Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Násobení zlomků..
Advertisements

Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Digitalizace výuky Příjemce
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Lomené algebraické výrazy e-learning
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky Smíšená čísla.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Základní struktura života
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
9.
Digitalizace výuky Příjemce
Dělení zlomků.
2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Rozklad mnohočlenů na součin
Digitalizace výuky Příjemce
Racionální čísla.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Lomené algebraické výrazy
IV. Násobení lomených výrazů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Složené zlomky..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
SLOŽENÝ ZLOMEK.
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Zlomky Dělení zlomků..
Rozklad mnohočlenů na součin
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Zlomky Složené zlomky..
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PředmětMatematika TémaNásobení zlomků Ročníksedmý AutorMgr. Iva Trnková

NÁSOBENÍ ZLOMKŮ

NÁSOBENÍ ZLOMKU PŘIROZENÝM ČÍSLEM Petr si vzal 1/4 koláče, pak si ještě dvakrát po 1/4 přidal. Petr tedy snědl třikrát stejný díl 1/4. Jakou část koláče snědl Petr celkem? Příklad mohu zapsat dvojím způsobem:

JIŽ UMÍME SČÍTAT ZLOMKY (VIZ OBRÁZEK PRO ZOPAKOVÁNÍ) Z TOHO PLYNE VÝSLEDEK NAŠEHO PŘÍKLADU:

NÁSOBENÍ ZLOMKU PŘIROZENÝM ČÍSLEM Zlomek násobíme přirozeným číslem tak, že přirozeným číslem vynásobíme čitatele, jmenovatele zlomku opíšeme.

Práce do školních sešitů, zároveň na tabuli: Zadání

NÁSOBENÍ ZLOMKŮ Jak byste řešili:

Příklad se dá vysvětlit také tak, že máme 3/4 koláče a z této části máme určit polovinu. Pokusíme se příklad znázornit graficky: Máme určíme 1/2 Kolik částí nám zbylo? Opět 3, ale z osmi částí. Tedy výsledkem jsou 3/8

Zlomky násobíme tak, že vynásobíme čitatele čitatelem a jmenovatele jmenovatelem.

Pokud to lze, výsledný zlomek zkrátím na základní tvar případně převedu na smíšené číslo. Krátit můžeme už ale i během násobení, a to buď křížem nebo ve zlomku. Nikdy ne v řádku!

Příklady k procvičení: Zadání