Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Seminář k výběrovému řízení 2013 Způsob přihlášení do výběrového řízení.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Nač jsou muži ? Evoluce mužských rolí Bc. Kateřina Vlčková 1. NR. Bi - Z.
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Zlepšování jakosti.
Vize, Strategie, Cíle.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Zavádění a údržba informačních systémů
Databázové systémy Přednáška č. 7 Uživatelské rozhraní.
Techniky projektového řízení
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
Analýza právního případu
Základy řešení právních problémů JUDr. Maxim Tomoszek.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Kvalita informovanosti klienta o právech pacientů Prezentaci zpracoval(a): Školní rok: Třída:
1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových.
Postup při podávání přihlášky do výběrového řízení o dotace z rozpočtu SMO na rok 2015.
Tvůrčí setkání Aneta Kobzíková. Pravidla Žádný nápad není špatný. Buďte tvůrčí. Nebojte se riskovat. Kritika není povolena.
Nutriční poradenství „I´ve experienced several different healing methodologies over the years – counseling, self-help seminars, and I´d read a lot – but.
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Techniky poradenství klientům Counseling/advising.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Andrea Brožová Doubková
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Psaní právních dokumentů
Nutriční poradenství.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
Marketing pro NNO aneb jak se nenechat semlít Postřehy z letošního ročníku soutěže Být vidět Tomáš Jindříšek & Matěj Novák
Jak se dělá firemní image Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Didaktické prostředky
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Workshop k akčnímu výzkumu
ZAL – 6. cvičení 2016.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
NORTHWIND TRADERS Kdo jsme [Podtitulek brožury nebo motto společnosti]
Andrea Brožová Doubková
Název vědeckého projektu
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Transkript prezentace:

Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková

…a na tyto otázky dnes odpovíme: Co je to vlastně counseling a proč pořád ta anglická slova?! Co je vlastně účelem právníka? Jak učinit klienta informovaným? Musíte radit každému klientovi? Co vás, jako nováčky, potrápí?

Counseling vs. Řešení právního problému Stejná stadia  Identifikace problému  Sběr a zhodnocení informací  Vytvoření možností  Zhodnocení každé z možností  Výběr nejlepší možnosti  Aplikace této možnosti Spolupracujete s klientem

Counseling vs. Interviewing Nejde o oddělená stadia Zásady interviewingu budete používat vždy při pohovoru s klientem Counseling je třetí stadium interviewingu Counseling úzce navazuje na stadium získávání informací  Buďte radši správní pomalu než byste se měli rychle mýlit

Co se od právníka očekává? Poskytnutí:  Přehled cílů klienta  Informace o právním postavení klienta a jeho možnostech  Reálný dopad jednotlivých možností  Dlouhodobé vlivy na klienta Není všemohoucí!!! Problém neřešíte vy za klienta, pouze pomáháte klientovi na cestě za vyřešením JEHO problému  Když klient výběr možnosti Vámi žádá…?

Rozhodování se pro možnosti Potřeba klienta do tvorby a hodnocení zapojit Začínejte možností „problém nebudeme řešit“ – i to je jedna možnost Podrobně klientovi osvětlete klady a zápory možnosti a až se přesvědčíte, že klient všemu rozumí, přejděte na možnost další/nejprve klienta seznamte se všemi možnostmi a pak až jděte do detailů Písemně Buďte čestní

Rozhodování se pro možnosti - zhodnocení Neomezujte se pouze na nejsnadnější řešení Nezapomeňte na praktické věci: výhody, náklady, nevýhody, možnosti úspěchu pokud si klient vybere nejnevýhodnější řešení, upozorněte ho na to Buďte čestní  Jak sdělovat špatné zprávy? Zhodnocení každé možnosti můžete klientovi poskytnout v této struktuře:  Nejlepší možný výsledek  Pravděpodobně nejlepší výsledek  Nejpravděpodobnější výsledek  Pravděpodobně nejhorší výsledek  Nejhorší možný výsledek

Strategie vybraná Klienta podrobně informujte o tom, co bude následovat – kdo co v nejbližší době podnikne, abyste nezabíjeli čas tím, že budete čekat, až udělá krok ten druhý Zapojte klienta do realizace Toto stadium mnohokrát chybí

Bariéry v komunikaci Hovořte jednoduchým srozumitelným logicky uspořádaným jazykem  zásada „3Ř“: Řekněte mu, co se mu chystáte říct Řekněte mu to Řekněte mu, co jste mu řekli VŽDY se ujistěte, že klient rozuměl

Etické otázky Co až lze klientovi poradit? Je právník pouze encyklopedií právních norem? Má právník vždy dbát zájmů klienta? Samotné možnosti, které navrhujete již MUSÍ BÝT PO PRÁVU (nesmí jej porušovat ani obcházet) Někdy může dojít až k ukončení spolupráce

Největší výzvy pro nováčky Vytvoření možností  Nepokojit se s první možností, která nás napadne  Zohlednit také praktickou stránku Propracování každé možnosti do detailu  Nebojte se být až přehnaně podrobní  Argumentujte přesvědčivě Otevřenost ke klientovi Chovat se profesionálně ale nápomocně

Opakování! Umíte vyjmenovat 5 zásad správného právního poradenství?

Přeji mnoho spokojených klientů!