ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Dadaismus I. polovina 20. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_758_SURREALISMUS TÉMA: Surrealismus ve.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SURREALISMUS Jana Bobčíková.
‚,myšlení za absence jakékoli kontroly vykonávané rozumem a bez jakýchkoli morálních či estetických zřetelů‘‘ Tento směr patří k proudu imaginativního.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Umělecké směry 20. století
DADAISMUS Jana Bobčíková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Dadaismus Předmět: výtvarná výchova. Jak vzniknul a co to je Avantgardní umělecký směr Avantgardní umělecký směr Vznikl v roce 1916 ve Švýcarsku, v roce.
Surrealismus Název školy
Geometrická abstrakce
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
SURREALISMUS.
Surrealismus.
Malířství mezi válkami DADAISMUS
SURREALISMUS Mgr. Lucie Rusová
DADAISMUS, SURREALISMUS a Marcel Duchamp. vůdčí osobnosti dadaismu– básník Tristan Tzara, Hans Arp, Kurt Schwitters, Max Ernst, Man Ray, Marcel Duchamp,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Česká meziválečná poezie
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Malířství mezi válkami DADAISMUS
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Surrealismus v malířství Autor: Mgr.
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Ivan Nývlt TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Umělecké směry doby meziválečné (1.pol.20.st.) POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:15 KÓD DUMu: IN_D_15 DATUM TVORBY: 20.12.2012 ANOTACE (3.ROČNÍK): Tento DUM uvolněnou a netradiční obsahovou formou studentům přibližuje vybrané umělecké směry meziválečného období. Charakterizuje jejich nezaměnitelné znaky a vzpomíná hlavní představitele z oblasti výtvarného umění. Studenti hodnotí jednotlivá díla, zaujímají k nim kritické stanovisko. METODICKÝ POKYN:

UMĚLECKÉ SMĚRY DOBY MEZIVÁLEČNÉ (1.POL.20.ST.) MALÍŘSTVÍ

Obecná charakteristika Doba mezi válkami přináší další roztříštěnost uměleckých směrů, protikladnost – na jedné straně tradiční „realistické“ zobrazování námětů, na straně druhé čistá abstrakce vyjádřená jen ostře ohraničenými barevnými plochami. Mnozí umělci procházejí několika uměleckými směry, mají „svá období“ (kubistické, dadaistické, surrealistické,…). V umění je cíleně potlačována logika, spousta výjevů je spjata s nevědomím, podvědomím, náhodou, intenzivním okamžikem, momentálním prožitkem. Psychický automatismus. Někdy je cílem i provokovat. Ve výtvarných technikách často experiment, koláž, frotáž a další.

Jednotlivé směry a vybraní představitelé DADAISMUS – teoretickou vůdčí osobností se stal Tristan Tzara. Základní princip = princip absolutní náhody. Nelogičnost, absurdita, nesmyslnost.Šokovat!!! Samotné hnutí se uplatňuje mezi léty 1916 – 1922. Oproti surrealismu odmítá psychoanalýzu a roli podvědomí. PŘEDSTAVITELÉ – Marcel Duchamp (Francie), Max Ernst (Německo), Francis Picabia (Francie), Man Ray (USA).

Jednotlivé směry a vybraní představitelé SURREALISMUS – teoretikem André Breton (Francie). Silný vliv Freudova učení psychoanalýzy. Surrealismus = „nadrealismus“. Hledání inspirace ve snu, halucinacích, ale i u primitivních kmenů. Pracuje s dvěma základními metodami – psychickým automatismem – barevné výjevy, plochy symbolizující interní stavy umělce.Magickým realismem – realistické výjevy jsou zasazeny do magického světa, nesourodých skutečností. Jsou vytvářeny iluze niterních pocitů a stavů umělce. PŘEDSTAVITELÉ – Max Ernst (Německo), Salvador Dalí (Španělsko), René Magrit, Joan Miró (Francie), Josef Šíma, František Kupka, Mikuláš Medek, Jindřich Štýrský, Toyen (Československo)

Jednotlivé směry a vybraní představitelé SUPREMATISMUS – snaha očistit výtvarné umění od všeho „realistického“. Díla bez jakýchkoliv konkrétních objektů, dovedená až do krajní abstrakce. Představitelem Kazimír Malevič (Rusko). NEOPLASTICIMUS – staví na střídání přísných horizontálních a vertikálních linií, jejichž prolínání má vytvářet harmonii. Představitelem Piet Mondrian (Nizozemí). ORFISMUS – nefigurativní výtvarný směr, staví na dynamickém prolínání barevných ploch, jež někdy mají evokovat i melodii. Představitelem František Kupka (Československo).

Osobití umělci meziválečné éry Spousta umělců meziválečného období je obtížně zařaditelná k jednotlivým uměleckým směrům. Jedná se například o tyto umělce: Marc Chagall (Rusko, ale tvorba ve Francii). Amedeo Modigliani (Itálie). Paul Klee (Švýcarsko). Vasilij Kandinskij (Rusko, ale tvorba v Německu).

Shrnutí Doba meziválečná v mnohém navazuje na dobu a směry před 1.světovou válkou, byť ta sama o sobě znamená pro mnohé (nejen) umělce zásadní zlom. Abstrakce, Experiment, Introverce, Odpor k tradičnímu, „Ulítlost“. Těžká vnímatelnost a uchopitelnost pro diváka, též náročná interpretace zobrazovaného. Umělec se čím dál tím víc stává individualitou nezávislou na nějaké skupině, směru.

Vybraná díla – Paul Klee – Barvy z odstupu“

Vybraná díla – Vasilij Kandinskij – „Fuga“

Štýrský a Toyen při tvorbě „deka“ barvami

Zdroje Vlastní dílo autora.

Obrázky IZRAELSKÉ MUZEUM. wikipedia [online]. [cit. 23.1.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Klee_-_Colors_from_a_Distance_-_Google_Art_Project.jpg?uselang=cs NEUVEDEN. wikipedia [online]. [cit. 23.1.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:StyrskyToyenDeka1929.jpg?uselang=cs EDGAR ALLAN POE. wikipedia [online]. [cit. 23.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fugue.JPG