Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Zahraniční obchod.
Tvorba cen v maloobchodě
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Strategické aliance HOLDING.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Zpracování objednávek a distribuce
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Place – místo prodeje (distribuce)
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuční strategie
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Životní cyklus výrobku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Organizace a řízení nadnárodních společností
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
DISTRIBUCE.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
TRH (tržní mechanismus)
Struktura podnikatelského plánu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Rub a líc daňového plánování
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Katedra řízení podniku
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Transkript prezentace:

Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi Přednáška č.3 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi

Nutné otázky před volbou vstupu na mezinárodní trh Jaká je podstata nových příležitostí? Jak může firma dosáhnout úspěšného konkurenčního postavení? Jakou zvolit strategii? Jaké zvolit metody proniknutí na trh?

Výroba v domácí zemi Nepřímý vývoz – Výrobce vyrábí v domácí zemi, produkt předává v domácí zemi Přímý vývoz - Výrobce vyrábí v domácí zemi, produkt předává v zahraničí Rozdílná rizika při vstupu na zahraniční trh

Nepřímý vývoz – 1. Obchodníci Obchodníci přebírají produkt do svého vlastnictví a) Specializovaní exportéři (trading company) Exportní domy (Japonsko) Výhody / Nevýhody

Nepřímý vývoz – 1. Obchodníci b) Exportní společenství Exportní kruhy Exportní syndikáty Exportní kartely Exportní konsorcia

Nepřímý vývoz – 2. Agenti Agent nepřebírá produkt do svého vlastnictví Agent výrobce Komisionář Confirming house Export broker Export management company

Nepřímý vývoz – 3. Piggyback Nosič – využití existujících distribučních kanálů Důvod – provize, doplnění sortimentu, zisk, cyklické výkyvy Jezdec - menší výrobce s komplementárním zbožím Důvod – využití zkušeností „nosiče“ s mezinárodním trhem

Nepřímý vývoz - shrnutí Výhody: Snížení nákladů Cash flow Distribuční kanály Komunikace s mezinárodním trhem Omezení rizika Nevýhody: Snižování zisku Ztráta přímé komunikace Pružnost firmy – 4P Image značky

Přímý vývoz Fáze přímého exportu: 1 fáze: Tradiční export Pasivní Aktivní 2 fáze: Exportní marketing – marketingové aktivity 3 fáze: Mezinárodní marketing – komplexní servis → Multinárodní výroba

Přímý vývoz – BEZ přímých investic Specializovaní exportéři Specializovaný velkoobchod Specializovaný maloobchod Konečný spotřebitel Rozdělení z hlediska zastoupení: Generální zástupce Provizní zástupce

Přímý vývoz – S přímými investicemi Firma angažovaná v domácí zemi Exportní oddělení v rámci tuzemského prodeje Samostatné exportní oddělení Exportní pobočka

Přímý vývoz – S přímými investicemi b) Firma angažovaná v zahraničí Prodejní reprezentační kancelář Dceřiné společnost Bez skladu Se skladem Se skladem a službami

průmyslový distributor Přímý vývoz výroba domácí země cílové země Bez přímých investic - Specializovaní exportéři S přímými investicemi Prodejní reprezentační kancelář Dceřiná společnost VOO průmyslový distributor B2C B2B průmyslový trh vládní trh MOO zákazník

Nelegální export Šedý export (gray market exporting) – konflikty v distribučním řetězci Řešení: Stejná cena pro všechny země Rozdíl v ceně na úrovni nákladů na dopravu Ochrana před padělky

Zahraniční manažer a pracovník Důvody k vyslání do zahraničí Požadované vlastnosti Výběr vhodného pracovníka Délka trvání zahraničního pobytu Ochota jít do zahraničí Specifika smlouvy

Vstupy českých firem na zahraniční trhy Desatero úspěchu: věřit ve svůj nápad nebát se riskovat mít kvalitní a dobře koučovaný tým získat si důvěru bank a zákazníků plynule investovat do vývoje a inovací exportní rizika rozložit na více trhů dobře sledovat konkurenci být vždy o krok napřed být světový vyhledávat akvizice ve světě

Kapitálové vstupy na zahraniční trhy Portfoliové investice nákup akcií nebo cenných papírů Přímé zahraniční investice (PZI) vztahů mezi investorem jedné země a podnikem se sídlem v jiné zemi

Faktory ovlivňující PZI Marketingové Obchodně politické Nákladové Investiční klima

Přímé zahraniční investice - formy Akvizice Fúze Investice na zelené louce Společné podnikání Strategické aliance

Děkuji za pozornost