Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Počítačová grafika Základní pojmy.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní pojmy počítačové grafiky
Grafika a digitální fotografie
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Úvod do počítačové grafiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Počítačová grafika rozlišení
GRAFIKA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základy počítačové grafiky
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Počítačová grafika a prezentace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Počítačová grafika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní pojmy Grafiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Bitmapová (rastrová) grafika
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
Rastrová grafika E4.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Základní pojmy z počítačové grafiky
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

Vzdělávací obor : Aplikovaná informatika Třída: 7. D Vyučující: Mgr. Zbyněk Šostý Datum: Téma vyučovací hodiny : „Rastrový a vektorový obrázek – DPI“ „Rastrový a vektorový obrázek – DPI“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

Zdroje informací Počítačová grafika pro úplné začátečníky, Pavel Roubal, Computer Press 2003 Počítačová grafika pro úplné začátečníky, Pavel Roubal, Computer Press 2003

Rastrový a vektorový obrázek - DPI

Rastrový obrázek – skládá se z jednotlivých bodů ( např. fotografie ) Vektorový obrázek – skládá se z křivek, které můžeme libovolně měnit

Rastrový obrázek Nejdůležitější parametr rastrového obrázku je „počet bodů“ z kterých se obrázek skládá. Nejdůležitější parametr rastrového obrázku je „počet bodů“ z kterých se obrázek skládá. V praxi hovoříme o „rozlišení obrázku“. V praxi hovoříme o „rozlišení obrázku“. Rozlišení je počet bodů na jednotku vzdálenosti. Rozlišení je počet bodů na jednotku vzdálenosti. Rozlišení se udává v bodech na palec, hovoříme o jednotce DPI ( Dot per Inch) ( dí –pí- aj) Rozlišení se udává v bodech na palec, hovoříme o jednotce DPI ( Dot per Inch) ( dí –pí- aj) Platí, že 1 palec = 2,54 cm. Platí, že 1 palec = 2,54 cm.

Co znamená jednotka DPI S pojmem rozlišením se můžete setkat u digitálních fotoaparátů, skenerů, tiskáren a také třeba u monitorů. S pojmem rozlišením se můžete setkat u digitálních fotoaparátů, skenerů, tiskáren a také třeba u monitorů. Rozlišení se v praxi udává v bodech (pixelech) nebo v „DPI“. Jak pracovat s DPI a pixely se dovíte jindy. Rozlišení se v praxi udává v bodech (pixelech) nebo v „DPI“. Jak pracovat s DPI a pixely se dovíte jindy. DPI označuje v podstatě hustotu informace. DPI označuje v podstatě hustotu informace.

Platí : Pokud se budeme bavit o zařízení provádějícím digitalizaci obrazu (např. skener), udává rozlišení v DPI to, jak jemně je rozlišována předloha a kolik obrazové informace je získáváno. Pokud se budeme bavit o zařízení provádějícím digitalizaci obrazu (např. skener), udává rozlišení v DPI to, jak jemně je rozlišována předloha a kolik obrazové informace je získáváno. Čím vyšší je rozlišení, tím menší detaily jsou v předloze rozlišovány a zaznamenávány. Pokud se bavíme o výstupním rozlišení (např. tiskárna), pak jde naopak o to, jak jemně jsou poskládány jednotlivé obrazové body na médium. Pokud se bavíme o výstupním rozlišení (např. tiskárna), pak jde naopak o to, jak jemně jsou poskládány jednotlivé obrazové body na médium. Čím vyšší je rozlišení, tím menší body s vyšší hustotou jsou vytvářeny

Jednorozměrné a dvourozměrné DPI Protože se bavíme o zpracování obrazu, bavíme se ne o přímce, ale o ploše. Protože se bavíme o zpracování obrazu, bavíme se ne o přímce, ale o ploše. Rozlišení by mělo být udáváno jako dvourozměrná veličina, např. 600 x 1200dpi. Rozlišení by mělo být udáváno jako dvourozměrná veličina, např. 600 x 1200dpi. První hodnota určuje hustotu bodů na řádce a druhá hustotu bodů ve sloupci. První hodnota určuje hustotu bodů na řádce a druhá hustotu bodů ve sloupci.

K čemu je nám DPI Zjištění rozmístění jednotlivých bodů na ploše. Výpočty jsou založeny na znalosti údajů: ffffyzický počet obrazových bodů rrrrozměr plochy rrrrozlišení

Ze dvou těchto údajů jsme schopni vypočítat vždy třetí údaj. Vzorce jsou jednoduché: rozlišení [dpi] = počet bodů / ( délka [cm] / 2,54 ) počet bodů = rozlišení [dpi] * ( délka [cm] / 2,54 ) délka [cm] = ( počet bodů / rozlišení [dpi] ) * 2,54

Využití výpočtů v praxi Počítat s rozlišením má smysl pouze v okamžiku, kdy z nějakého důvodu zkoumáme hustotu rozložení jednotlivých obrazových bodů na ploše. Počítat s rozlišením má smysl pouze v okamžiku, kdy z nějakého důvodu zkoumáme hustotu rozložení jednotlivých obrazových bodů na ploše. Při tisku dokumentu je pro mě DPI velmi důležitým údajem. Při tisku dokumentu je pro mě DPI velmi důležitým údajem. Chci-li dostat formát A4 při daném rozlišení např. 300 DPI, mohu si snadno spočítat, kolik obrazových bodů má obraz obsahovat. Chci-li dostat formát A4 při daném rozlišení např. 300 DPI, mohu si snadno spočítat, kolik obrazových bodů má obraz obsahovat. Uživatel pak musí reagovat například tím, že obraz zvětší či zmenší. Uživatel pak musí reagovat například tím, že obraz zvětší či zmenší.

Příklady: Obrázek v rozlišení 200 DPI má na jeden palec 200 bodů. Obrázek v rozlišení 200 DPI má na jeden palec 200 bodů. Obrázek v rozlišení 200 DPI má na jeden cm asi 80 bodů ( jeden palec je asi 2,5 cm). Obrázek v rozlišení 200 DPI má na jeden cm asi 80 bodů ( jeden palec je asi 2,5 cm). Obrázek v rozlišení 400 DPI má na jeden palec …. bodů. Obrázek v rozlišení 400 DPI má na jeden palec …. bodů. Obrázek v rozlišení 600 DPI má na jeden cm asi …. bodů ( jeden palec je asi 2,5 cm). Obrázek v rozlišení 600 DPI má na jeden cm asi …. bodů ( jeden palec je asi 2,5 cm).

Hodnocení vyučovací hodiny Prezentaci je možno doplnit o ukázky z různých www. Prezentaci je možno doplnit o ukázky z různých www. Prezentace je živý materiál. Prezentace je živý materiál. Klady Zápory Klady Zápory

Poznámky k prezentaci Prezentaci je možno využít v rámci dvou vyučovacích hodin. Prezentaci je možno využít v rámci dvou vyučovacích hodin. Příklady s výpočty použít jen v případě zájemců o tuto problematiku. Příklady s výpočty použít jen v případě zájemců o tuto problematiku.