18.1 Čeští hudební velikáni

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v českých zemích
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ Hudební skladatelé TÉMA:
20.1 Malá násobilka - násobení
Bedřich smetana Život a dílo
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Česká vážná hudba 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
38.1 Středočeský kraj – poznáš jeho dominanty?
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
12.1 Dechové hudební nástroje
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_358_Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Leoš Janáček ( – ).
Elektronická učebnice - II
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Český hudební romantismus
Bedřich Smetana.
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_851_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_13 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
LEOŠ JANÁČEK ( – ).
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Český hudební romantismus
Elektronická učebnice - II
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Maturitní předmět: Dějepis
BEDŘICH SMETANA úvod. BEDŘICH SMETANA úvod Narodil se 2. března 1824 v Litomyšli.
3.1 Periodizace dějin hudby
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Elektronická učebnice - II
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
VY_32_INOVACE_I-A-19. Narozen 2. března 1824 v Litomyšli Zemřel 12. května 1884 v Praze.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3423 NázevLeoš Janáček Téma hodinyŽivot a dílo Leoše Janáčka PředmětHudební.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
PROCVIČOVACÍ HUDEBNÍ TEST
Název školy: Základní škola Netvořice
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Transkript prezentace:

18.1 Čeští hudební velikáni Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 18.1 Čeští hudební velikáni BEDŘICH SMETANA ANTONÍN DVOŘÁK BOHUSLAV MARTINŮ LEOŠ JANÁČEK Autor: Mgr. Drahomíra Párová

18.2 Co už víš? ČÍM SE ČEŠI PROSLAVILI VE SVĚTĚ? SPORT MODELKY VĚDA Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 18.2 Co už víš? ČÍM SE ČEŠI PROSLAVILI VE SVĚTĚ? SPORT MODELKY VĚDA prof. Otto Wichterle oční kontaktní čočky TURISTICKÉ ZNAČENÍ HUDBA SKLÁŘSKÉ VÝROBKY

18.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 18.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Bedřich Smetana 2. března 1824 Litomyšl – 12. května 1884 Praha český hudební skladatel, zakladatel české národní školy cyklus symfonických básní Má vlast Vyšehrad Vltava Šárka Z českých luhů a hájů Tábor Blaník opery Libuše, Prodaná nevěsta období romantismu Antonín Dvořák 8. září 1841 Nelahozeves – 1. května 1904 Praha nejhranější český hudební skladatel uznávaný dirigent ředitel konzervatoře v New Yorku Novosvětská symfonie ( zazněla na Měsíci) Slovanské tance opery Rusalka, Čert a Káča období klasicko-romantické syntézy

18.4 Co si řekneme nového? Bohuslav Martinů Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 18.4 Co si řekneme nového? Bohuslav Martinů 8. prosince 1890 Polička – 28. srpna 1959 Liestal, Švc. světově proslulý český hudební skladatel představitel hudební moderny 20. století – prolnutí klasické hudby s jazzem dětství prožil ve věži balet Špalíček opery Julietta Řecké pašije kantátový cyklus Otvírání studánek Leoš Janáček 3. července 1854 Hukvaldy – 12. srpna 1928 Ostrava světově uznávaný český hudební skladatel, dirigent použil nápěvkovou metodu (intonace řeči) nezvyklá melodika v jeho díle vychází z lidové hudby moravských regionů (Slovácko a Lašsko) orchestrální skladba Sinfonietta opery Její pastorkyňa Výlety pana Broučka Věc Makropulos Příběhy lišky Bystroušky Z mrtvého domu

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 18.5 Procvičení a příklady 3 + 1 (z daného řádku vyškrtni jeden výraz, který se zbylými třemi nemá nic společného) Bedřich Smetana Antonín Dvořák František Škroup Bohuslav Martinů Fidlovačka Kde domov můj Chtíc, aby spal Josef Kajetán Tyl Libuše Má vlast Dalibor Hubička Vltava Rusalka Z nového světa Slovanské tance Hradec Králové Nelahozeves New York Vysoká u Příbrami klavírista učitel dramaturg dirigent Dráteník zpěvohra pobyt v Americe

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 18.6 Něco navíc pro šikovné B. Smetana – Má vlast – Šárka Poslechněte si třetí symfonickou báseň Šárka z cyklu symfonických básní Má vlast a sledujte pomocí následujících nápověd výrazové prostředky hudby.   0.01. Zuřivě – smyčce – dívky mají v rukách meče a luky, chtěly získat ztracenou moc, stojí proti sobě muži vedeni Ctiradem a dívky vedeny Vlastou, Šárka je nastražena ke stromu jako past. 1.17. Klidným pochodem – melodie dechy – ve dvou taktech: Přijíždí Ctirad s družinou. 2.55. Melodie – samotný dechový nástroj. Velitelské gesto zastaví pochod, kdesi za skalou je slyšet nářek, podívají se dolů a vidí u stromu přivázanou dívku, která naříká. 3.40. Dvě smyčcové sekce – Pohledy z očí do očí, beze slov proudí milostné vyznání, hlava se točí závratí. 1. vyvrcholení. 5.22. Smyčce – Láskou zmámený Ctirad, medovina, bujarý tanec celé družiny 7.42. Dechový nástroj – sólo. Tábor usnul, nastala chvíle odplaty, Šárka troubí znamení zrady, avšak myšlenka špatného svědomí se také objevuje.  8.28. Rozčileně – smyčce + dechy. Zkázonosná bouře, žene se houf ozbrojených dívek, zní hlas odplaty. Závěrečné vyvrcholení B. Smetana – Má vlast – Vltava   Poslechněte si druhou symfonickou báseň Vltava z cyklu symfonických básní Má vlast a správně seřaďte části programu této skladby. Rej rusalek Široký tok řeky (hlavní téma) – 2x zazní Motiv Vyšehradu Svatojánské proudy Venkovská svatba Prameny Vltavy Lesní honba – lov zvěře

18.7 CLIL Bedřich Smetana Antonín Dvořák Leoš Janáček Bohuslav Martinů Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Music 18.7 CLIL SUITCASE Bedřich Smetana Antonín Dvořák Leoš Janáček Bohuslav Martinů Má vlast Rusalka Z nového světa Libuše Sinfonietta Otvírání studánek Prodaná nevěsta Šárka My Country, From the New World, The Opening of the Wells, The Bartered Bride

18.8 Test znalostí c d a Kdo nepatří mezi české hudební velikány? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 18.8 Test znalostí Kdo nepatří mezi české hudební velikány? a/ Bohuslav Martinů b/ Leoš Janáček c/ František Škroup d/ Antonín Dvořák Skladba Má vlast je: a/ symfonie b/ sonáta c/ opera d/ symfonická báseň 2. K nejvýznamnějším operám A. Dvořáka patří: a/ Šárka b/ Libuše c/ Rusalka d/ Bludička Bohuslav Martinů se narodil v: a/ Poličce b/ Nelahozevsi c/ Litomyšli d/ Hukvaldech Správné odpovědi: c d a Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 18.9 Použité zdroje, citace http://vstudni.webnode.cz/bedrich-smetana/ ( slide č.1) http://vstudni.webnode.cz/antonin-dvorak/ ( slide č.1) http://www.uh.brod.cz/kultura/skladatele/martinu/ram1.htm ( slide č.1) http://www.uh.brod.cz/kultura/skladatele/janacek/ram1.htm ( slide č.1) http://www.jagr68.xf.cz/zivotopis.html ( slide č.2) http://kontaktni-cocky.info/ ( slide č.2) http://www.realit.cz/clanek/cesky-sklarsky-prumysl-se-vraci-na-vysluni ( slide č.2) http://www.kst.sk/index.php/dosahovanie-cieov-na-tzt-organizacia-133/130-turisticke-znaky ( slide č.2) http://www.zimbio.com/pictures/c9I447WzzZ8/Victoria+Secret+Shopping+Event/5IAi6WXUNeG/Karolina+Kurkova ( slide č.2) http://www.kukatko.cz/clanky/televizni-tipy-na-tyden-9-15-5/ ( slide č.2) http://www.antonin-dvorak.cz/ ( slide č. 3) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Smetana_signature.jpg ( slide č. 3) http://co.kalipedia.com/musica/tema/bedrich-smetana.html?x1=20080819klpartmsc_18.Kes ( slide č. 3) http://www.youtube.com/watch?v=Qul0b3e631k ( slide č. 3) http://www.youtube.com/watch?v=uI8iTETiSqU ( slide č. 3) http://www.youtube.com/watch?v=H3RKqvknVYc ( slide č.4) http://3c-polaskova-martina.blogspot.cz/2012/04/podpis-leose-janacka.html ( slide č.4) http://www.cnb.cz/cs/platidla/numismatika/plan_emise_2001-2005/plan_janacek_soutez.html ( slide č.4) http://www.mistopisy.cz/policka_10305.html ( slide č.4) http://cs.wikipedia.org/wiki/Bohuslav_Martin%C5%AF ( slide č.4) http://zapisnik.borisklepal.cz/2011/03/page/2/ ( slide č.4) http://www.youtube.com/watch?v=NfgpjCMVNQc ( slide č.4) http://dum.rvp.cz/materialy/cesky-romantismus.html ( slide č.5) http://www.youtube.com/watch?v=5HF8jlqf8aw (slide č.6) http://www.youtube.com/watch?v=uI8iTETiSqU (slide č.6) http://dum.rvp.cz/materialy/cesky-romantismus-2.html (slide č.6) http://jfkmusichistory.blogspot.cz/2010/02/vltava-bedrich-smetana-listening-guide.html (slide č.7)

18.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 18.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 01 – 06/2012 Ročník 7.,8.,9. ročník Klíčová slova B. Smetana, A. Dvořák, L. Janáček, B. Martinů, opera, symfonie, symfonická báseň, národní škola, nápěvková metoda, balet, kantátový cyklus Anotace Prezentace popisující život a dílo nejvýznamnějších českých hudebních skladatelů.