Kalibrace doplňujících položek Brace testu Filip Jelínek Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeská univerzita v Plzni.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

DESETINNÁ ČÍSLA.
Lane Machine Program list
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Základy Posilování popis
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Přednáška 12 Diferenciální rovnice
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Tematická oblast: Vybraná témata z teorie tělesné kultury
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Zábavná matematika.
1 Hodnocení geologických dat pomocí matematické statistiky Petr Čoupek 740/742/ IT spec.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Diagnostika ve sportovních hrách
Náhoda, generátory náhodných čísel
Těžiště tělesa (Učebnice strana 48 – 50)
4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům
PYRAMIDA Práce a energie
Určování polohy těžiště stabilometrickou plošinou
Šárka Honsová Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeská univerzita v Plzni Příspěvek k přenosu motorických předpokladů z rodičů na děti.
8. listopadu 2004Statistika (D360P03Z) 6. předn.1 chování výběrového průměru nechť X 1, X 2,…,X n jsou nezávislé náhodné veličiny s libovolným rozdělením.
Gymnázium J. A. Komenského Uherský Brod PZ 2013 SEZNÁMENÍ SE STRUKTUROU A CÍLEM PŘIJÍMACÍCH TESTŮ.
Basketbal Sportovní gymnázium Pardubice.
pro navazující magisterské studium TVS
Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost.
Vlastnosti motorických testů a baterií
VLASTNOSTI MOTORICKÝCH TESTŮ Oddělení antropomotoriky, rekreologie a metodologie Katedra kinantropologie, humanitních věd a managementu sportu © 2009 FTVS.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Studentská PARDUBICE
MOTORICKÉ TESTY A TESTOVÉ SESTAVY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Posilování celého těla 2
Některé aspekty predikce úspěšnosti jedinců ve sportovních hrách s míčem Katedra kinantropologie a základů humanitních věd FTVS UK Praha Šárka Honsová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Pád pacienta – národní indikátor kvality ošetřovatelské péče
Skolióza páteře Petra Krajčová.
Charakter a projevy talentovanosti jako obecného fenoménu s aplikací na některé prvky v míčových hrách představení projektu disertační práce Katedra kinantropologie.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Sport Testing Center STRUKTURA MOTORICKÝCH SCHOPNOSTÍ V BRACE TESTU Ladislav Čepička Západočeská univerzita v Plzni.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Normální rozdělení a ověření normality dat
KOTOUL VPŘED ŘADÍME MEZI ZÁKLADNÍ GYMNASTICKÉ PRVKY
TALENT ..
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA 3.Krok Výběr analýzy.
Západočeská univerzita v Plzni
Vybrané testové baterie
Reforma školství v ČR.
Vybrané testové baterie
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Která čísla označují správné držení těla?
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Moderní trendy ve fitness s využitím tradičních i netradičních pomůcek
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
Principy testování a měření
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Reforma školství v ČR.
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
Vytrvalostní schopnosti
Kršáková Marie a Zelenková Veronika
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Transkript prezentace:

Kalibrace doplňujících položek Brace testu Filip Jelínek Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeská univerzita v Plzni

Úvod Ve velké většině motorických testů se zpravidla snažíme získat nějaké informace o schopnostech, dovednostech nebo jiných teoretických vlastnostech testované osoby. Jedním z těchto testů je Brace test - indikátor pohybového nadání neboli docility. Původně byl tento test prezentován již ve 40. letech D.K. Bracem – uvedl 40 položek. Na něj navazující McCloy z počátečních 21 cviků dostal postupnou redukcí na konečných 10 položek, tedy modifikaci známou jako Brace test. U nás tuto testovací baterii uvedl J. Štěpnička.

Teoretická východiska V naší studii zaměřené na kalibraci doplňujících položek vycházíme z obtížností jednotlivých položek Brace testu. V úseku škály od hodnoty obtížnosti 0,99 až 2,47 jsme zjistili absenci položek. Dále jsme zjistili, že nejobtížnější položka má parametr obtížnosti 2,47 a nejsnazší položka -1,5, což způsobuje určitou nevyváženost škály a ta tak ztrácí svou diagnostickou sílu. 0 0,511,52 2,5 - 0, , , Obtížností jednotlivých položek Brace testu

Metodika Každý pohybový úkol jim byl vždy popsán a demonstrován examinátorem. Bylo poukázáno na chyby, které znamenají nesplnění daného pohybového úkolu a čeho se mají testovaní žáci vyvarovat. Na každý cvik měli vždy tři pokusy. Splnění či nesplnění daného pohybového úkolu záleželo na posouzení examinátora. Způsob hodnocení: Bezchybným splněním na první pokus získala testovaná osoba tři body. Splněním na druhý pokus získala dva body. Splněním na třetí pokus získala jeden bod. Nesplněním nula bodů. Celkový výsledek je dán součtem bodů získaných v jednotlivých položkách.

Obrat Mírný stoj rozkročný (v šíři pánve) - skokem dvojný obrat vlevo nebo vpravo a tlesknout chodidly 1x, ruce dopomáhají pohybu - výdrž 2 sekundy po doskoku. Nesplnění: neprovedení celého dvojného obratu, doskok mimo místo odrazu, ztráta rovnováhy, kratší výdrž po doskoku, netlesknutí chodidly.

Dřep - skrčit předpažmo, ruce sepnuté - pádem vzad průvlek pravou (levou) nohou a zpět do dřepu s provlečenou pravou (levou) nohou - vydržet 2 sekundy. Nesplnění: neprovléct ruce, zhoupnutí vzad do polohy zpět, nevydržet 2 sec. Kolébka

Klik Klik ležmo - dohmatem dlaní vzad - váha v kliku ležmo a vydržet 5 sekund. Nesplnění: dotknutí se země jakoukoliv častí těla kromě rukou, kratší výdrž.

Vzpor dřepmo Vzpor dřepmo rozkročný - váha na rukou ve vzporu dřepmo - výdrž 5 sekund. Nesplnění: ztráta rovnováhy, kratší výdrž.

Váha Vzpor ležmo - zvednout pravou (levou) ruku a levou (pravou) nohu - výdrž 5 sekund. Nesplnění: ztráta rovnováhy, kratší výdrž.

Zpracování dat Škálogramová analýza upravená podle Raschova modelu. Použitý software: WINSTEPS 3.38 Microsoft Excel 2000

Výsledky Položka Hrubé skóre Parametr obtížnosti InfitOutfit Klik221,630,830,63 Kolébka530,650,901,04 Vzpor dřepmo80-0,70,530,50 Váha108-1,051,001,01 Obrat110-1,161,164,79 Průměr74,60,000,881,59 S.D.33,61,050,211,61

Výsledky Nejobtížnější z navržených položek je položka klik s hodnotou obtížnosti 1,61. Tato položka svojí hodnotou obtížnosti přesně vymezuje oblast mezi položkou 8 a 10. Pro tento test je tedy vyhovující. Druhou nejobtížnější položkou v pořadí je kolébka. Tato položka se svoji hodnotou obtížnosti nejvíce přiblížila rozmezí, ale pro tuto škálu je také nevyhovující. Nejsnazší položkou naší škály byla položka obrat. Tato položka se zatím nejvíce přiblížila svoji hodnotou obtížnosti -1,16 k hodnotě -2,5, a proto by tato položka mohla zaujmout místo pro vyváženost škály a rozšíří tak diagnostickou sílu položky. Zbývající dvě položky vzpor dřepmo a váha jsou svými parametry obtížnosti mimo námi hledaný interval a proto jsou pro nás opět nevyhovující.

Závěr Předložené výsledky prokazují, že námi navržené položky v podobě v jaké jsou uvedeny v tabulce č. 1 jsou pro naši škálu mimo položky klik prozatím nepoužitelné. Pro jejich další kalibraci a zpřesnění odhadu parametru obtížnosti je však nutno jejím prostřednictvím provést ještě další testování. V další fázi testování bude následujícím úkolem jednotlivé nevyhovující položky modifikovat tak, aby se jejich hodnota obtížnosti pohybovala v rámci chybějícího úseku. Jednotlivé nevyhovující položky bude proto nutno zjednodušit nebo naopak ztížit.

Děkuji za pozornost Filip Jelínek