Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:1.1.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá jadernou energetikou Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s klady.
Advertisements

ELEKTRÁRNY.
Rozvodná elektrická síť
Jaderná energie.
Zpracovaly:Klára Hamplová Barbora Šťastná
Jaderný reaktor Aktivní zóna – část reaktoru, kde probíhá řetězová reakce. Jako palivo slouží tyče s uranovými tabletami Moderátor – slouží jako tzv. zpomalovač.
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jaderná energie.
Atomové elektrárny.
Jaderné elektrárny.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Popis a funkce elektrárny
Jaderná energie.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Jaderná energie Atomová jádra Jaderné reakce Radioaktivita
Jaderné elektrárny Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Jaderné elektrárny.
Jaderná energie ZŠ Velké Březno.
Jaderná energie Martin Balouch, Adam Vajdík.
Jaderná energie.
ZdrojProblémy související s užitímVýhody Uhlípřeprava; nehody při těžbě; zábor půdy a její ničení; při spalování vznik SO 2 a CO 2 ; únik popílku s obsahem.
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Energetika.
Atomové elektrárny.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_10 Tematická.
Společenské a hospodářské prostředí
Jaderná Elektrárna.
Atomová elektrárna.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Česká republika: Tepelné elektrárny Hospodářský zeměpis
Jaderné Elektrárny.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
RF 1.1. Klasifikace jaderných reaktorů Podle základního jaderného procesu, který probíhá v jaderném zařízení, lze jaderné reaktory rozdělit na dvě základní.
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Jaderná Elektrárna.
Zdroje energie v ČR a koncepce energetiky do budoucnosti Vypracoval: Michal Zelenský.
Jaderná energie při chem. reakcích změny v elektronových obalech za určitých podmínek mohou změnám podléhat i jádra atomů nestabilní jádra atomů některých.
Jaderné elektrárny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
ŠTĚPENÍ JADER URANU anebo O jaderném reaktoru PaedDr. Jozef Beňuška
Temelín.
Jaderná elektrárna.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výroba a přenos elektrické energie Číslo DUM: III/2/FY/2/2/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Jaderné reaktory Pavel Tvrdík, Oktáva Jaderný reaktor Jaderný reaktor je zařízení, ve kterém probíhá řetězová jaderná reakce, kterou lze kontrolovat.
Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_35_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Jaderná elektrárna.
1 JE – jaderne elektrarny JE – Jaderné elektrárny 2 1 DDZ, rozdělení elektráren, Princip výroby elektřiny, 2 Objev elektronu, Historie JE.
Atomové elektrárny Obor: Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. LudvíkKašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_192_Elektřina-výroba a rozvod AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 13 _FYZIKA TÉMA: Elektrárny – typy elektráren ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Geotermální energie.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Jaderné reakce Při jaderných reakcích se mohou přeměňovat jádra jednoho nuklidu na jádra jiných nuklidů. Přitom zůstává elektrický náboj i počet nukleonů.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA LOUNY, PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_18_TYPY.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Fyzika – Jaderná elektrárna
Vliv radiace na člověka
Černobyl.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 02.
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

Podstata zdroje energie Jaderná elektrárna je technologické zařízení, které slouží k přeměně vazebné energie jader těžkých kovů na elektrickou energii. Obvykle se skládá z: jaderného reaktoru, parní turbíny s alternátorem a z mnoha dalších pomocných provozů.

Schéma jaderné elektrárny

Princip V podstatě se jedná o parní elektrárnu. Energie získaná jaderným reaktorem se používá k výrobě vodní páry v parogenerátoru, která pohání turbíny a ty pohání alternátory pro výrobu elektrické energie.

Produkty Jaderné elektrárny produkují tři produkty: Elektrická energie Vodní pára Jaderný odpad – použité jaderné palivo, které má poločas rozpadu několik tisíc let

Rizika Jedno z nejznámějších a nejhorších rizik u jaderných elektráren je výbuch jaderného reaktoru a únik radioaktivního záření Většinou za to můžou tyto faktory: Lidská chyba Nepřízeň přírody

Jaderné katastrofy Černobylská havárie – 26. dubna Jde o nejhorší jadernou havárii v jaderné energetice stupně 7 podle mezinárodní stupnice - Indikováno obětí po celám světě. Havárie Fukušima I – 11. dubna Druhá havárie ohodnocená stupněm 7

Budoucnost Jaderná energetika v současnosti má spoustu odpůrců, ale taky stoupenců. Odpůrci protestují proti elektrárnám z důvodu jejich, provozu, jejich pořizovací ceny a hlavně kvůli problémům s jaderným odpadem. Stoupenci zase vidí v jaderné energetice jediné řešení jak zabránit možné hrozící energetické krizi, jako jedno z mála ekologicky přijatelných a reálných řešení energetických problémů 21. století Podle odhadů geologů vydrží známe a předpokládané zásoby uranu nejméně 270 let.

Děkuji za pozornost Zdroje: