Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Renesance a humanismus
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RENESANCE - pokračování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Berenika Králíková. * Obrázek 1 * Obrázek 2 * Obrázek 3 * Obrázek 4 * Řešení a seznam zdrojů.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Italská renesance a humanismus
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Sada: 1 Číslo materiálu v sadě: 16 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: Humanismus a renesance Jméno autora: Mgr. Renata Provázková Předmět: Český jazyk, umění a kultura Jazyk: Čeština Klíčová slova: humanus, znovuzrození, antika, zámořské objevy Cílová skupina: žák 1. ročníku Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žák rozpozná základní znaky uměleckého směru, uvede jeho představitele a příklady jejich děl, využívá informací z odborné literatury, internetu a dalších zdrojů.

Metodický list/anotace Prezentace obsahuje základní informace o uměleckém směru a nejvýznamnějších renesančních umělcích Itálie. Žák získává prostřednictvím zadaných úkolů samostatné vědomosti z dějin renesančního umění, dohledává informace. Datum vytvoření:

Renesanční umělci Itálie

 Renesance = znovuzrození, obroda antické kultury a filozofie  Humanismus = vědecký proud, projevuje se studiem, výkladem a napodobováním antické slovesnosti, zdůrazňuje ideál všestranně rozvinutého člověka (humanus = lidský)  Vznik na počátku 14. stol. v Itálii  Na místo středověkých církevních autorit nastupuje řecký ideál dobra a krásy

 Rozvoj měst  Vznik prvních manufaktur  Posílení mezinárodního obchodu  Rozvoj společenských a přírodních věd  Zámořské objevy  Vynález knihtisku

 Architektura – ionské, dorské a korintské sloupy, kopule, podloubí  Malířství – náměty z antické a křesťanské mytologie, fresky nejen s biblickými náměty, sgrafita, perspektiva a kompozice obrazu, anatomická přesnost výrazu tváře a pohybu, barevnost, olejomalba, portréty  Sochařství – volně stojící sochy, zobrazení emocí v obličeji, zřasený oděv

1475 – 1564 Stavitel, sochař, malíř, básník. Představitel vrcholné italské renesance. Obrázek č. 1

Úkol – dohledejte informace o tomto díle Michelangelo Buonarroti, PIETA Obrázek č. 2

Úkol – dohledejte informace o tomto díle. Kterými dalšími díly se ještě Michelangelo proslavil? Michelangelo Buonarroti, POSLEDNÍ SOUD Obrázek č. 3

1452 – 1519 Byl všestrannou renesanční osobností – malíř, sochař, vynálezce, konstruktér, přírodovědec… Obrázek č. 4

Úkol – dohledejte informace o tomto díle Leonarda da Vinciho a uveďte jeho další významná malířská a sochařská díla. Leonardo da Vinci, MONA LISA Obrázek č. 5

 Sandro Botticelli  Rafael Santi Úkol : Uveďte názvy jejich nejvýznamnějších malířských děl, vypište alespoň 3.

Odkazy: Použité zdroje: internet Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License na www: Obrázek č. 1 AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 2 TRAYKOV, Stanislav. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ncleaned_edit.jpg Obrázek č. 3 BUONARROTI, Michelangelo. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: [Obrázek č. 4 DA VINCI, Leonardo. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _WGA12798.jpg

Obrázek č. 5 DA VINCI, Leonardo. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ci,_from_C2RMF_retouched.jpg