Sociologie zpravodajství
Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií
Oblasti zájmu sociologie zpravodajství: Sociální vlivy na produkci zpráv: faktory produkce ekonomické vlivy politické vlivy vlivy technologie vlivy nemediálních aktérů Vlivy zpravodajství na společnost: agenda setting šíření zpráv kultivační teorie
Úrovně zkoumání produkce zpráv: individuální a malých skupin mediálních organizací institucionální a odvětví
Úrovně zkoumání produkce zpráv: individuální a malých skupin White: Gatekeeping Weaver+ Wilhoit: American Journalist mediálních organizací Breed: Social Control in the Newsroom institucionální a odvětví Bagdikian: Media Monopoly
Program semestru 1.Zpravodajství a možnosti jeho studia. 2.Výběr zpráv I: gatekeeping. 3. Výběr zpráv II: zpravodajské hodnoty. 4.Sociologie zdrojů. 5. Sociální podmínky produkce zpráv: organizace, hierarchie, rutiny. 6. Vybrané typologie zpráv 7.Účinky zpráv: agenda setting, šíření zpráv. 8.Normativní požadavky: objektivita 9.Zprávy jako ekonomická komodita. 10. Studie Glasgow University Media Group.