Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Význam informací v podnikání
Finanční řízení podniku
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
1. přednáška Předmět finanční analýzy a finančního plánu
Výrobek a jeho životní cyklus
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Cenová strategie Eduard Andráši.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Nauka o podniku Seminář.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Produkt.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Finanční analýza.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
KEM / PEPL2 Modelování hodnoty podniku Jan Cedl 2015.
Téma 13: Finanční plánování
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Marketingové strategie
Název společnosti Obchodní plán.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Poskytování služeb jako ekonomická činnost

Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti služeb

Podnikatelský plán Využití při zakládání firmy; pro rozhodování, plánování; při poskytování bankovního úvěru; při plánování vstupu nových investorů, vlastníků atd. Uživatelé Podnikatel a jeho zaměstnanci Externí uživatelé (investoři, úřady, obchodní partneři, instituce privátní či veřejné správy aj.)

Součásti podnikatelského plánu 1.Přehled podnikových záměrů: -popis navrhovaných podnikatelských aktivit; -přehled navrhovaných marketingových metod; -finanční odhad (na 3 roky dopředu).

Součásti podnikatelského plánu 2.Formulace cílů: -formulace požadavků na výrobu; -dlouhodobé a krátkodobé cíle podnikatelského záměru; -popis kvalifikace vlastníka/podnikatele/jednatele; -popis budoucího vzhledu podniku s ohledem na zákazníky.

Součásti podnikatelského plánu 3.Stav technologického vývoje v navrhované oblasti: -jak vypadá vývoj v odvětví; -použití výrobků (kde, jak); -umístění vlastních výrobků na trhu; -popis konkurence; -strategie firmy v soutěžení s konkurencí; -zdůvodnění, proč jsou výrobky naší firmy kvalitnější, lepší.

Součásti podnikatelského plánu 4.Technický popis služby: -technické výkresy; -certifikace; -event. popis budoucích zkoušek; -popis dalšího vývoje služby.

Součásti podnikatelského plánu 5.Strategie trhu: -popis tržního segmentu, který chce firma dosáhnout; -distribuční cesty; -tržní podíl, který si firma do budoucna slibuje.

Součásti podnikatelského plánu 6.Prodejní taktika: -přehled metod podpory prodeje; -vzorky nabídkových materiálů; -údaje o schopnosti splnit plánovaný předpoklad o odbytu; -bezpečnostní hranice (výkyv od plánu; uvádí se zpravidla 20 % úspěšnost).

Součásti podnikatelského plánu 7.Navrhovaná organizace: -jednotlivé funkce v podniku a jejich propojení (organigram); -klíčové funkce a charakteristika pracovníků, kteří je vykonávají; -technické zabezpečení, lokalizace, prostorové uspořádání; -požadavky na vývoj, je-li třeba; -jaké komponenty si vyprodukuje sama a jaké je nutné dodávat odjinud.

Součásti podnikatelského plánu 8.Kvantitativní dokumentace: -technická dokumentace; -požadované vybavení a jeho cena; -předběžná cena služby; -kalkulace nákladů, tržeb, cash-flow, výpočet bodu zvratu, výsledovka pro 3 roky (po měsících), přehled fixních aktiv po měsících.

Součásti podnikatelského plánu 9.Vztahy k životnímu prostředí: -vliv výroby na životní prostředí; -vliv služby na životní prostředí; -problematika recyklace a likvidace hmotných prvků; -problematika trvalých zátěží.

Součásti podnikatelského plánu 10.Závěry: -celková výše fixního kapitálu; -podíly jednotlivých partnerů; -časově rozložená potřeba peněz (úvěr, investovaný kapitál); -výše očekávaného zisku; -podílové rozdělení vlastnictví a časový plán rozjezdu.

Součásti podnikatelského plánu Přílohová část: -projektová dokumentace vč. rozpočtu; -předběžné dohody s dodavateli a odběrateli; -vyjádření stavebního úřadu, odboru životního prostředí, okresního hygienika příp. dalších orgánů a institucí, pokud je to zapotřebí; -osobní charakteristiky zakladatele či zakladatelů a vedoucích pracovníků; -propagační dokumentace o výrobku a další dokumenty, které projekt vhodně podporují.

Průzkum trhu Kdo jsou naši zákazníci Segmentace (hlavně demografické vlastnosti) Kdo jsou naši konkurenti Kdo trh dále ovlivňuje Je nutné chápat trh agregovaně nebo se specializovat

Vnímání trhu Agregovaný trh Diferencovaný trh

Segmentace Demografický profil zákazníků Místo největší koncentrace „našich“ zákazníků Nákupní místa, preference, zvyklosti „našich“ zákazníků

Životní cyklus výrobku/služby Objem prodeje ČAS Zavádění výrobku na trh Růst Nasycení trhu Degenerace ústup z trhu

Analýza konkurence Tržní podíl Konkurenční chování Zdroj nových myšlenek Spolupracující partner Těžko se získávají údaje k této analýze.

Hodnocení trhu a vlastního tržního podílu Trh dynamika rozvoje, velikost, nasycenost, budoucí perspektivy Tržní podíl Percentuální část trhu Tržní síla tržní vůdce, následovatel, vyzyvatel, výklenkář

Fáze průzkumu trhu 1.Stanovení cíle 2.Formulace hypotéz 3.Výběr způsobu sběru dat 4.Sběr dat 5.Analýza dat 6.Syntéza 7.Kontrola správnosti 8.Interpretace a prezentace výsledků

Druhy průzkumu Od stolu V terénu Metody: Pozorování Dotazování Experiment Panel