Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_TE2.17 Netradiční omáčky4 Vytvořeno: Ověřeno: Třída:SUS2
PŘÍLOHY A DOPLŇKY K HLAVNÍM POKRMŮM Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět: Technologie Ročník: 1. Autor: Mgr. Bc. Eva Štrosnerová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:omáčka ústřičná, rybí, z červeného pepře Anotace: Materiál je určen k seznámení se s dalšími druhy netradičních omáček využívaných při přípravě pokrmů.
NETRADIČNÍ OMÁČKY 4
Příchutě – skrývají zajímavé záležitosti – octy, hořčice, kečup jsou to ingredience přidávané za tepla i za studena přidávají se: během vaření na konci přípravy vyrábí se průmyslově zohledňují specifika národních kuchyní
NETRADIČNÍ OMÁČKY 4 Omáčka ústřičná: je vyráběná z ústřic nemá výraznou rybí příchuť
NETRADIČNÍ OMÁČKY 4 Rybí omáčka: je příbuzná ústřicové omáčce je vyráběná za sardelek využití má v kuchyni: vietnamské thajské
NETRADIČNÍ OMÁČKY 4 Omáčka z červeného pepře: vhodná na přípravu jídel: kreolských cajunských má několik druhů TP: rozemeleme červené pálivé papriky + ocet + sůl + solamyl omáčky reprezentuje Tabasco
OPAKOVÁNÍ Kdy přidáváme ingredience do jídel? Přidáváme je za tepla i za studena. Přidáváme je na počátku i na konci přípravy pokrmů. Jak se připravují tyto omáčky? Většinou průmyslově, ale lze i domácky, jako například Tabasco.
OPAKOVÁNÍ Které omáčky připravíme ze studenokrevných živočichů? Omáčku rybí a ústřičnou. V jaké kuchyni využijeme omáčku z červeného pepře? Dá se využít ve více kuchyních, ale typická je pro přípravu jídel kreolských a cajunských.
Použité zdroje ŠINDELKOVÁ, Alena. Kuchařské práce – Technologie 1.díl.1.vyd. Praha: Parta, 2001, ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.