Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M ÉDIA A POLITIKA Mgr. Vilém Ďoubal Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Advertisements

Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Stres Vypracovala:Terezie Stránská
POLITICKÝ EXTREMISMUS
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Schopnosti, nadání a talent
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Sociální kontrola Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Náročné životní situace, konflikty
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Náročné životní situace
Sebepoznání a sebereflexe
Zvládnu i náročné životní situace I.
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
S TRES Milana Reichlová. O BSAH 1) Obsah pojmů stres a stresor 2) Obecná příčina stresu 3) Působení stresoru 3) Druhy stresu 4) Projevy emočního stresu.
Veronika Řeháková C3B, PSY Datum vypracování:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Hana Fialová Daniela Šlapáková Tereza Zemanová
Psychologické aspekty zdraví
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_03.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Stres Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Náročné životní situace. Náročné životní situace (dále jen NŽS)  Jsou to takové podmínky v životě člověka, které na něj kladou zvýšené nároky jak po.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-01
Vyrovnávání se stresem
Společenské aspekty bezpečnosti Téma 6
MOTIVACE.
Mgr. Sylvie Stretti Mgr. Andrea Nondková
Socializace Kejřová.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Stres a jeho zvládání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Duševní hygiena.
Náročné životní situace
Náročné životní situace (Všeobecný adaptační syndrom) Psychologie 4. S
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Transkript prezentace:

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/03.0045 Stres Mgr. Vilém Ďoubal Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/03.0045

Co je to stres?

Stres reakce organismu na nadměrnou zátěž stresory = vnější i vnitřní faktory, které způsobují stres (spěch, časová tíseň, vyčerpání, únava ) biologická podstata u zvířat – boj o holý život u člověka převažují sociální a psychologické aspekty

Eustres vs. distres eustres – má pozitivní účinky na člověka (oslavy, cestování, svatba, narození dítěte apod.) distres – negativními účinky na člověka (přeplněný autobus, neúspěch, mnoho školních či pracovních povinností, nedostatek času či smrt blízké osoby) krátkodobý stres může fungovat jako silná motivace, dlouhodobý může skončit smrtí

Úzkost a strach úzkost - nepříjemný emoční stav, jehož příčinu není možné přesně definovat stav plný obav, pocitů jako by se něco ohrožujícího mělo stát, ale člověk si neuvědomuje, co by to mělo vlastně být, trvá poměrně dlouho strach - psychická reakce na konkrétní nebezpečí (např. pes, pavouk, uzavřený prostor), trvá pouze po dobu jeho existence

Adaptační syndrom adaptační syndrom (reakce lidského organismu na stres) má 3 fáze: poplachová reakce (stresový šok – spustí se obranné mechanismy) rezistence (odolnost) – postupná adaptace na stres, obranné mechanismy úspěšně pracují vyčerpání - adaptivní reakce selhává a tělo se dostává do krize

Jak zvládat stres? stresu se nelze úplně vyhnout zvládnout se dá jedině odstraněním jeho příčin Co dělat - posilovat odolnost vůči zátěži správná životospráva fyzické cvičení a otužování relaxační techniky a meditace rozhovor s přáteli odborná pomoc

Námět na relaxační cvičení Ledňáček Zavři oči a představuj si: Jsi ledňáček, který má hnízdo nedaleko krásného horského potoka. Tvé hnízdo je hluboko v horách a lesích, takže lidé nikdy neruší váš kout přírody. Dýcháte průzračný vzduch a lovíte rybky v křišťálově čisté vodě. Vymysli a napiš nějakou historku ze svého ledňáččího života.

Popište, jak lidé na fotografii prožívají tuto situaci:

Humanitární organizace Adra Archa Člověk v tísni Lékaři bez hranic Mezinárodní červený kříž Naděje, o.s.

Zdroje KOL. AUT. Společenské vědy pro střední školy. 1. díl. Brno: Didaktis, 2009. ISBN 978-80-7358-144-2. ŘÍČAN, P. Psychologie. Příručka pro studenty. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-923-2. Dostupné online ˂http://maximazilei.com/3-februarie- stresul/stres˃. [cit. 20. 2. 2012]. Dostupné online ˂http://www.mojeskola.net/skolahrou/page0118.php˃. [cit. 20. 2. 2012]. Dostupné online ˂http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/fotogalerie/foto/3480 13/?cid=687545˃. [cit. 20. 2. 2012].