Výuka práce s videem Michal Janský
Cíle výuky 1.Ovládat zvolený program pro editaci videa. 2.Osvojení pracovních postupů. 3.Pochopení pojmů spojených s tvorbou videa. 4.Osvojení zásad pro práci s kamerou.
Zásady pro práci s kamerou Práce s kamerou je v podstatě jednoduchá Zásady: 1.Omezení rychlosti zoomu. 2.Stabilní obraz. 3.Stálá pozice kameramana. Práci s videem je nutné učit s ohledem na věk a schopnosti žáku.
Pro seznámení s editací videa je možné použít jednoduchý úkol Úkol: 1.Naimportujte si dva krátké videoklipy. 2.Přidejte oba tyto klipy do scénáře filmu. 3.Vložte mezi tyto dva klipy jakýkoliv přechod. 4.Uložte film do počítače.
Příklad Procházka v ZOO [1] 1.Importujte soubor ze složky ZOO 2.Do scénáře nebo na časovou osu umístěte několik klipů zvířat, která poznáte. 3.Každý klip opatřete titulkem, který vložíte do klipu (odkaz Přidat titulky do vybraného klipu – animace titulku – informační proužek) 4.Film opatřete úvodními titulky (s názvem filmu např. „Zoologická zahrada“) a závěrečnými titulky se jménem kameramana, režiséra (své jméno) a jmény „herců“. Vyberte animaci, při které budou titulky projíždět před očima. 5.Rozpracovaný projekt uložte.
Projekt Sportovní zprávy Natočte sportovní výkony své a svých spolužáku při tělesné výchově (běh, skok, fotbal apod.). Natočené klipy poté sestříhejte, doplňte titulky (názvy žáků a disciplín) a dodejte ozvučení. Školní Superstár Natočte své spolužáky jak zpívají (nejlépe české písničky) a poté jak je jiní žáci hodnotí. Natočené klipy ozvučte originálními písničkami, doplňte přechody a tytulky.
Použitá literatura [1] Vaníček, J. Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia: 3. díl třídílné řady učebnic. 1. vyd. Brno: Computer Press a.s. ISBN: Roubal, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: 2. díl. 1. vyd. Brno: Computer Press a.s. ISBN: