Objem LC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vedlejší jednotky objemu
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
Fyzika Měření objemu a času.
Příprava laboratorní práce č.3
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu pevného tělesa
Měření objemu Pč 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
OBJEM a jeho měření.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měříme délku s různou přesností
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Objemové jednotky a jejich převody
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Měření objemu pevného tělesa
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Autor: Mgr. Karolina Pátková
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Měření délky.
Transkript prezentace:

Objem LC

1,5 l 0,5 l 0,33 l

Mokrá buchta Ingredience: 400 g polohrubé mouky, 150 g moučkového cukru, 2 dl oleje, 4 vejce, 1 lžíce rozinek(namočených v rumu), 3-5 lžic rumu, 1 vanilkový cukr, 1 prášek do pečiva, 2 malé sklenice kompotu   Ingredience: 400 g polohrubé mouky, 150 g moučkového cukru, 2 dl oleje, 4 vejce, 1 lžíce rozinek(namočených v rumu), 3-5 lžic rumu, 1 vanilkový cukr, 1 prášek do pečiva, 2 malé sklenice kompotu        

Každé těleso zaujímá určitý prostor- má určitý objem Objem je fyzikální veličina značka V (volume) základní jednotka krychlový metr……. je objem krychle s hranou délky 1 m

1dm3 1 cm3 1 dm 1 cm 1dm 1 dm

Jednotky a) metrické 1000 1000 b) duté 100 1000 (centimetr krychlový) (decimetr krychlový) b) duté (hektolitr) 100 1000 (mililitr) (litr)

Platí : 1dm3 1dm3

a)pevných těles – objem vypočítáme z rozměrů Určování objemu a)pevných těles – objem vypočítáme z rozměrů např.krychle V = a.a.a V= 8 cm3 a= 2cm b)kapalin – objem měříme pomocí odměrného válce

Zásady správného měření objemu kapalin vybereme vhodný odměrný válec (podle množství kapaliny) -určíme v jakých jednotkách je stupnice, kolik jednotek odpovídá jednomu dílku a měřící rozsah stupnice -válec postavíme na vodorovnou podložku - nalijeme do válce kapalinu a počkáme až se kapalina ustálí - na stupnici se díváme kolmo

odchylka měření = polovině nejmenšího dílku

Zajímavost – britské jednotky objemu krychlová stopa pinta 0,57 litru galon 4,55 litru barel 1,59 hektolitru 30 dm3

A něco pro kuchaře a kuchařky Víte, že 1 hrnek má objem Do polévkové lžíce se vejde Do malé lžičky kapaliny se vejde

Mějte vždy objem, tak akorát !!!!!!!!!!

http://www.missxxl.cz/main.php