Hannah Arendtová Politická teorie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název: Poškozování lidských práv Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Jakub Lindner C3A Móhandás Karamčand Gándhí Velký duch, Otec národa. Byl jeden z největších politických a duchovních vůdců Indie a indického.
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
Filip Hofmann, C3A, 2011/2012.  Definice  Počátky  Itálie  Německo  Španělsko  Šíření do světa.
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MULTIKULTURNÍ SOUŽITÍ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Stát Občanská výchova.
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
Problémy poválečného světa
ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Totalitní režimy.
Nástup fašismu.
fašismus nacismus rasismus anarchie darwinismus
Totalitní režimy svět mezi dvěma válkami
Osvícenství.
Friedrich Nietzsche Kamil Závorka C4B.
VY_32_INOVACE_29-04 Úvod do politologie.
KOMUNISMUS Michal Hess.
VY_12_INOVACE_100 Leden 2012Mgr. Regina Kokešová.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Vičar, Zelenka - C2A.  politická ideologie  společnost bez žádných forem nadvlády člověka nad člověkem  bez autorit (skepse)  bez žádné hierarchie.
William Golding Pán much
Národy světa Název školy
Rasismus.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Platón Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Husserlova teorie přirozeného světa
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
 Tomáš Pešl C4B  Martin Heidegger  Život  Díla  Otázky  Zdroje.
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Antisemitismus historické předpoklady. Možná periodizace Nábožensky orientovaný antisemitismus Antisemitismus 19.století 20. století – šoa Antisemitismus.
Nacismus Michal Kolář.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
11. Vztah práva a státu a pojem právního státu
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
LIDSKÁ DŮSTOJNOSTLIDSKÁ DŮSTOJNOST Renta Lingová | Helena Mihalovicsová | Purkyňovo gymnázium StrážniceRenta Lingová | Helena Mihalovicsová | Purkyňovo.
PROBLÉMY LIDSKÉ NESNÁŠENLIVOSTI
Institut ochránce práv dětí
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol,
Stát Definice, funkce, typy.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Komunismus a fašismus.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Porušování lidských práv
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
FAŠISMUS V ITÁLII.
Sociologie - projekt 2. C.
Totalitní režimy.
Totalitarismus - shrnutí
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Transkript prezentace:

Hannah Arendtová Politická teorie Aleš Dlouhý

Obsah Život Eichmann v Jeruzalémě: zpráva o banalitě zla Původ totalitarismu

Život 1906 – 1975 Filosofka německo-židovského původu Hannover -> Königsberg Kant, Goethe, Heidegger, Husserl, Jaspers Kritika Nacismu, záchrana židových dětí Publicistka a profesorka

Eichmann v Jeruzalémě: zpráva o banalitě zla Pozorování Eichmannova procesu „Ospravedlňování“ jeho činů Obyčejný člověk, plnění rozkazů

Původ totalitarismu Vysvětlení Porozumění Přijmutí skutečnosti Výzkum o původu Totalitarismu 4 části

1.Antisemitismus Ambice pro vznik národnostních státu Třídní rozdíly, finanční problémy určitých vrstev 19.století – žid = stát, nenávist ke státu = nenávist vůči židům, počátek antisemitismu Rozdíl mezi společenskou antipatií a politickým antisemitismem

2.Imperialismus 1880. pád starého systému, nástup byrokracie a rasismu ->základ pro vznik totalitních hnutí Nadřazení buržoazie -> stát x lid, boj o moc Nová území = možnost nové investice Pan-hnutí, základ totalitních hnutí – nadřazenost určitého národa

3.Totalitarismus Nahrazení třídní společnosti masovou společností Úpadek hodnoty jednotlivce Fanatismus, násilí, zlo Ovládání mas zevnitř, propaganda Totalitní organizace je jako cibule + elitní útvary

Uchopení moci, jako prostředek pro plnění dalších cílů Beztvárnost systému, boj o moc mezi úřady, nepřímá likvidace opozice Tajná policie -> totální nadvláda Vláda zákonů přírody a historie Ideologie jako vědecká filosofie -> odpověď na všechno

Otázky Původ? Osobnosti, které ovlivnily její život? Dílo?

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Hannah_Arendtov%C3%A1 8.3.2015 http://www.politologickycasopis.cz/userfiles/file/1997/4/1997-4-6-Dostal-Puvod%20totalitarismu%20Hannah%20Arendtove.pdf 8.3.2015