Jak efektivně komunikovat s klientem?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Stimulace a motivace zaměstnanců
Lidský faktor v dopravě!
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Konflikty a způsoby jejich řešení
Komunikační styly v knihovnické praxi Profesionalita a komunikační styl Efektivní komunikace Komunikační proces Postoje a sociální jednání PhDr. Jaroslava.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Jak se stát dobrým právníkem?
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
KRIZOVÁ INTERVENCE.
Sebeuvědomění a sebekontrola
Ošetřovatelský proces
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Komunikace s rodiči.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice. Proč znalostní ekonomika ? silná konkurence ekonomická krize efektivní výroba a prodej.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Teorie vzdělávání dospělých
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Specifické metody SP LS 2014
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Pedagogická komunikace
Skupinová dynamika.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Zaměstnání členů rodiny
Workshop k akčnímu výzkumu
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Koučink dětí a mladistvých
Teorie vzdělávání dospělých
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Reflexe v procesu učení
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Násilná osoba aneb co s ní
Komunikace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Specifické metody SP LS 16
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

Jak efektivně komunikovat s klientem? Naslouchání, problémy při komunikaci, emoce, mediace Lucia Madleňáková Maxim Tomoszek

Zapamatujte si Primární cíle pohovoru Zjistit od klienta informace Vytvořit si s klientem vztah (abychom zjistili informace) Každý je osobnost a má svůj styl komunikace (jak individuálně přistupovat ke klientovi)

Naslouchání Pasivní (možnost volně mluvit) Aktivní (4 úrovně) Ticho Otevřené otázky Minimální odezva Aktivní (4 úrovně) Faktům Pocitům klienta Základním lidským potřebám (respekt) Záměrům a cílům klienta Nedostatečné -> Nezískáte všechny informace Nevytvoříte vztah důvěry

Aktivní naslouchání = reflexe pocitů klienta Jen nepapouškovat, ale vystihnout podstatu sděleného Specifické pojmenování pocitů pomáhá klientovi ujasnit si své reakce I reflexe nevyřčených pocitů může znamenat další komunikaci

Nástrahy Papouškování Neupřímnost Reflexe pocitů, které jsme evidentně nikdy nemohli zažít Odsuzování Nahrazování odezvy radou, analýzou, soudem -> pasivní naslouchání

„Klient ke kterému nemohu být empatický!“ Nesouhlasíme s jednáním klienta jeho osobnost je pro nás nepřijatelná řešení: Odkázat klienta na jiného právníka Vytvářet dojem porozumění jako součást profesionality Pocity nemají v práci právníka místo

Emoce: 5 strategií k omezení negativního dopadu emocí Naslouchat slovům klienta i jeho neverbální komunikaci Zaměřit se na to, co klient míní a co cítí Reflexe pocitů Znovu naslouchat odpovědi klienta Posunout konverzaci jiným směrem

Možné emoce a jak je zvládat, problémy v komunikaci Agresivní klient Kontaktní klient Klient pláče Pláč slouží k redukci emocionálního napětí primárně nejde o to zastavit pláč Klient mluví moc nahlas/křičí Výbuch emocí Aktivní naslouchání Pauza Reflexe Snaha pomoci

..pokračování Klient lže Klient mluvící o jiných věcech Konfrontace (nedorozumění, vševědoucí 3. osoba, zdůvodnit, přímá konfrontace) Klient mluvící o jiných věcech Klient nemluvící Klient zpočátku mlčí/dělá dlouhé pomlky v průběhu mluvy (o čem právě teď přemýšlíte?) Citlivé informace (uzavřené otázky, možný přínos) Klient nechce odejít

Klienti ve specifických situacích Smrt Musíte být silná? Co pro Vás mohu udělat? Propuštění ze zaměstnání Všechno bude dobré. Vím, že tato situace je pro vás obtížná Je to opravdu těžká situace, zachovala jste se správně. Máte pevné nervy. Znásilnění Není to vaše chyba Toho grázla zavřou až bude černej

Čas pro video…

Mediace Zlatá střední cesta Nezávislé posouzení situace Pomocná mediace: mediátor jako režisér, nenavrhuje řešení Transformativní mediace: přimět strany k tomu, aby změnily svůj postoj a vnímání problému Skutečná mediace: plné zapojení mediátora do urovnání sporu, vede jednání, upozorňuje na důležité body sporu, navrhuje řešení

Mediátor Důvěra klientů Nestrannost, nezávislost Dobrá připravenost po odborné stránce Výborné komunikační dovednosti, zvládání stresu Schopnost aktivního naslouchání Manažerské schopnosti při jednání a posunování jednání k cíli

Děkuji za pozornost! Dotazy?