Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Konference „Export jako významný pilíř ekonomického růstu firem“ Ostrava, 23.9.2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Advertisements

PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Festival Exportu Svaz průmyslu a dopravy ČR jako respektovaný, nezávislý a společensky zodpovědný sociální partner obhajuje zájmy zaměstnavatelů.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
CzechInvest Koncepce podpory investic
Export jako významný pilíř ekonomického růstu firem, Ostrava
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
SVAZ PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR AKTIVNÍ MOTIVACE ŽÁKŮ ZŠ = JISTOTA PRO BUDOUCNOST ŘEMESEL OLOMOUC
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Lenka Šůsová Marie Kubáňková Analýza možností podpory podnikání v Městské části Praha 13.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Seminář EU a my „50+“ Zlínský kraj Zlín,
ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti a priority MPO pro programové období kohezní politiky 2014.
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Pojištění exportu - EGAP 2009/10 Ostrava,
Exportní strategie České republiky Exportní úspěchy podniků Moravskoslezského kraje Ing. Petr Adrián, MBA poradce pro řízení podpory exportu MPO konference,
Setkání pracovníků kontaktních míst pro podnikatele MPO, Praha Kontaktní místa Hospodářské komory České republiky.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
Vodičkova 34, P.O. BOX 870, Praha 1, tel.: , Cesta k novým trhům Klíčový partner.
Krajský úřad Libereckého kraje SEMINÁŘ Možnosti spolufinancování projektů ze strukturálních fondů Evropské unie prostřednictvím operačních programů.
Flexibilní úvazky: pro a proti z pohledu zaměstnavatelů a zaměstnanců Projekt "Implementace přístupů k flexicurity v malých a středních podnicích (MSP)
Evropský podnikatelský konzultační panel - EBTP EBTP je konzultačním nástrojem Evropské komise Umožňuje podnikatelským subjektům sdělit své názory Evropské.
Partner českých malých a středních exportérů. Struktura financování a programy pro SME, připravované novinky pro podnikatele Seminář „Jak zpomalení růstu.
Mezinárodní obchod David Štros, Historie Starověk - Středomoří (Féničané, Římané) Středověk – vnitrozemí, středomoří, pobřeží Atlantiku, merkantilismus.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
BusinessCem Praha, 13. prosinec 2011 HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY A PODPORA PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
OPATŘENÍ EGAP NA PODPORU EXPORTU 3 OBSAH POSLÁNÍ, HLAVNÍ ÚKOLY A SMĚRY ČINNOSTI OPATŘENÍ KE ZLEPŠENÍ PODMÍNEK POJIŠTĚNÍ NOVÉ POJISTNÉ PRODUKTY.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
1 Možnosti podpory exportu ze strany státu v návaznosti na strategii mezinárodní konkurenceschopnosti ČR pro období PSP ČR, 29. června 2012.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Diskusní seminář ŘEMESLA V ČR Praha,
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Česká exportní banka Spolehlivý finanční partner exportu Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační.
Komerční banka - partner pro příjemce dotací Jitka Haubová zástupce výkonné ředitelky korporátního bankovnictví KB 190. Žofínské fórum, Čerpání.
A JEHO PROJEKTY. Sdružení CzechInno Součást systému inovačního podnikání ČR Součást systému inovačního podnikání ČR Sdružení CzechInno:  Je neziskovým.
Exportní konference, Zapojení Svazu průmyslu a dopravy ČR do naplňování Exportní strategie Exportní konference,
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Česká exportní banka Ing. Karel Bureš předseda představenstva a generální ředitel Business Den Ruské federace 30. září 2014 Aktuální možnosti financování.
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
Teritoriální setkání Singapur Česká exportní banka - aktuality ve financování exportu.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
EGAP 25 – čtvrtstoletí pojišťování českého exportu
Exportní konference Praha, 15. listopadu 2012
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zahraničně obchodní politika České republiky a Číny
Program B2B a zapojování soukromého sektoru do rozvojové spolupráce Ludmila Leškovská, Česká rozvojová agentura Praha,
Inovační potenciál České republiky Ing. Martin Štícha Sekce VaVaI
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel odboru podnikatelského prostředí
Transkript prezentace:

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Konference „Export jako významný pilíř ekonomického růstu firem“ Ostrava, 23.9.2010

Struktura prezentace: Jak vypadá segment MSP? Názory podnikatelů na podporu exportu malých a středních firem Konkrétní návrhy AMSP ČR Pozice českých exportérů Stručně o AMSP ČR Výsledky unikátních průzkumů k dalším oblastem podnikání

Malé a střední podniky tvoří v ČR 99,83 % všech firem Z celkového počtu 991.206 fyzických a právnických osob tvoří MSP 989.568 Zdroj: ČSÚ/MPO/2009 Meziroční pokles o 5,2 %.

Složení skupiny MSP: (Zdroj: ČSÚ) Mikrofirmy do 10 zaměstnanců 95,5 % Malé firmy do 50 zaměstnanců 3,7 % Střední firmy do 250 zaměstnanců 0,8 %

MSP zaměstnávají přes 2 miliony osob Malé a střední podnikání zajišťuje zaměstnání pro 61 % všech zaměstnanců v ČR

Malé a střední podniky v České republice: produkují: 52 % výkonů 55 % přidané hodnoty vyplácejí: 56 % mezd 51 % investic spotřebují: 54 % dovozu 39 % vývozu 35 % HDP

Názory podnikatelů na podporu exportu MSP (1) Průzkum AMSP ČR - září 2009 Výběrový vzorek: firmy 5-250 zaměstnanců, obor průmysl, celá Česká republika 85 % respondentů byly střední firmy s exportem více jak 5 let

Názory podnikatelů na podporu exportu MSP (2) Exportní strategii České republiky zná pouze 9 % firem O existenci České rady pro obchod a investice ví jen 16 % firem – nehájí zájmy MSP 82 % firem si myslí, že by bylo vhodné dočasně zahrnout do prioritních zemí sousední státy (Německo, Polsko, Slovensko) Velká kritika podnikatelů k práci státních úřadů v zahraničí

Názory podnikatelů na podporu exportu MSP (3) 86 % firem nevyužívá služeb OEÚ Zdlouhavost a nízká kvalita výstupů Služeb CzechTrade využívá 38 % firem Na rozdíl od OEÚ hodnoceny příznivěji, přestože se za jejich služby platí Pouze 5 % MSP využívá produkty ČEB Pouze 24 % MSP využívá produkty EGAP Důvod: jsou drahé Přetrvává názor, že jsou pro „velké“

Jaké služby státu v zahraničí firmám nejvíce chybí? Podpora marketingu, odbytu a akvizice Kvalitní rešerše firem, oborových sdružení a institucí vč. kontaktů Rychlá dostupnost základních informací o trhu Informace o daňově-právních aspektech podnikání v zemi Od OEÚ a ZK CzechTrade firmy očekávají jednoznačně kvalitní informace o trhu a profesionální přístup.

Návrhy AMSP ČR (1): Důsledné, přehledné a pravdivé vyhodnocení Exportní strategie na léta 2006-2010 + finanční audit systému proexportní podpory v ČR Přestat s kompetenčními spory MPO/MZV Vymezit roli Českých center Omezit roztříštěnost info zdrojů Zpoplatnění služeb OEÚ Zpřístupnění systém SINPRO

Návrhy AMSP ČR (2): Neomezovat v krizi podporu exportu, zvláště MSP Podporovat orientaci na dynamické trhy (Čína, Indie, Lat. Amerika), ALE Sousední země jsou pro MSP klíčové ! Analyzovat skutečný zájem firem a vytížení příslušných úřadů v daných zemích

Pozice českých exportérů: České MSP nereagují na globální trendy světového obchodu Stále je patrná závislost na EU (více než 60%) Inovace nejsou zásadním faktorem pro české vývozce (pouze 11 % firem v nich spatřuje potenciál) Za konkurenční výhodu je považována tradice a cena MSP podceňují riziko nezaplacení za dodané zboží a kurzové riziko Zavedení eura již není prioritou

Kam nejčastěji vyvážíme: Německo Slovensko Rakousko Polsko Maďarsko Rusko Francie USA Velká Británie Bělorusko …. 14. Čína …. 18. Indie (zdroj: průzkum ČEB)

Nejperspektivnější země z pohledu českých exportérů: Německo Rusko Slovensko Čína Polsko USA Rakousko Francie Indie Japonsko (zdroj: průzkum HSBC bank)

AMSP ČR – KDO JSME? 3 pilíře: NEZÁVISLOST ODBORNOST PRAXE Nejsme úřad.

AMSP ČR - kdo jsou naši členové: Firmy bez omezení velikosti z různých oborů, z celé České republiky Samostatné asociace, sdružení, cechy Živnostníci Banky a finanční instituce Střední a vysoké školy Agentury na výzkum trhu

AMSP ČR - kdo jsou naši členové: Nejvýznamnější obory: Dopravní telematika Výroba lodí Metalurgie a strojírenství Výroba plastů a gumy Elektrotechnika Stavební průmysl Řemesla Služby obecně a další K dnešnímu dni zastupuje AMSP ČR cca 254.000 podnikatelských subjektů.

AMSP ČR – KDE zastupujeme zájmy podnikatelů? Připomínkové místo nové legislativy Podnikatelská rada, tripartita Česká rada pro obchod a investice odborné výbory, komise, rady při MPO, MPSV, MF, MŽP, … Hodnotitelské komise Banky a finanční instituce Média Na evropské scéně: UEAPME, NORMAPME, partneři …

AMSP ČR - propagace malých a středních firem i živnostníků Prostřednictvím médií ocenit práci zejména malých firem a živnostníků, jejich nominace ZÁŠTITY UDĚLENÉ ASOCIACÍ: Firma roku & Živnostník roku vyhlášené deníkem HN Zlatá koruna (bankovní produkty) Štiky českého byznysu (Coface) HSBC grant pro exportéry (HSBC)

INFORMAČNÍ SERVIS pro malé a střední podniky: E-mailové informace zaměřené na: Legislativu s důrazem na MSP a živnostníky Průzkumy Trendy v oborech, přenos know-how ze zahraničí Teritoriální informace, podporu exportu Bankovní produkty a produkty pojišťoven Marketing Vzdělávání Propagaci účasti v soutěžích MSP - nominace Statistiku Další produkty a nástroje ke snižování nákladů ve firmách

Členům poskytujeme: PORADENSTVÍ V OBLASTI: právní, daňové, technických překážek obchodu, úvěrové (vč. záruk), prevence pohledávek, průmyslového a retailového pojištění, dotačních příležitostí, přístupu na zahraniční trhy, environmentální, vzdělávání a řízení lidských zdrojů apod.

Členům poskytujeme: prostor pro vyjádření zájmů a problémů a součinnost při jejich řešení Jednoduchou účast v projektech Speciální balíčky a slev produktů i služeb partnerů AMSP Účast na seminářích, workshopech, kontaktních setkáních podnikatelů, podnikatelských misí do zahraničí Propagaci a podporu v rámci soutěží

Zpřístupnění účasti firem ve vzdělávacích projektech: Firmám nabízíme účast v projektech předkládaných AMSP ČR a financovaných z evropských zdrojů, a to zejména v oblasti vzdělávání zaměstnavatelů a zaměstnanců. Benefit pro členy: Veškerou administrativní zátěž nese AMSP ČR, firmy pouze vysílají své pracovníky na vybrané kurzy.

Grantový program pro členy AMSP ČR Hodnocení business plánů firem (z jakékoli oblasti), přidělení finanční odměny prvním třem místům. Právě probíhá, uzávěrka 30.9.2010.

Vládě, parlamentu a dalším státním subjektům nabízíme: Výsledky unikátních průzkumů o názorech podnikatelů a skutečné situaci v malém a stř. podnikání Návrhy řešení z praxe Otevřenost a korektnost jednání Apolitická stanoviska a názory

Institucím nabízíme: Spolupráci Práci na společných projektech Vzájemné odborné konzultace Společná stanoviska pro média … a firmám :

Nemusíte být hned naším členem… …staňte se pozorovatelem … zdarma, na 6 měsíců viz www.amsp.cz  Členství v AMSP ČR

„Jsme firmám blíž“ Děkuji za pozornost Eva Svobodová, MBA generální ředitelka amsp@amsp.cz tel. 222 246 404 www.amsp.cz 29