Petr Machala. Anketa: ANO: 53,8% NE: 20,8% NEMÁM PRÁCI: 25,4% Celkem hlasovalo 38619 čtenářů. nezamestnanost-je-v-cesku-rekordni.html.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

7 Nezaměstnanost.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.1.
Makroekonomie I ( Cvičení 7 – Nezaměstnanost)
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
1/4 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Helena Nováková
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Problematika nezaměstnanosti
Petr Machala. Co je to úvěr? Kde je možné peníze půjčit? Obchodní zákoník poskytovatelem úvěru může být kdokoli – zákon hovoří pouze o „věřiteli“ název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Petr Machala. Americká centrální banka (Fed) včera večer oznámila nové kolo nákupů státních dluhopisů v hodnotě 45 miliard dolarů měsíčně, které posílí.
ZAMĚSTNANOST. Práce, pracovní síla práce = účelná a cílevědomá lidská činnost přeměňující přírodní látky na statky nebo činnost spojená s poskytováním.
10. září 2013VY_32_INOVACE_100209_Nezamestnanost_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
NEZAMĚSTNANOST – 3. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
11. září 2013VY_32_INOVACE_100210_Nezamestnanost_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
Petr Machala. 1) Jak se zajistit proti rizikům? (ztráta příjmu, majetku, nečekané výdaje) 2) Jak naložit s přebytkem domácího rozpočtu? 3) Jak řešit deficit.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Nedostatek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
HOSPODÁŘSKÝ CYKLUS – 2. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Globalizace světové ekonomiky
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Petr Machala. Vážení spoluobčané, máme se nejlépe od konce války… Plně s ním souhlasím! Rozhodně nesouhlasím! Co říkal? Ať si bylo, jak si bylo, přece.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. Opravdu vše, co chcete i potřebujete? (rozdělte věci a vysvětlete) CHCI POTŘEBUJI 1.chleba 2.mléko 3.parfém od Armani 4.obraz od Picassa.
Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Nezaměstnanost.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NEZAMĚSTNANOST.
Nezaměstnanost Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nezaměstnanost a trh práce
Hospodářský cyklus Milena Tichá
Petr Machala. * podstatný - hospodářský růst = růst HDP * je to celková peněžní hodnota toku statků a služeb vytvořená za 1 rok * v mezinárodním srovnání.
Petr Machala. K čemu nám slouží pojištění? Napište co nejvíce příkladů. BANKA Haló, pane! Z banky? To Vás svlékly úroky? Myslím, že potřebujete vhodné.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala slovenských stran pro nezávislost oslavy Andreje Hlinky „Memorandum o suverénním Slovensku“ – ve Slavkově přijata Deklarace.
Petr Machala. Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)
Nezaměstnanost.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_81 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Petr Machala. Co může vyjadřovat tento graf? Míra veřejného dluhu v roce 2011 Máme důvod k radosti?
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Zaměstnanost a nezaměstnanost Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Nezaměstnanost. nezaměstnanost vzniká, pokud na trhu práce převyšuje nabídka zaměstnanců poptávku firem.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Ekonomika Nezaměstnanost 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_15.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Nezaměstnanost ve městě Brně Daniel Kovář. Cíle práce Hlavní cíl: - vyhodnotit nezaměstnanost ve městě Brně.
Zaměstnanost a nezaměstnanost
Nezaměstnanost Definice nezaměstnaného:
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Trh práce a politika zaměstnanosti
Nezaměstnanost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Nezaměstnanost VY_32_INOVACE_44_894
zpracovaný v rámci projektu
ZAMĚSTNANOST.
Transkript prezentace:

Petr Machala

Anketa: ANO: 53,8% NE: 20,8% NEMÁM PRÁCI: 25,4% Celkem hlasovalo čtenářů. nezamestnanost-je-v-cesku-rekordni.html Bojíte se, že přijdete o práci? čtěte 1.Kolik uchazečů připadá na jedno volné místo? 2.Kde je situace s nezaměstnaností nejhorší? 3.Kde je nejnižší nezaměstnanost? 4.Jaká jsou rizika nezaměstnanosti?

nejvážnější problém tržní ekonomiky Důsledky: 1. ekonomika nevytváří tolik výrobků a služeb kolik by mohla vytvářet 2. zatížení státního rozpočtu 3. psychologické a sociální důsledky (zločin, alkohol, stres, rozvrat rodin…)

Nezaměstnanost v roce Které oblasti Evropy mají nejnižší a nejvyšší nezaměstnanost a proč?

Obyvatelstvo lze rozdělit na ekonomicky: a) aktivní a neaktivní b) které chce pracovat (nedobrovolná nezaměstnanost) a které nechce (dobrovolná nezaměstnanost) Chci pracovat!

Jak se počítá nezaměstnanost? míra nezaměstnanosti = počet nezaměstnaných aktivně hledajících práci × 100 ekonomicky aktivní obyvatelstvo čtěte

1. frikční nezaměstnanost krátkodobá, příčinou jsou změny v zaměstnání (změna práce, vyšší kvalifikace, přestěhování…) 2. strukturální nezaměstnanost vyvolána změnami struktury národního hospodářství, technickým pokrokem, zrušením velkého podniku, útlumem výroby Jaké jsou typy nezaměstnanosti? Nabízí se nezaměstnaným řešení jejich situace? Zlatá rekvalifikace…

3. cyklická nezaměstnanost spojena s hospodářským cyklem roste v období recese je nižší při expanzi (konjunktuře) může vést ke značným hospodářským ztrátám recese,deprese, krize,dno konjunktura=boom ekonomický cyklus = zákon tržní ekonomiky

a) krátkodobou b) dlouhodobou Jak můžeme ještě dělit nezaměstnanost? Než stačím dočíst noviny…, mám práci. Dokud je co pít...

SOJKA, Milan. Malá encyklopedie moderní ekonomie. 3. dopl. vyd. Praha: Libri, 1999, 271 s. ISBN ČECHOVÁ, Jarmila, Otto MÜNCH, Jana MACHÁČKOVÁ a Petr KLÍNSKÝ. Ekonomika pro gymnázia. Praha: Eduko, ISBN [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: pened_in_Chicago_by_Al_Capone%2C_ _-_NARA_-_ jpg/732px- Unemployed_men_queued_outside_a_depression_soup_kitchen_opened_in_Chicago_by_Al_Capone%2C_ _-_NARA_- _ jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: rt%20Coordinator/Southwestern/Northern%20California/unemployment.jpg rt%20Coordinator/Southwestern/Northern%20California/unemployment.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: