INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/21.3168 Č.j.: 14863/2011-469 Tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Macháčková Ludmila Donátová Klára
Advertisements

OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Elektromagnetické vlny
Světlo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
O základních principech
Světelné jevy Optika I..
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Světelné jevy a jejich využití
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
OPTIKA.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
Zpracovala: ing. Alena Pawerová
Rozptyl světla Rayleighův rozptyl Miroslav Blabla 9.A.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Světlo Richard Brabec.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Světlo a světelné zdroje
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Zdroj světla. Šíření světla
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Světlo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Světlo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZEMĚ a MĚSÍC.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Název projektu: Škola a sport
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.
ZDROJE SVĚTLA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o světle a světelných zdrojích. Světlo a světelné zdroje Název.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Elektromagnetické záření. Elektromagnetická vlna E – elektrické pole B – magnetické pole Rychlost světla c= m/s Neviditelné vlny, které se.
Světlo, optické zobrazení - opakování
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
Světlo jako elektromagnetické vlnění
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Třída 3.B 3. hodina.
Druhy optických prostředí
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Optika – úvod světlo Fyzika 8. ročník

Světelný zdroj = předměty, ve kterých světlo vzniká a která ho vydávají zdroji světla mohou být jak rozžhavená tělesa (Slunce, plamen svíčky,...), tak i tělesa nerozžhavená (zářivka, světluška,...) Svítit mohou i tělesa osvětlená (Měsíc, Jupiter, osvětlená bílá zeď,…). Bodovým zdrojem nazýváme zdroj světla, jehož rozměry jsou zanedbatelné vzhledem ke vzdálenosti (pouliční lampa, hvězda,...). Ostatní zdroje jsou plošné.

Která tělesa jsou světelným zdrojem, kde světlo vzniká? Měsíc zářivka pouliční lampa baterka oheň Jupiter zrcadlo blikačka světlomet u auta odrazka na šlapačce Mars Polárka Venuše

Vyber studené zdroje světla, kde světlo vzniká: obrazovka televizoru žárovka světlomety u auta světluška Laser optické vlákno zářivka LED dioda

Jak vidíme? Do našeho oka vstupuje zornicí (panenkou) světlo, vidíme tedy jen ty předměty, od kterých k nám světlo přichází.

Bílé světlo = světlo, které k nám přichází ze Slunce Dá se rozložit například pomocí kapky vody nebo CD disku na barevné spektrum (duha, je ohraničena červenou a fialovou barvou). Bílé předměty odrážejí téměř všechno světlo, které na ně dopadá. Černé předměty téměř všechno pohlcují. Barevné předměty odrážejí pouze světlo jedné barvy. ÚKOL3

Test barvocitu test-barvocithttp://strankyproseniory.cz/zabava/128- test-barvocit

Optické prostředí Optická prostředí (prostředí, kterým se světlo šíří) mohou být: průhledná (vzduch, čisté sklo) průsvitná (matné sklo, kouř, mlha) neprůhledná (dřevo, keramika) čirá (propouští světlo všech barev) barevná (propouští světlo jen určité barvy) ÚKOL4

Rychlost světla Světlo se šíří přímočaře. ne ano přímka, po které světlo putuje, je paprsek Rychlost světla ve vakuu je km/s, v ostatních průhledných prostředích je menší.

Světlo = elektromagnetické záření s určitou vlnovou délkou (400 nm až 800 nm) Ultrafialové = elektromagnetické záření s vlnovou délkou kratší než má viditelné světlo, avšak delší než má rentgenové záření. Pro člověka je neviditelné, existují však živočichové (ptáci, plazi, některý hmyz), kteří jej dokáží vnímat. Jeho přirozeným zdrojem je Slunce. Infračervené záření = elektromagnetické záření s vlnovou délkou větší než viditelné světlo, ale menší než mikrovlnné záření. Název značí „pod červenou“ (z latiny infra = "pod"). Je nositelem tepla.

Rozptyl světla na Zemi vidíme světlo přicházet ze všech míst světlo se v atmosféře rozptyluje (atmosféra pohlcuje rentgenové a ultrafialové záření ve výšce 60 km, světlo propouští) nejlépe se rozptyluje modrá barva na Měsíci je ve dne černá obloha, světlo vidí astronauti přicházet jen z těch míst, kde jsou nějaká vesmírná tělesa, tam kde nejsou vidí tmu

Zařaď jednotlivá prostředí: mlha mléčné plexisklo skleněná lahev od piva keramika papír v sešitě brýle na lyžování průsvitné barevné, průhledné neprůhledné průsvitné barevné, průhledné

Duha Seřaď barvy duhy:

Zdroje: použité obrázky jsou z Klipartu