentální retardace do 70 - Lehká mentální retardace do 70 - Lehká mentální retardace do 50 - Střední mentální retardace do 50 - Střední mentální retardace do 20 - Těžká mentální retardace do 20 - Těžká mentální retardace

Druhy inteligence Slovně – logická Slovně – logická Matematická Matematická Tělesně – pohybová Tělesně – pohybová Prostorová Prostorová Jazyková Jazyková Hudební Hudební Interpersonální Interpersonální Intrapersonální Intrapersonální

IQ trénink pro žáky č. 2 Vyřešte tuto antickou hádanku pro děti: „ Když jsem šel do Říma, potkal jsem cestou proti sobě muže, který měl sedm žen. Každá z nich měla s sebou sedm koček a každá kočka měla s sebou sedm myší a každá myš sedm vší. Kolik mužů, žen, koček a vší mířilo do Říma ?“ Vyřešte tuto antickou hádanku pro děti: „ Když jsem šel do Říma, potkal jsem cestou proti sobě muže, který měl sedm žen. Každá z nich měla s sebou sedm koček a každá kočka měla s sebou sedm myší a každá myš sedm vší. Kolik mužů, žen, koček a vší mířilo do Říma ?“ Na jedné sumerské tabulce se píše: „ Kdo je před zrcadlem ? Otec tohoto muže je syn mého otce a já žádné bratry nemám.“ Na jedné sumerské tabulce se píše: „ Kdo je před zrcadlem ? Otec tohoto muže je syn mého otce a já žádné bratry nemám.“ Keltský mnich z Yorku se v 9. století zeptal svých žáků: „ Jestliže jsme před třemi dny měli den, který předchází pátku, který den budeme mít pozítří ? “ Keltský mnich z Yorku se v 9. století zeptal svých žáků: „ Jestliže jsme před třemi dny měli den, který předchází pátku, který den budeme mít pozítří ? “ Otci je čtyřicet let a synovi třináct let. Kdy byl otec čtyřikrát starší nežli syn ? Otci je čtyřicet let a synovi třináct let. Kdy byl otec čtyřikrát starší nežli syn ? Napište 5 stejných číslic, aby jejich součet dával 14. Napište 5 stejných číslic, aby jejich součet dával 14.

Výsledky IQ tréninku č. 2 Jeden- já sám, Muž, ženy, kočky, myši a vši šli proti mně, tedy od Říma Jeden- já sám, Muž, ženy, kočky, myši a vši šli proti mně, tedy od Říma Můj syn Můj syn Úterý Úterý Před 4 lety, kdy bylo otci 36 a synovi 9 let Před 4 lety, kdy bylo otci 36 a synovi 9 let = = 14