24.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK STAVBA TĚLA, KOSTRA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Místo, kde žijeme - DOMOV
Advertisements

Člověk a vývojová stádia člověka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
8.1 Lidé kolem nás – POSTAVENÍ DĚTÍ VE TŘÍDĚ, VZTAHY
Elektronická učebnice - I
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
44.1 Člověk – pohybová soustava – svaly II.
Elektronická učebnice - I
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
Elektronická učebnice - I
10.1 Slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Opěrná soustava Úvod.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
Kostra.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
25.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK VNITŘNÍ ORGÁNY
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
27.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK ZDRAVÍ, HYGIENA, NEMOC
KOSTRA Prvouka 3.ročník. KOSTRA Prvouka 3.ročník.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Člověk a jeho zdraví – Kostra
Elektronická učebnice - II
kosterní soustava svalová soustava kožní soustava
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Lidské tělo Prvouka 3.ročník VY_32_ZAZNAM_Prv.I.3.D.03 – Lidské tělo
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
5.1 Měření na centimetry a milimetry
KOSTRA LIDSKÉHO TĚLA tvoří oporu těla upínají se na ni kosterní svaly udává tvar těla postava člověka (díky kostře) je tedy vzpřímená a páteř je.
54.1 Genetika - člověk Jak je tomu s dědičností krevních skupin?
Elektronická učebnice – l
Lidská kostra Martina Habrdlová Martina Habrdlová Martina Habrdlová.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: informace navíc Autor: Mgr. Eva Palovská,2011 Ověření ve vyuce: ,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Radana Marelová Název : VY_32_INOVACE_2A_19_Lidské_tělo Téma:
Kosterní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_1_Kosterní soustava Téma: Přírodověda.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_25 II Pohybová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Lidské tělo - kostra.
Anotace Prezentaci slouží jako úvod do nové kapitoly: Svalová soustava
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
Lidské tělo.
Znaky života člověka Průběh lidského života
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
BODY PARTS Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku a slouží k
LIDSKÝ ORGANISMUS STAVBA TĚLA.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_NAŠE TĚLO
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Kostra člověka.
Transkript prezentace:

24.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK STAVBA TĚLA, KOSTRA Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 24.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK STAVBA TĚLA, KOSTRA KAŽDÝ ČLOVĚK JE JEDINEČNÁ BYTOST. Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Vladimíra Jaborová

Napište vlastnosti, které se vám na vašem kamarádovi líbí nejvíc. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 24.2 Co už víš? Někdo je velký, někdo malý, někdo má modré oči, jiný hnědé nebo zelené. Popište, jak vypadá váš kamarád. Myslíte si, že je důležitější, jak vypadá, nebo jaký je? Napište vlastnosti, které se vám na vašem kamarádovi líbí nejvíc.

24.3 Člověk a lidé Části těla Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 24.3 Člověk a lidé Části těla Každé lidské tělo má stejné základní části. Muži a ženy – dvě pohlaví – se od sebe některými znaky odlišují. Každý z vás je člověk – chlapec, nebo děvče. Podle věku jste ještě děti. Každá paní učitelka je žena, pan učitel je muž. Jsou dospělí. Všichni dohromady jsme lidé. Máme ruce, nohy, hlavu, trup, a přece se navzájem v mnohém lišíme. Na Zemi žije mnoho lidí. Všichni mají shodnou základní stavbu těla, přestože se někdy i nápadně liší vzhledem a chováním. Podle některých znaků, jako je např. barva pleti, barva vlasů nebo tvar obočí, se rozlišují lidské rasy. Bez ohledu na tyto rozdíly si mají všichni lidé pomáhat. Nikdo nemá právo vyvyšovat se nad ostatní. Žádného člověka nesmíme hodnotit podle jeho vzhledu, ale podle toho, jak jedná s ostatními lidmi, jak se chová ke zvířatům, rostlinám a k celému svému okolí. Pamatuj, že všichni lidé jsou si rovni.

24.4 Kostra a svaly Pohyb těla umožňuje kostra a svaly. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 24.4 Kostra a svaly Pohyb těla umožňuje kostra a svaly. Kostra je oporou lidského těla. Chrání vnitřní orgány těla: mozek, srdce, plíce, žaludek, ledviny a další. Kostra člověka je složena z jednotlivých kostí. Základem je páteř, k ní je připojena lebka, kostra hrudníku, kostra dolních a horních končetin. Většina kostí je spojena nepohyblivě. Pohyblivě spojují kosti klouby. Svaly se upínají na kostru, střídavě se smršťují a napínají, tím umožňují pohyb. Aby nás kosti a svaly nebolely, dbáme na správné držení těla. Nehrbíme se. Aktovky a batohy nosíme na zádech. Sedíme rovně.

24.5 Procvičení a příklady kostra Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 24.5 Procvičení a příklady 4. Při Vv si vytvořte plakát (obraz) lidské postavy. Udělejte skupiny po 4 – 5. Jeden si lehne na zem na roli papíru, druhý ho obkreslí, další vybarví a připíší části těla. 5. Při Pč vymodelujte postavu z plastelíny. 6. Při Aj nacvičte písničku Head and shoulders. 7. Víš, jak správně pečovat o svůj chrup? 8. Nahmatej si v těle některé kosti. Pohybuj dlaní a prsty, pozoruj, jak se mění tvar. Nahmatej na zádech spolužáka páteř, pozoruj, jak se mění, když se ohne a pak zase vzpřímí. 9. Natrénuj kostru člověka: 1. Svaly, které se upínají na kostru, dokážeme ovládat svou vůlí. Zajišťují pohyb a schopnost vykonávat práci. Proveď cvik, při němž zapojíš postupně: 1. horní končetiny, trup. 2. pánev a horní končetiny 3. krk 2. Nyní ať předvede cviky někdo ze třídy, a ty napiš, jaké části těla byly zapojeny. Dřepy______________________________________________ Leh - sedy__________________________________________ Poskoky na místě_____________________________________ 3. Odpověz na otázky: Cvičíš? Kolikrát týdně? Změř si čas, který potřebuješ k vykonání 10ti dřepů, a zapiš si ho. Deset dřepů mi trvalo _____________sekund. kostra

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 24.6 Zuby V obličejové části lebky jsou zuby, které dohromady tvoří chrup. Zuby slouží k rozmělňování potravy. O svůj chrup musíme pečovat, pravidelně si jej čistit a nezapomenout na vhodnou zubní pastu pro určitý věk. Dvakrát ročně pak navštívit svého zubního lékaře.

24.7 Body parts Zahraj si hry: Body parts BINGO Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 24.7 Body parts Body parts include: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose, legs, arms, feet, hands, fingers, hair Zahraj si hry: Body parts BINGO What is the corect ansver?

24.8 Test znalostí 1. K čemu slouží kostra člověka? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 24.8 Test znalostí 1. K čemu slouží kostra člověka? a/ je oporou těla, chrání vnitřní orgány b/ k přijímání potravy c/ k ležení d/ zajišťuje oběh krve 3. Mají všichni lidé základní stavbu těla stejnou? a/ ne, každý člověk je jiný b/ ne, každý má jinou barvu vlasů a očí c/ ne, každý má jinou povahu d/ ano, pouze muži a ženy se od sebe některými znaky odlišují. 2. K čemu slouží svaly člověka? a/ umožňují poznávat hmat b/ umožňují pohyb c/ chrání vnitřní orgány d/ zpracovávají potravu 4. Podle čeho se rozlišují lidské znaky? a/ dle některých znaků, např. barva pleti, barva vlasů nebo tvar obočí b/ dle sluchu c/ dle čichu d/ dle kostry dolních končetin Správné odpovědi: a b d Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 24.9 Použité zdroje, citace http://teacherslove.blogs.sapo.pt/19423.html - slide č. 7 http://www.eslbingo.com/bingo_esl_body_parts.php - slide č. 7 http://tx.english-ch.com/teacher/yanda/kids-a/identify-body-parts/ - slide č. 7 http://freshbodiesexhibit.com/body-parts-popular-tattooed-body-parts.html - slide č. 7 http://wiki.rvp.cz/Kabinet%2FObrazky%2FSpeci%C3%A1ln%C3%AD_pedagogika%2FKomunika%C4%8Dn%C3%AD_tabulky%2FLidsk%C3%A9_t%C4%9Blo – slide č. 1 http://skolicka6.sweb.cz/KOSTRA/PRVOUKA2.htm - slide č. 5 http://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/345/nase_telo___pracovni_sesit_pro_3_rocnik.pdf - slide č. 5 Věra Štiková: Já a můj svět – prvouka pro 2. ročník, pracovní sešit, nakladatelství Nová škola, 2008, str. 44 – slide č. 2 Věra Štiková: Já a můj svět – prvouka pro 3. ročník, učebnice, nakladatelství Nová škola, 2008, str. 68 – slide č. 4 Kliparty z databáze. Danuše Kvasničková, Věra Danielovská: Prvouka pro 3. ročník základní školy, Fortuna, Praha 2002 – str. 26, 27 – slide č. 3

24.10 Anotace Autor Mgr. Vladimíra Jaborová Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 24.10 Anotace Autor Mgr. Vladimíra Jaborová Období 01 – 06/2012 Ročník 1. – 3. ročník Klíčová slova Stavba těla a kostra člověka. Anotace Prezentace popisující stavbu těla a kostru člověka.