EVROPSKÝ vs. ASIJSKÝ DIVADELNÍ SYSTÉM Pavel Trtílek, 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
(Literární výchova - 7. ročník)
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.15 Anotace: Prezentace se zaměřuje na divadlo a film, porovnává jejich funkci, vysvětluje jednotlivé pojmy, uvádí základní filmové.
Meziválečné české divadlo
Řecké divadlo Dějepis 2. stupeň
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_854_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Divadelní inscenace jako kolektivní dílo I Dramatická výchova a umění Obr. 1.
Dramatická výchova 8. B 2013/2014.
VY_32_INOVACE_ČJ _ Osvobozené divadlo Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
DIVADLA MALÝCH FOREM Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_11 Tematická.
ČESKÁ DIVADLA výběr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Jan Werich Jiří Voskovec
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rakousko.
Devětsil Mgr. Lucie Rusová
MATEŘSKÁ ŠKOLA, ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA, HORNÍ ČESKÁ 15, ZNOJMO EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_855_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
HISTORIE A SOUČASNOST Mgr. Michal Oblouk
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
VY_32_INOVACE_2A1 Divadla malých forem.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Josef Kajetán Tyl Vojtěch šimon.
FRANCOUZSKÉ ANTIREALISTICKÉ DIVADLO NA POČÁTKU 20. STOLETÍ
37.1 Drama, hudebně-dramatické žánry
2. Sentimentalismus a preromantismus
BERTOLT BRECHT Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti ICT Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
DRAMATICKÉ UMĚNÍ Mgr. Michal Oblouk
Slovesná tvorba v době baroka 6. Divadlo svět J. S. Bach: Matoušovy pašije, Ježíš Nazaretský.
Emil František Burian
Osvobozené divadlo.
Národní divadlo čeští herci Autor: Adam Zivner. Národní divadlo - obecně Zlatá kaplička v Praze nejznámější divadlo v ČR příspěvková organizace ČR zřizovatel.
FRANCOUZSKÉ ANTIREALISTICKÉ DIVADLO NA POČÁTKU 20. STOLETÍ Proměny francouzského divadla: Jacques Copeau, Kartel.
České divadlo po 2. světové válce Tematická oblastBRNO - divadla Datum vytvoření RočníkČtvrtý Stručný obsahPřehled brněnských divadelních scén.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa ČÁST WERICHOVY DVOJROLE PENÍZE NEBO … WERICHOVO JMÉNO PUDR A … … POCKET.
České divadlo po 2. světové válce Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Česká divadelní ocenění Datum vytvoření
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Anotace: Materiál je určen pro žáky 3. ročníku střední odborné školy a pro žáky nástavbového studia. Text se zabývá meziválečným obdobím v české literatuře,
HISTORIE A SOUČASNOST Mgr. Michal Oblouk
MOSKEVSKÉ UMĚLECKÉ DIVADLO
Divadlo španělského zlatého věku 2
OSVÍCENSKÝ KLASICISMUS
Divadlo By : Vanessa Thorne.
STYLISTICKÁ TERMINOLOGIE
Divadlo mezi válkami.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
SURREALISMUS © Pavel Trtílek, 2009.
Národní divadlo, jeviště, hlediště.
Bertolt Brecht Doplňte vynechané údaje Začal studovat …………., později …………… emigroval do …………………, 1941 do…… se vrátil do …………….. Berlína.
I. Prostorový kontext, A) Athény
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Iva Procházková Eva Švančarová
VY_12_INOVACE_RŮ_I_13 DRAMA 1/2
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
O rímskom divadle Čítanie pre 4.ročník ZŠ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

EVROPSKÝ vs. ASIJSKÝ DIVADELNÍ SYSTÉM Pavel Trtílek, 2014

v 17. stol. se začaly oba systémy rozcházet: – Evropa: žánrové odloučení opery, baletu a činohry Činohra: začal se vyzdvihovat dramatik dodržovala se co nejpřesněji předloha dramatického textu omezovalo se dominantní postavení herců upouští se od iluzivnosti dramatického prostředí vznik kamenných divadelních budov (kukátkové jeviště, „4. stěna“, rampa) vrchol: cca poslední třetina 19. stol.

interiér Comédie-Française v Paříži

čínské lidové divadlo „Ďi“

proti zliterárněnému činohernímu divadlu začali vést boj modernističtí režiséři – A. Artaud, E. G. Craig, A. J. Tairov, V. E. Mejerchold, B. Brecht – a po nich P. Brook, J. Grotowski, A. Mnouschkin ad. u nás to byli zejm. režiséři předválečné divadelní avantgardy (Frejka, Honzl) a posléze studiová divadla 60. let.

Kde hledala moderna a avantgarda inspiraci: – tradiční evropské divadelní útvary (komedie dell‘arte, lidové a jarmareční divadlo, pantomima, kabaret…) – asijské divadlo (ryzí divadelnost vyvíjející se po staletí, nadřazenost herce nad textem, otevřené jeviště nezatížené množstvím kulis, umožňující komunikaci a spolupráci herců a diváků)