Infračervené záření Barbora Pagáčová IV.C 19. 3. 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Měsíc.
Advertisements

OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Mechanika kapalin a plynů
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Elektromagnetické záření
Šíření tepla prouděním a zářením
Ultrafialové záření Ultrafialové záření je neviditelné elektromagnetické záření o vlnové délce 400 – 4 nm a frekvenci 1015 až 1017 Hz. Je součástí slunečního.
Elektromagnetické záření 3. část Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Fyzika mikrosvěta rozměry mikrosvěta, rasrtový elektronový (iontový) mikroskop Jan Andrle 3. B.
Mozek Aleš Jůn, Dominik Šíba.
O základních principech
Barva těles.
OPTIKA 02. Elektromagnetické spektrum, IR a UV záření
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
Vznětový a zážehový motor
Sluneční energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ELEKTROMAGNETICKÉ VLNY A ZÁŘENÍ
Infračervené záření.
Elektormagnetické vlnění
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
Zpracovala: ing. Alena Pawerová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Světlo a světelné zdroje
UV záření Marek Hauzr Gymnázium Rumburk 8.A. Vlnové délky UV záření 380nm – 1nm.
ZEMĚ VE VESMÍRU 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Ngo Anh Tuan, 4.C.  Za obvyklých podmínek jsou plyny nevodivé  Obsahují jen malý počet elektricky nabitých částic – iontů.  Množství iontů lze určitými.
Přehled elektromagnetického záření
Elektromagnetické záření
Světlo.
Tomáš Novotný, 2.L SPŠE Olomouc
Ultrafialové záření.
Světlo.
SLUNCE zdroj světla a tepla pro Zemi (jedna z podmínek života)
Infračervené záření.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 26. září 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
INFRAČERVENÉ ZÁŘENÍ Melicher Jan Středa Tomáš.
Kvantová hypotéza Denis Szelle. Planckova kvantová hypotéza  Hledaný vzorec závislosti spektrální hustoty intenzity vyzařování H na frekvenci.
Zš a Mš Brno, Křídlovická 30b Veronika Topolářová VII.C 2011/2012
Aneta Trkalová Petra Košárková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Ovoce.
Spektra látek Při průchodu světla optickým hranolem vzniká v důsledku disperze světla tzv. hranolové spektrum.   Podobné spektrum vzniká také při průchodu.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Šíření tepla TEPLO Q.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OPTICKÉ JEVY 0PTIKA 01. Úvod Mgr. Marie Šiková
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Veronika Pekarská ČVUT - Fakulta biomedicínského inženýrství
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
PRÁCE PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA KLADKAMI
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Zdroje světla.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_20 Název materiáluSpektra.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_18 Název materiáluSpektrum.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Fyzika.
Světlo, optické zobrazení - opakování
Spektroskopie.
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Elektromagnetické vlnění
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Elektromagnetické vlny a záření
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Infračervené záření Barbora Pagáčová IV.C 19. 3. 2010

Infračervené záření = elektromagnetické záření s vlnovou délkou větší než viditelné světlo, ale menší než mikrovlnné záření … IR (z anglického infrared)

- zabírá ve spektru 3 dekády - má vlnovou délku mezi 760 nm a 1 mm, resp. energii fotonů mezi 0,0012 a 1,63 eV - dále se dělí na jednotlivá pásma - často používané rozdělení je toto: blízké (0,76–5 µm) střední (5–30 µm) dlouhé (30–1000 µm)

Zdroje IR - tělesa zahřátá na vysokou teplotu a) spojité spektrum (souvislý pás spektrálních barev) : žárovky, hvězdy, Slunce b) čárové spektrum (pouze sada ostrých čar a tmavé (neosvětlené) pásy) : lasery - potenciálně škodlivého IR : hutnické pece, sklářské vany s roztavenou sklovinou, rozžhavené velké kusy oceli při kovářských pracích, apod.

IR - platí pro něj stejné zákony jako pro světlo -> to umožňuje konstrukci optických soustav -> použití optických prvků (čočky, …) -> zhotovené ze spec. materiálů (NaCl, …) - proniká zakaleným prostředím snadněji než světlo (mlha, atmosféra Země, …) -> např. snímky povrchu Země pořízené meteorologickými družicemi ( inf. o počasí)

Praktické využití - dálkové ovladače - neruší signál –> v jiné části spektra, nevnímáme ho, není viditelné okem - brýle pro noční vidění, funkce videokamer pro noční natáčení - jako osvětlení předmětů, kamera zachytí zřetelně osvětlené předměty - ve fotografování v daleké IR oblasti –> termografie - zachycuje vlastní IR záření, které vydávají tělesa s teplotou vyšší než absolutní nula - snímače IR záření musí být chlazené na teplotu podstatně nižší, než je teplota zobrazovaných těles (jinak by se snímač zahltil svým vlastním tepelným zářením)

Infračervený snímek

Zdroje : - http://cs.wikipedia.org/wiki/Infra%C4%8Derven%C3%A9_z%C3%A1%C5%99en%C3%AD - http://fyzika.jreichl.com/index.php?page=529&sekce=browse - http://www.studuj-jinak.cz/referaty/nahled/zareni - http://radek.jandora.sweb.cz/f25.htm#IR - http://madico.cz/slovnicek-pojmu/elektromagneticke-spektrum/ - http://www.paladix.cz/clanky/co-to-je-a-jak-se-chova-infracervene-zareni.html