Masová komunikace Martina Bartůňková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Advertisements

Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Politika, politické strany, politický pluralismus
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Sociální kontrola Filip Keresteš.
Společnost vědění/učící se společnost
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
funkce médií ve společnosti moc médií
Veřejnost – dav - masa Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/08.
Mediální komunikace.
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
ODBORY Vypracoval: Viktor Vodrážka. Co to jsou odbory? Odbory jsou sdružení zaměstnanců, založená s cílem prosazovat jejich pracovní, hospodářské, politické,
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Marketingové prostředí
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Informační kulturní portál
Občanská společnost a občanský sektor PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Masmédia.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
MANAGEMENT - Pojetí managementu
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Název politologie je složen z následujících slov:
Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Od moderní k nové společnosti
Současné struktury společnosti Kritérium Typ struktury Charakteristika skupiny majetek/ třídní struktura třída výrobní prostředky zaměstnání.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Nástin přednášek – studijní pomůcky. Pojem správy  vedení, řízení, (ekonomická) péče o něco  záměrná činnost, sledující dosažení určitého cíle (účelu)
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Ing. Veronika Dostálková MBA
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subjekty a objekty veřejných politik
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Masová média jako mediální instituce
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Kultura Vladimír Velešík.
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
e-Gov a přístupy k jeho hodnocení
Sociální psychologie.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Masová komunikace Martina Bartůňková

POZOR! Pojem masová komunikace není totožný s pojmem masová média!

Pojem masová komunikace vznikl koncem 30. let. Je spojen s masovými médii. Problém s vytvořením definice masové komunikace Proč?

Gerberova (1967) definice komunikace: „Sociální interakce prostřednictvím sdělení.“

Definice masové komunikace Janowitz, 1986: „Masová komunikace zahrnuje instituce a postupy, jimiž specializované skupiny využívají technické prostředky pro šíření symbolického obsahu směrem k rozsáhlému, nesourodému a široce rozptýlenému publiku.“

komunikace celospolečenská! Masová komunikace = komunikace celospolečenská!

Přes veškeré změny v užívaných technologiích zůstává fenomén masové komunikace zasazen do rámce instituce masových médií. Tento pojem obecně odkazuje k souboru mediálních organizací a aktivit, k jejím vlastním formálním i neformálním pravidlům, kterými se řídí a někdy i k právním a politickým požadavkům, které na ně klade společnost.

Dělení médií Různá kritéria dělení: dle použité technologie dle různých dalších kritérií zeměpisné (regionální, celostátní) politické (pravicové – Mladá Fronta Dnes, levicové – Právo) náboženské (Křesťanské listy)

Význam masových médií Zdroj moci Aréna Zdroj výkladů sociální reality Klíč ke slávě Určují co je a není normální

Otázka svobody a řízení! Média a společnost Politický rozměr a normativní společensko-kulturní aspekt. Otázka svobody a řízení!

Sociální trendy, mající význam pro masovou komunikaci Internacionalizace Informatizace Postmoderní kultura Individualizace

Informatizace Pojem se snaží vystihnout některé klíčové rysy moderních společností. Př.: Nárůst povolání založených na poskytování služeb a informací. Odkaz na významné zesílení informačních toků uvnitř států i za jejich hranice. Rozvoj znalostí jako zdroje bohatství a moci a větší závislost moderních politických a ekonomických systémů na informačních a komunikačních technologiích.

Změny ve společnosti a industrializace Proces, během něhož dochází ke změně společnosti. V 18. století dochází k zavádění prvních výrobních závodů. Majiteli těchto závodů bývají bohatí šlechtici, nijak nedbající na podmínky pro dělníky. Ti tak žijí v naprosto otřesných podmínkách a nakonec se zrodí různé dělnické organizace.

Proces masové komunikace Je specifický. Vede k ustavení vztahů masového charakteru mezi podavateli a příjemci.

Podavatelé Profesionální komunikátoři, zaměstnaní ustavenými mediálními organizacemi, nebo jiné osoby, jimž organizace umožnila přístup do média. Př. Účastníci soutěží.

Masové publikum Početné Velmi rozptýlené Neinteraktivní a anonymní Heterogenní Neorganizovaní a neschopné samostatné akce

Masová kultura Souhrn informací, hodnot a artefaktů zprostředkovaných masovými médii tak, aby je mohl snadno konzumovat co nejširší okruh příjemců. Co je cílem?

Cíl masové komunikace Pobavit své publikum a posloužit k zaplnění jejich volného času. Masová kultura preferuje méně náročné žánry a podporuje nekritický přístup. Silně podléhá zákonu nabídky a poptávky.

Denis MacQuail Jaká je kultura? Není tradiční. Není elitní. Je produkována masově. Je populární. Je komercializovaná. Je homogenizovaná.

Masová kultura přímým produktem masové společnosti? Dle Hannah Arendt ano. Masová kultura produktem masových medií? Názor Unmerta Eca.

Dvě formy kultury FOLK ART HIGH CULTURE Vytvořeno spontánně a zdola. Záležitost elit. JAKOU ÚLOHU HRÁLA INDUSTRIALIZACE? Lidové umění se postupně nahradilo masovou kulturou.

Kritici Frankfurtská škola Skupina německých intelektuálů spjatých s ústavem pro sociální výzkum ve Frankfurtu nad Mohanem. Členem i Erich Fromm. NÁZOR: ‚Masová kultura je přímý produkt kulturního průmyslu!‘

V Plzni 14.11. 2011 Děkuji za pozornost

Zdroje Různé Kniha Internet