Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce rovnoběžníků
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Obvod a obsah rovnoběžníků
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Elektronická učebnice - I
ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Elektronická učebnice - I
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Konstrukce čtverce 5. ročník
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Kdo chce být milionářem ?
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
výpočet obvodu a obsahu
Podobnost rovinných útvarů
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Největší společný dělitel
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Nejmenší společný násobek
výpočet obvodu a obsahu
Vzdělávací obor: Matematika
Obsah (čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník)
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_163
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
Geometrické značky a zápisy
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Jednotky obsahu km2 ha a m2 dm2 cm2 mm2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přednost početních operací
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Obsahy základních obrazců
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
OBVOD TROJÚHELNÍKU.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Obvody základních obrazců
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Výpočty v rovinných obrazcích
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_571_OBSAH_ČTVERCE Téma: OPAKOVÁNÍ OBSAHU ČTVERCE.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Vyvození a procvičení učiva
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Oplocení.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Základní škola Městec Králové
Počítáme obvod geometrických útvarů
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Povrch krychle a kvádru.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Transkript prezentace:

Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec) Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_164

Obvod je součet délek všech stran rovinného útvaru. Odpovíš správně? 1. Co je to „obvod“? Obvod je součet délek všech stran rovinného útvaru. 2. V jakých jednotkách počítáme obvod? Obvod vyjadřujeme v jednotkách délky. 3. Jakou značku má obvod? Obvod značíme malým písmenem o.

o = a + b + c Obvod trojúhelníku Sečteme délky všech tří stran: 7 cm 6 cm b a A B A B 6,5 cm c Sečteme délky všech tří stran: o = a + b + c o = 6,5 + 6 + 7 cm o = 19,5 cm

2) rovnostranný  TUV: TU = 9,4 cm o = 28,2 cm Vypočítej obvody těchto trojúhelníků: 1) KLM: k = 12 cm l = 105 mm m = 80 mm o = 305 mm = 30,5 cm 2) rovnostranný  TUV: TU = 9,4 cm o = 28,2 cm 3) rovnoramenný  XYZ: x = y = 75 mm z = 1 dm o = 250 mm = 25 cm = 2,5 dm

o = 2(a + b) Obvod obdélníku 8,5 cm a 4 cm 4 cm b b a 8,5 cm Sečteme délky všech čtyř stran: o = 2(a + b) o = 8,5 + 4 + 8,5 + 4 cm o = 2(8,5 + 4) cm o = 25 cm

2) obdélník KLMN: IKLI = 3,5 cm ILMI = 87 mm Vypočítej obvody těchto obdélníků: 1) obdélník EFGH: e = 56 mm f = 9 cm o = 29,2 cm = 292 mm 2) obdélník KLMN: IKLI = 3,5 cm ILMI = 87 mm o = 24,4 cm = 244 mm 3) Jedna strana obdélníku je 5 cm dlouhá, druhá strana je o 30 mm delší. o = 26 cm = 260 mm

o = 4a Obvod čtverce: a a a a Sečteme délky všech čtyř stran: 15 cm a D C D C a a 15 cm 15 cm A 15 cm B A a B Sečteme délky všech čtyř stran: o = 15 + 15 + 15 + 15 cm o = 415 cm o = 60 cm o = 4a

1) čtverec OPRS: IOPI = 125 mm o = 500 mm = 50 cm Vypočítej obvody těchto čtverců: 1) čtverec OPRS: IOPI = 125 mm o = 500 mm = 50 cm 2) čtverec ABCD: a = 6 dm o = 24 dm = 240 cm 3) Trojnásobek délky strany čtverce MNOP je 21 cm. o = 28 cm